Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXXiBIT
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik heb sinds kort de Nokia 7.2 met Android 10.
Als ik muziek luister via Firefox, YouTube app, YouTube Music stopt de muziek meteen als ik de telefoon in lockscreen zet.

Ik heb de apps al uitgebreide permissies gegeven en op Google gezocht en het schijnt dat veel menden hier last van hebben sinds Android 9. Je scherm moet dus aan blijven staan om muziek te luisteren en dat is killing voor de batterij.

Wat ik graag wil zoals bij m'n oude Samsung is dat de muziek door blijft spelen met het scherm uit.
Als ik dan het lockscreen open graag de basic controls zoals doorspoelen en volgende nummer enz.

Ik heb geen werkende oplossing kunnen vinden. Is Android One het probleem?
Wie weet hoe ik dit voor meerdere apps voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
Ik heb zelf YMusic, dat is een .apk bestand, dus die kan je alleen van het internet halen, maar daar kan je gratis downloaden, afspelen ongeacht schermtoestand en allerlei extra functies gebruiken. Volgens mij kan wat jij wilt, afspelen terwijl op lockscreen, niet met Play Store applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19

Pos

Potenscia schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:56:
Ik heb zelf YMusic, dat is een .apk bestand, dus die kan je alleen van het internet halen, maar daar kan je gratis downloaden, afspelen ongeacht schermtoestand en allerlei extra functies gebruiken. Volgens mij kan wat jij wilt, afspelen terwijl op lockscreen, niet met Play Store applicaties.
Mwoa, met verschillende radio replay apps zoals TuneIn kun je prima op de achtergrond afspelen, ook zo met bijvoorbeeld SoundCloud app.

YouTube staat het gewoon niet toe, iig niet met de gratis variant. Kheb daar niet zolang geleden ook eens naar gezocht. Er waren of zijn wel plannen volgens mij om dit op termijn mogelijk te maken danwel met een betaald account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Meen dat als je youtube in de browser open het soms wel wil werken.
Via Chrome niet, maar je zou bijvoorbeeld Ghostery of DuckDuckGo kunnen proberen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXXiBIT
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-04-2022
Met Google Play Music werkt het wel. Dat is de ingebouwde app.
Toch vind ik het bizar dat je niet per app in kan stellen of je hem via het lockscreen kan bedienen...
Is dit iets dat bij Android One hoort of hebben alle Android 10 toestellen dit.

[ Voor 19% gewijzigd door EXXiBIT op 02-07-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Dit is volgens mij standaard gedrag van Youtube, die pauzeert zodra het scherm uit staat.

Er zijn diverse apps (wrappers rondom Youtube) waarmee het wel kan en met bepaalde browsers/instellingen schijn je het ook voor elkaar te kunnen krijgen. Beetje Googlen en je vind voldoende oplossingen :)
Pagina: 1