Code laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damian17
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-07-2020
Ik ben op zoek naar een laptop die minimaal een paar games aan kan ik ga het vooral gebruiken voor coding

mijn max budget is 450 euro

over 1 jaar ga ik een opleiding doen van Game-Development Art

ik wil er windows 10 op hebben omdat ik daar al 2 jaar mee werk

minimaal een i5

minimaal 2gb video geheugen

maximaal 8gb ram

ik heb al een paar laptops gezien maar ik twijfel eraan

ik vind het ook raar om op marktplaats te kijken aangezien ze daar gebruikt zijn :(

[ Voor 15% gewijzigd door damian17 op 02-07-2020 21:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:26

Croga

The Unreasonable Man

Waarom heb je de template weg gehaald die er staat wanneer je een nieuw topic opent? Daar staan namelijk alle vragen in waar we antwoorden op nodig hebben om je zinnig te kunnen adviseren.

Daarnaast verwachten we dat je zelf een voorzet doet met je eigen inschatting waarom wel of niet.

Dus even terug naar de teken tafel graag.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Paar games? Patience en wat?

Overigens: https://tweakers.net/aanbod/ heeft soms wel wat betrouwbaarder aanbieders dan Marktplaats; ben bang dat je voor 450 Euro niet echt een laptop weet te vinden die echt games kan spelen (en ook geen 2GB videogeheugen heeft).

Zoals @Croga aangeeft; even een paar aanvullende vragen beantwoorden zodat we weer meer inzicht hebben in jouw gedachten en kunnen helpen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damian17
Minecraft minimaal op 200fps kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damian17
en verder ssd minimaal 128gb ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damian17
maximaal 550 euro budget

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

damian17 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:30:
mijn max budget is 450 euro

[..]

minimaal een i5

minimaal 2gb video geheugen

maximaal 8gb ram
Ik heb hier nog een laptop voor je, i7, 2GB videogeheugen, 32GB RAM, 1.5TB SSD, full HD scherm... zal nu waarschijnlijk nog meer dan je 450 (of 550) euro waard zijn alleen denk ik niet dat iemand het er nog voor geeft, aangezien het een Thinkpad W520 uit 2011 is. Dus je eisen zeggen eigenlijk helemaal niks. Het waarom van je eisen ontbreekt ook.
[..]

ik vind het ook raar om op marktplaats te kijken aangezien ze daar gebruikt zijn :(
Nieuw is nou eenmaal duurder. Tweedehands kan je best "meer machine" voor terugkrijgen, namelijk een high-end model van een paar jaar geleden. De prijsklasse waar je nu in kijkt is bijna ultra-budget en daar ga je dus alleen maar meuk voor vinden. Ik zou mijn bejaarde Thinkpad nog steeds niet inruilen voor een nieuw i3tje ofzo wat je voor dit budget kan krijgen. Momenteel draai ik er 4 virtuele machines op zonder al te veel issues.
damian17 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:38:
Minecraft minimaal op 200fps kunnen spelen
Tsja, waarom? Ik heb nooit Minecraft gespeeld maar ik kan me bijna niet voorstellen dat 200fps daarin nuttig is. Het is toch geen shooter of iets anders waarbij je reactietijd ultrabelangrijk is? Anyway, dat kan je denk ik lekker vergeten. Misschien dat de CPU+GPU het wel aankunnen maar ik kan me niet voorstellen dat in die prijsklasse laptops geleverd worden met 200+Hz schermen. Waarschijnlijk heb je een 60Hz scherm en alles daarboven krijg je gewoon niet te zien, ook al zegt de game van wel.

Maar doe vooral een voorzet, heb je al wat filters aangeklikt in de Pricewatch? Als ik jouw eisen inklik komt er precies 1 laptop uit rollen. De CPU daarin is een ultra-low power ding dus veel vertrouwen in hoge prestaties krijg ik daar niet van. Sterker nog, hij is marginaal sneller dan de 9 jaar oude (!) i7 in mijn Thinkpad. Daar komen nog wel redelijke prestaties uit dus misschien is dat ding zo slecht nog niet. Aan de andere kant kan je je voorstellen hoe het over een paar jaar zal voelen, als een high-end model van 12 jaar oud dus. De ruim 500 euro voor die laptop zou ik met die hardware erin (en dus minimale of geen snelheidsboost) persoonlijk niet neerleggen, dan zou ik een paar honderdjes doorsparen voor iets toekomstbestendigers. Maar dat zijn allemaal jouw afwegingen.

Anyway, ik zou persoonlijk inzetten op een tweedehands high-end laptop van een paar jaar oud en daar eventueel nog wat dingen aan upgraden. Hoe dan ook zijn bepaalde upgrades (geheugen, SSD) eigenlijk zonder uitzondering goedkoper als je ze zelf los koopt en inbouwt dan wanneer je de laptop af-fabriek zo koopt. Of je moet dus wat eisen versoepelen en voor dat ene ding in de PW gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 02-07-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
En ik zou juist wel 2dehands kijken. Niet op Marktplaats dat is onbetrouwbaar. Maar Tweakers V&A is prima. Voor 450 euro vind je nieuw net een i3. Dan heb je nog steeds een laptop met slecht LCD en beroerde bouwkwaliteit. Voor 450 euro vind je tweedehands een dikke i7 + videokaart

EDIT:
V&A aangeboden: Asus N550JK | i7 | 8gb | 250gb SSD

Betrouwbare verkoper en een prima laptop. Voor dit geld ga je nooit een laptop met dezelfde specs, bouwkwaliteit en schermkwaliteit nieuw vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door hoi1234 op 03-07-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:29
Moet die laptop ook gebruikt worden voor je studie?
Want dan zou ik nog even verder sparen..

...

Pagina: 1