Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

Topicstarter
Ik heb een issue met onze laptop. Sinds een update van Windows 10 is het geluid heel zacht van de laptop. Wanneer je de laptop opstart en je speelt direct een audio-file af (ongeacht wat voor zoals youtube, spotify of VLC) dan is het geluid 100%. Na een 10 seconden lijkt of er iemand de slider van de volume vast pakt en deze terugbrengt naar 5%.

Als je iets aan het afspelen bent op dat lage volume en ik druk op de muteknop en wacht 5 seconden en zet het geluid weer aan dan is het geluid 100% voor 1 seconde waarna hij gelijk terugschiet naar 5% (zonder fading out zeg maar)

Koptelefoon werkt zonder problemen, volume reageert normaal en het is het normale volume.

Wat heb ik al geprobeerd:
Alle Windows updates bijgewerkt.
Stuurprogramma Realtek vernieuwd (apparaat verwijder en opnieuw geinstalleerd)
Gevloekt
Extern audio apparaat aangesloten (wifi speaker met een aux kabeltje), dit werkt normaal.

Ik heb echt geen idee in welke richting ik moet zoeken. Het klinkt in eerste instantie (bij de fading out) als een soort begrenzer.

[EDIT]
Voor de mensen die het gekoppelde product niet kennen. Deze vindt je boven in topic. Het gaat dus om de HP Pavilion 15-cw1948nd.

[Voor 6% gewijzigd door OMD op 09-07-2020 10:02]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• RetroVolvo
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-01 20:06
Ik heb exact dezelfde laptop (sinds heel kort) en heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem hoe jij het omschrijft!
Applicatie maakt niet uit: ineens wordt het gedempt, maar met headphones is het geluid wel constant.

Ik heb alleen:
- Allerlei audio instellingen gecheckt
- Gevloekt
- Gegoogled (en toen kwam ik jouw topic tegen) :-)

• OMD
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

Topicstarter
RetroVolvo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:22:
Ik heb exact dezelfde laptop (sinds heel kort) en heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem hoe jij het omschrijft!
Applicatie maakt niet uit: ineens wordt het gedempt, maar met headphones is het geluid wel constant.

Ik heb alleen:
- Allerlei audio instellingen gecheckt
- Gevloekt
- Gegoogled (en toen kwam ik jouw topic tegen) :-)
Helaas geen reacties nog en ik kan er niets over vinden :'(

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:26
Ik mis even iets... Welke ho laptop gaat het over? Want hoe kan je weten dat je exact dezelfde laptop hebt als die niet genoemd is?

Heb je je HP audio drivers al proberen terug te zetten naar vorige versie, IPV opnieuw de (blijkbaar niet zo goede) versie te installeren.

[Voor 35% gewijzigd door 99ruud99 op 09-07-2020 09:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:34:
Ik mis even iets... Welke ho laptop gaat het over? Want hoe kan je weten dat je exact dezelfde laptop hebt als die niet genoemd is?

Heb je je HP audio drivers al proberen terug te zetten naar vorige versie, IPV opnieuw de (blijkbaar niet zo goede) versie te installeren.
Gekoppeld product boven het topic. Volgens mij weten veel mensen dit niet. Drivers zijn uiteraard allemaal vervangen/bijgewerkt.

HP Pavilion 15-cw1948nd

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:26
Ahh... Op mijn pc zie ik dat wel op mobiel niet :p (moet ik mapje voor open klikken).

Ik bedoel juist kan je een oudere driver installeren IPV de nieuwste.
Want als je zegt bijgewerkt denk ik dat je hem naar nieuwste hebt gezet.

• OMD
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:06:
Ahh... Op mijn pc zie ik dat wel op mobiel niet :p (moet ik mapje voor open klikken).

Ik bedoel juist kan je een oudere driver installeren IPV de nieuwste.
Want als je zegt bijgewerkt denk ik dat je hem naar nieuwste hebt gezet.
Ja, de oude ook geprobeerd. Ik heb zo een vermoeden dat dit is gekomen na een grote Windows 10 update. Kan het alleen niet met zekerheid zeggen. Als ik in ieder geval het probleem niet kan oplossen binnen 2 weken stuur ik hem terug naar de winkel voor RMA.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:52
Al getracht zaken als SPATIAL SOUND, ENHANCEMENTS en DOLBY uit te zetten? (allen Win10 setting)

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-03 20:56

Jurrr90

Capt_Buttons

Heb hetzelfde probleem met een HP laptop sinds een week of 3.

Al het bovenstaande ook geprobeerd maar geen succes. Ik lees mee.

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-03 09:11

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

Schijnbaar werkt dit:
>Device Manager>System Devices>AMD Audio CoProcessor>Properties>Driver>Rollback Driver

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-03 20:56

Jurrr90

Capt_Buttons

Whoep whoep!! Dat is hem! Tnx!!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zit ook al een paar weken met dit zelfde probleem bij mijn HP Pavilion 15-cw1948nd, maar nog geen tijd gehad om naar te kijken, tot nu.

De oplossing van MrMonkE werkt idd. d:)b

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bramvandegevel
  • Laatst online: 15-11-2020
Ik heb een account op Tweakers gemaakt alleen om nu te kunnen zeggen dat na lang zoeken de oplossing van MrMonke werkt bij ons! Bedankt! En hoe kom je hier in vredesnaam op?

• RetroVolvo
  • Laatst online: 22-01 20:06
MrMonkE schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:50:
Schijnbaar werkt dit:
>Device Manager>System Devices>AMD Audio CoProcessor>Properties>Driver>Rollback Driver
Dit werkt ja! Held _/-\o_

In de Nederlandse Windows volg:
Apparaatbeheer > Systeemapparaten > AMD Audio Coprocessor > Eigenschappen > Stuurprogramma > Vorig Stuurprogramma

• reneka
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-08-2020
heel erg bedankt!! het werkt bij mij eindelijk ook weer!! van de hp helpdesk heb ik nog steeds niets gehoord!!

[Voor 3% gewijzigd door reneka op 22-08-2020 21:18]

• almaha53
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-11-2022
Dit jaar (2022) een HP Victus gekocht met Windows 11. Van begin af was het geluid niet om aan te horen. Blikkerig. Alles geprobeerd wat ik op internet aan oplossingen kon vinden. HP helpdesk (de HP Support Assistent!) om de oplossing gevraagd. Geen reactie. Werkt niet. Weten het blijkbaar ook niet, of vinden de klant niet belangrijk. Toch maar blijven zoeken: de oplossing van MrMonkE werkt! Bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee