Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke keuze hdmi of splitter met utp?

Pagina: 1
Acties:

• DrUIL00R
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 03-05 21:25
hallo beste mensen,

Ik heb even een vraag we hebben een Epson eh-tw7000 en een mooie 244 scherm. Scherm zit mooi in het plafond gebouwd en zijn nu bezig met ontwerp ect voor de beamer. Maar nu is de vraag wat is handig. We hebben 15 meter draad nodig om het mooi weg te werken. Momenteel hebben we de chromecast ps4 en bluray 3d player achter in de kamer staan. Met geluidskabel naar voren over de vloer voor geluid.

Drama dus.

We gaan een Denon AVR-X2600H aanschaffen om alles via de receiver aan te sluiten.

Wat is handiger een hdmi kabel ik heb meerdere gevonden variërend van 60 tot 300 euro en ook een hdmi converter via cat6.

Volgens mijn man is dit dan niet 4k. Volgens mij wel.
Wat zouden jullie doen in mijn geval?

We willen niet perse besparen op de kabels ect. Maar 300 euro vind ik er echt even iets te 😅

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen beslissen. Dan kan ik ze bestellen.

Groet Angelique

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:57
Ik adviseer een optische HDMI-kabel:

https://www.reichelt.nl/o...goobay-59806-p224229.html

Hoge resoluties als 4K en veel Hz stellen eisen aan de kabel. Op korte afstand zal iedere kabel bijna wel werker, maar op lange afstand wordt het een dingetje, je moet controleren of die geschikt zijn voor hoge bandbreedtes en dat staat er lang niet altijd bij. Ook bij een cat6-converter moet je uitzoeken wat de maximale bandbreedte is. Een goede koperen kabel wordt een dikke tuinslang op 15m en een cat6-converter kan uiteindelijk ook niet aan de natuurkunde van koper ontkomen.

Een optische kabel kan je veel makkelijker wegwerken dan zo'n dikke tuinslang en er staat gewoon bij welke HDMI-standaard ondersteund wordt (2.0), dus je kunt geen verkeerde koop doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:59
Ik had een soortgelijk iets met 20 meter kabel, iets met een goot langs het plafond/muur. Ben voor een optische kabel gegaan. Zoiets als dit:

https://www.kabeldirect.n...2bMws6EAQYBCABEgLYePD_BwE

Let er wel op dat die kabel richtingsgevoelig is, dus maar een kant op werkt.
Wat ik in elk geval zou doen is zo'n kabel aanschaffen, gewoon een weekje op de grond leggen en kijken of het blijft werken en met alles werkt.

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:57
Als het goedkoper moet, AliExpress heeft ook optische HDMI-kabels, bijvoorbeeld:

https://nl.aliexpress.com/item/4000758448007.html

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True