Sorteren met 'minus' windows verkenner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:13
Ik loop tegen de sorteer-functie van Windows 10 Verkenner aan

Windows 10 lijkt 'slim' te willen sorteren op basis van de namen van de bestanden. Zo is er de functionaliteit dat hij ook numeriek sorteert als je alfabetisch kiest. Dit gedrag heb ik uit kunnen zetten met een register-aanpassing. Ook andere software volgde deze sorteermethode.
'standaard'   'na aanpassing'
1.txt          03.txt
2.txt          04.txt
03.txt         1.txt
3.txt          2.txt
04.txt         3.txt
4.txt          4.txt

Echter loop ik nu nog tegen het 'minus'-karakter aan. Bij het sorteren lijkt de minus genegeerd te worden en ik kan dit gedrag niet aanpassen:
'huidig'   'gewenst'
a1.txt      a-1.txt
a-1.txt     a-2.txt
a2.txt      a-3.txt
a-2.txt     a1.txt
a3.txt      a2.txt
a-4.txt     a3.txt

(of andersom als Windows vindt dat 'minnetje' na de cijfers komt uiteraard. Als ze maar gegroepeerd zijn)
In de opdrachtprompt of andere software (zoals Adobe Bridge) gaat het wel standaard goed. Daar sorteert hij wel zoals hierboven beschreven staat bij 'gewenst'.

Mijn vraag: Heeft iemand hier een suggestie voor hoe ik dit gedrag kan aanpassen in Windows Verkenner (Dus zonder m'n bestanden met een minus te hernoemen naar bestanden met een onderstreepje)
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Microsoft Windows Home 2004
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Onderstaande registerwaarde zet het nummerieke sorteren uit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\​CurrentVersion\​Policies\​Explorer\​NoStrCmpLogica

Dit heeft echter geen invloed op het 'negeren' van het minuskarakter.

N.B. Het lijk specifiek gedrag bij het minuskarakter. Onderstreepje, haakje openen/sluiten, ampersand, enz. sorteren wel zoals 'verwacht'
...

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...