Toon posts:

Zoekfunctie kan artikel niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• surfdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09-2022
https://tweakers.net/nieu...router-in-orbi-serie.html

@AverageNL

Beste redactie,

Ik wist van het bestaan van dit artikel vanuit mijn Google Newsfeed, maar toen ik direct in de Tweakers.net zoekbalk op ' mesh' of ' orbi' zocht, kwam dit artikel niet naar voren. Heb het daarna maar weer gegoogled...

Gr, Mark

Het kan altijd mooier en beter...

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Wanneer ik op de homepage mesh intik, komt ie gewoon naar voren in de suggesties. Met orbi wel drie keer.

[Voor 12% gewijzigd door Jivebunny op 03-07-2020 11:27]

Mi 11T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-03 23:43

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Ik gok dat de search-indexer achterliep?

Laten we het de devvers vragen, ik gok dat die het wel weten. :)

Geachte Redactie => Stoute Bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:20

koku

Tnet Devver
Misschien zocht je per ongeluk op het forum of binnen bepaalde type content? Tenzij het vaker voorkomt, heeft het weinig zin hier nu in te duiken. In principe wordt de content meteen aan "de index" (in onze Java Engine) toegevoegd als een artikel live wordt gezet (anders zou je hem niet eens kunnen lezen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• surfdude
Jivebunny schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:27:
Wanneer ik op de homepage mesh intik, komt ie gewoon naar voren in de suggesties. Met orbi wel drie keer.
Nu ik zelf nog een keer kijk, zie ik idd. precies hetzelfde, maar dit is toch een beetje vreemd? Wanneer je zoekt op 'mesh', komt hij naar voren in de suggesties, maar als je dan op enter drukt en volledige resultaten bekijkt, staat hij er niet meer tussen...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ja, precies dat heb ik ook. Alsof de quicksearch beter is in veel gevallen. Moet overigens zeggen dat als je even scrollt, het artikel wel verschijnt.

Heeft denk ik met name te maken met de indeling van de landingspagina voor search nadat je op enter drukt, versus de indeling van de search suggesties (die meteen artikelen onder producten toont).

Zelfde geldt ook voor het forum. Daar zoeken op een topic geeft in de suggesties vaak wel de grote verzameltopics die je zoekt weer, maar op enter en de landingspagina daarachter krijg je eerst andere topics .n pas na scrollen de topic die je zoekt.

[Voor 3% gewijzigd door Jivebunny op 06-07-2020 13:15]

Mi 11T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0Henk 'm!

• surfdude
Dus netjes gezegd: Er is ruimte voor verbetering :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het grootste verschil tussen die twee is dat de quicksearch aanneemt dat je nog niet klaar bent met typen, dus die doet een wildcard search op 'mesh*', zodat er niet enorme verschillen in typen/aantallen resultaten staan als je 'mes', 'mesh', 'meshr', ... tot 'meshrouter' typt.

De normale search weet zeker dat je klaar bent met typen, dus die zoekt op exact wat je hebt ingetyped, dus op 'mesh'.

En dan is het feit dat er in de titel 'meshrouter' staat ineens een belangrijk verschil; die sluit wel aan bij de eerste en niet bij de tweede zoekopdracht.

Dat is een van de nadelen van alles aan elkaar plakken in het Nederlands :/
De zoekmachine weet niet dat ie dat uit elkaar zou kunnen halen; en met de waardeloze complexiteit van taal - zeker de onze - is dat ook niet te automatiseren (want je wil niet dat daar 'auto' en 'matiseren' van wordt gemaakt).

In theorie zou het natuurlijk wel voor sommige woorden of sommige prefixen en suffixen zoals mesh en router kunnen (dus meshrouter = mesh, router en meshrouter en blablarouter = blabla, router en blablarouter), maar daar hebben we momenteel geen ondersteuning voor bij het forum.

We hebben wel al zoiets bij de search voor banen (veel benamingen eindigen bijvoorbeeld op programmeur of developer); dus we hebben er wel wat ervaring mee. Het op de schaal van de nieuwsartikelen of zelfs het forum doen is echter wel een hele andere uitdaging, omdat de lijst potentieel relevante dan natuurlijk veel groter is en er daardoor ook veel meer kans op false-positives is.
surfdude schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:24:
Dus netjes gezegd: Er is ruimte voor verbetering :)
In mijn ervaring is er altijd wel een concreet voorbeeld te vinden om een zoekmachine te verbeteren. Helaas is ook mijn ervaring dat zo'n specifieke zoekopdracht verbeteren kan betekenen dat je het voor andere zoekopdrachten weer verpest.

[Voor 11% gewijzigd door ACM op 07-07-2020 09:06]

• surfdude
Veel andere searchengines geven woordsuggesties tijdens het typen. Dus als je mesh typt, dat hij dan zelf meshrouter als voorstel geeft. Ik weet niet of jullie al een soort van keyword database hebben?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee