Ik heb een issue met onze laptop. Sinds een update van Windows 10 is het geluid heel zacht van de laptop. Wanneer je de laptop opstart en je speelt direct een audio-file af (ongeacht wat voor zoals youtube, spotify of VLC) dan is het geluid 100%. Na een 10 seconden lijkt of er iemand de slider van de volume vast pakt en deze terugbrengt naar 5%.
Als je iets aan het afspelen bent op dat lage volume en ik druk op de muteknop en wacht 5 seconden en zet het geluid weer aan dan is het geluid 100% voor 1 seconde waarna hij gelijk terugschiet naar 5% (zonder fading out zeg maar)
Koptelefoon werkt zonder problemen, volume reageert normaal en het is het normale volume.
Wat heb ik al geprobeerd:
Alle Windows updates bijgewerkt.
Stuurprogramma Realtek vernieuwd (apparaat verwijder en opnieuw geinstalleerd)
Gevloekt
Extern audio apparaat aangesloten (wifi speaker met een aux kabeltje), dit werkt normaal.
Ik heb echt geen idee in welke richting ik moet zoeken. Het klinkt in eerste instantie (bij de fading out) als een soort begrenzer.
[EDIT]
Voor de mensen die het gekoppelde product niet kennen. Deze vindt je boven in topic. Het gaat dus om de HP Pavilion 15-cw1948nd.
Als je iets aan het afspelen bent op dat lage volume en ik druk op de muteknop en wacht 5 seconden en zet het geluid weer aan dan is het geluid 100% voor 1 seconde waarna hij gelijk terugschiet naar 5% (zonder fading out zeg maar)
Koptelefoon werkt zonder problemen, volume reageert normaal en het is het normale volume.
Wat heb ik al geprobeerd:
Alle Windows updates bijgewerkt.
Stuurprogramma Realtek vernieuwd (apparaat verwijder en opnieuw geinstalleerd)
Gevloekt
Extern audio apparaat aangesloten (wifi speaker met een aux kabeltje), dit werkt normaal.
Ik heb echt geen idee in welke richting ik moet zoeken. Het klinkt in eerste instantie (bij de fading out) als een soort begrenzer.
[EDIT]
Voor de mensen die het gekoppelde product niet kennen. Deze vindt je boven in topic. Het gaat dus om de HP Pavilion 15-cw1948nd.
[Voor 6% gewijzigd door OMD op 09-07-2020 10:02]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X