Gaming headset <100 euro wireless of toch bedraad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:31
Mijn fanatiek gamende zoon is weer toe aan een nieuwe headset omdat zijn huidige stoort en het geluid soms wegvalt. Hij heeft nu een Logitech G432 G430 die het nog geen anderhalf ruim twee-en-een-half jaar heeft volgehouden.
Dit is al de derde headset in evenzoveel jaar.

Omdat steeds de draad het eerste sneuvelt: is het bij een budget van minder dan 100 euro al lonend om draadloos te gaan?
Indien ja: wat is dan en goede optie?

Eisen: PC gaming, surround, draagcomfort, degelijk. Hij gebruikt nu een losse mic

[ Voor 5% gewijzigd door Tacoos op 03-07-2020 20:24 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-09 11:25
Op zich is een draadloze headset onder die maximumprijs wel te doen, maar surround wordt krap denk ik. Ik weet niet over welke leeftijd wij praten, maar toen ik een jaar of 15 was en fanatiek headset-dragende gamer was, heb ik eigenlijk zelden problemen gehad met een gesneuvelde kabel.

Misschien dat er een betere oplossing bedacht kan worden voor de kabel? Wegwerken, netjes opbergen, niet overheen rijden met een stoel, niet aan trekken? Ik snap dat je dit niet zomaar iemand van de ene op de andere dag aanleert, maar het lijkt me ook verre van normaal dat kabels zo snel sneuvelen. Zeker van een prima merk als Logitech.

Maar, om je vraag te beantwoorden: ik denk dat een van de weinige opties de Steelseries Arctis 1 is. Logitech heeft de X Pro, maar in de surround variant is die volgens mij al ruim 150 euro. Verder zijn merken zoals Steelseries, Logitech en HyperX prima te vertrouwen. Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Razer, maar ze hebben genoeg tevreden klanten!

[ Voor 8% gewijzigd door Iv00w op 03-07-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:01
Hoe goed moet de headset zijn ? Voor meeste games voldoet een headset van 50 euro ook prima- het geluid is wat minder vol maar dat is kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:19

Secsytime

Automagisch

Pc of console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een USB-Logitech van 10 jaar oud waarvan de kabel nog goed is (de bekleding is wel versleten). Die heb ik de afgelopen 5 jaar heel intensief gebruikt (8 uur per dag, geen gamen maar het idee is hetzelfde met achter een computer zitten) en daarvoor 8 uur per week. Dus kabels hoeven niet snel kapot te gaan, ik heb hem vervangen vanwege de versleten bekleding.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
99ruud99 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:34:
Hoe goed moet de headset zijn ? Voor meeste games voldoet een headset van 50 euro ook prima- het geluid is wat minder vol maar dat is kwestie van wennen.
Hij is tevreden met de Logitech G432, G430 dus vergelijkbaar is goed genoeg
PC
Iv00w schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:33:
Op zich is een draadloze headset onder die maximumprijs wel te doen, maar surround wordt krap denk ik. Ik weet niet over welke leeftijd wij praten, maar toen ik een jaar of 15 was en fanatiek headset-dragende gamer was, heb ik eigenlijk zelden problemen gehad met een gesneuvelde kabel.

Misschien dat er een betere oplossing bedacht kan worden voor de kabel? Wegwerken, netjes opbergen, niet overheen rijden met een stoel, niet aan trekken? Ik snap dat je dit niet zomaar iemand van de ene op de andere dag aanleert, maar het lijkt me ook verre van normaal dat kabels zo snel sneuvelen. Zeker van een prima merk als Logitech.

Maar, om je vraag te beantwoorden: ik denk dat een van de weinige opties de Steelseries Arctis 1 is. Logitech heeft de X Pro, maar in de surround variant is die volgens mij al ruim 150 euro. Verder zijn merken zoals Steelseries, Logitech en HyperX prima te vertrouwen. Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Razer, maar ze hebben genoeg tevreden klanten!
Hij betaalt em zelf en hij werkt (sinds kort, hij is pas 15) er zelf voor, dus ik hoop dat ie daardoor ook leert zuiniger op zijn spullen te zijn. Dit gaat ten koste van zijn budget voor een vette game pc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Of koop een headset met een vervangbaar draadje. De Arctis 3 (en 5, 7 staat niet op het lijstje bij Steelseries ondanks dat mijn 7 toch echt een kabel heeft die iig op het oog identiek is) heeft dit bijvoorbeeld.

Overigens is surround geluid bij headsets onzin. Of nou ja, de headset zelf moet gewoon stereo zijn, een enkele heeft 'echt' surround geluid, en die zijn allemaal bagger. Stereo en softwarematig surround werkt prima, en die worden ook geadverteerd als surround, maar dat blijft uiteindelijk een stereo koptelefoon. Mijn Arctis kan ik specifiek een surround aanzetten in zijn software, maar ik vind het er vooral slechter door klinken, en kan prima richting bepalen zonder dat aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Losse mic scheelt alweer een hoop. Maar zou ik ook zo laten. Meeste headsets hebben een compleet overbodig zware mic arm die alleen maar scheef trekt wat je ook gewoon gaat voelen na een uur ofzo.

Je hoeft helemaal geen "gaming" headset te kopen. Persoonlijk vind ik half open / over het oor headsets prettiger en surround heeft naar mijn mening in het sub €100 segment nooit goed genoeg geklonken.

Heb aan "audio" / "studio" headsets eigenlijk weinig dode kabels meegemaakt. En als dat eens gebeurt door er met een stoel overheen te rijden, kan je het natuurlijk ook gewoon open snijden en opnieuw solderen.

Draadloos betekend vooral duurder en zwaarder. Maar headsets zijn wel erg persoonlijk. Met afneembare kabel lijkt mij persoonlijk meer de voorkeur te hebben daarom. Maar ik zou ook graag bij merken blijven waarvan de oorschelpen lange tijd te verkrijgen zijn. Heb lang erg genoten van m'n KRK 8400's bijvoorbeeld. (Vooral voor audio, maar ook prima mee te gamen) maar na 5 jaar waren de schelpen versleten en lastig te vervangen, buiten de hoge prijs ervan. (€44 + 8 verzend, op een headset van €139).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:01
https://nl.hardware.info/...koptelefoons---maart-2020

Misschien ook deze eens meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

pricewatch: HyperX Cloud II Red

goede koptelefoon met goed geluid, ook surround als via usb aangesloten wordt.

goede kabels

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
Uiteindelijk heeft ie toch gekozen voor de Logitech G432 gekozen, want draadloos in deze prijsklasse lijkt niet slim en hij was verder best tevreden over zijn G430.
De 400 lijn van Logitech krijgt ook overwegend goede reviews

Pagina: 1