Toon posts:

MSI A320M-A Pro Max en Ryzen 3 3200G...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K DM
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09-2021
Mijn vraag en wat reeds gedaan:
Ik wil een Ryzen 3 3200G combineren met het MSI A320M-A Pro Max moederbord omdat dit laatste out of the box zou werken met deze processor.

Ik lees op de website van de fabrikant dat er voor snelheden boven de 2666MHz een overclocking moet gebeuren.

Kan iemand me een stick van 8GB voorstellen die met zekerheid out of the box werkt? De max frequentie van 3200 MHz hoeft voor mij zeker niet noodzakelijk.

Ik heb op de website van MSI ook tevergeefs naar de QVL gezocht waar de compatibele hardware zou staan. Waar kan ik die evt. vinden?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik ga Ubuntu draaien op het systeem.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:01
Weet je zeker dat je maar 1 stick wil hebben, met een ingebouwde videokaart zou ik eerder voor 2 gaan i.v.m. hypertreading

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K DM
D-dark schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:15:
Weet je zeker dat je maar 1 stick wil hebben, met een ingebouwde videokaart zou ik eerder voor 2 gaan i.v.m. hypertreading
Ik kan inderdaad later een extra stick toevoegen, maar ik dank dat dit niet nodig is, vermits ik nu toekom met 2GB (Ubuntu).

Algemeen : Een Deskmini is geen optie voor mij daar ik het liefst de case op de grond zet, ik heb daar nml. genoeg plaats voor, en zo zit de geluidsproduceerder ook verder van mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-08 11:14
Just met Linux zou ik voor Dual Channel gaan ipv single channel, 2x4 ipv 1x8

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:33
Als je geen 3D bewerkingen wil uitvoeren is 1 stick prima.

QVL kun je hier vinden.

https://www.msi.com/Mothe...320M-A-PRO#support-mem-19

Kijk of je een stick E-Die kan nemen zoals de ballistix.

pricewatch: Crucial Ballistix BL8G26C16U4B

of een wat snellere:

pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D32AESBK

[Voor 20% gewijzigd door smekkos op 03-07-2020 14:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K DM
smekkos schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:33:
Als je geen 3D bewerkingen wil uitvoeren is 1 stick prima.

QVL kun je hier vinden.

https://www.msi.com/Mothe...320M-A-PRO#support-mem-19

Kijk of je een stick E-Die kan nemen zoals de ballistix.

pricewatch: Crucial Ballistix BL8G26C16U4B

of een wat snellere:

pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D32AESBK
Bedankt voor de info, ik vindt hier inderdaad de QVL.

De eerste van de twee staat in de lijst, de tweede niet met exact dezelfde code.
In de lijst staan drie vermeldingen: ram speed, spd speed en supported speed.
Voor de eerste staat er dus een supported speed van 2666MHZ.

Ik neem aan dat dit betekent dat deze memory stick out of the box werkt op deze snelheid met dit board en processor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:33
Ja. Volgens de fabrikant wel.

Die andere stick gaat waarschijnlijk ook gewoon werken. Het is alleen niet getest.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee