Toon posts:

Lenovo IdeaPad 5 15ARE Review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Xtuv
Bij de IdeaPad 5 is 512MB van het werkgeheugen als vram gereserveerd, terwijl de MX-videokaarten 1 tot 2GB eigen vram hebben. GTA V vereist ook meer dan 512MB videogeheugen. De game werkt wel, maar de prestaties houden niet over.
Als er een te kort aan videogeheugen is wordt het werkgeheugen gebruikt, aangezien dit gewoon hetzelfde geheugen is zal het voor de prestaties niks uitmaken.
De Lenovo-laptop heeft een accucapaciteit die 55 procent hoger is, maar de accuduur is 66 procent langer. Dat geeft dus aan dat de Ryzen 4000U-processors het beter doen dan hun voorgangers.
Dat geeft het natuurlijk totaal niet aan, aangezien het twee totaal verschillende laptops zijn. Dat het zo is was wel duidelijk op voorhand, maar is hieruit niet uit te lezen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:03
@-The_Mask- Dank voor je feedback :) Je hebt helemaal gelijk wat videogeheugen betreft. Ik heb net nog even GTA gedraaid en de logs bekeken, hij spreekt nog zo'n 650MB dram aan. Verschil met de MX-kaarten zal dan in de geheugenbrandbreedte zitten. Ik heb de tekst aangepast.

Ik vind de Surface Laptop 3 en IdeaPad 5 niet 'totaal verschillende' laptops. Ze zijn wat formfactor en cpu betreft behoorlijk vergelijkbaar. Je hebt wel een punt dat verschillende laptops onderling niet zomaar te vergelijken zijn omdat er veel meer factoren spelen. Ik heb dat duidelijker gemaakt in de tekst en die vergelijking genuanceerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Xtuv schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:44:
Ik vind de Surface Laptop 3 en IdeaPad 5 niet 'totaal verschillende' laptops.
Ik wel in de context waar het hier om gaat.
Ze zijn wat formfactor en cpu betreft behoorlijk vergelijkbaar.
Ja maar dat zegt niks. De laptop bestaat uit heel veel verschillende onderdelen die allemaal invloed hebben op het verbruik. Ik gok zo dat je geen één kan opnoemen die hetzelfde is tussen beide laptops.
Je hebt wel een punt dat verschillende laptops onderling niet zomaar te vergelijken zijn omdat er veel meer factoren spelen. Ik heb dat duidelijker gemaakt in de tekst en die vergelijking genuanceerd.
Elk individueel onderdeel is anders tussen de laptops. Elk onderdeel heeft invloed op de accuduur en zelfs elk stukje software. Van drivers tot achtergrond programma's, van de LED achtergrondverlichting van het scherm tot schakelfrequentie van het VRM voor de CPU. Echt alles heeft invloed. En omdat werkelijk alles anders is tussen beiden laptops kun je het dus onmogelijk vergelijken.

Daarom kun je er onmogelijk een conclusie aan verbinden. We weten dat de CPU's veel zuiniger zijn met energie, maar dat is dus onmogelijk uit de huidige tests te halen. Huidige test zijn volledig gericht op de accuduur van een laptop en er zit geen enkele test in die kijkt naar de performance/watt van de CPU.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee