Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oude emailadres behouden na overstap provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rebel_nbk
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 20:58
Hey. Wie weet hoe het staat met de aangekondigde wijziging waardoor je je emailadres van je vorige provider 6 maanden mag behouden (ipv 1 maand)?

In januari van dit jaar werd dit aangekondigd en deze wijziging zou deze zomer in gaan.

https://www.rtlnieuws.nl/...lf-jaar-e-mail-doorsturen

Ik kan nergens vinden of deze wijziging ondertussen van kracht is. Mijn oude provider hanteert in ieder geval nog de 1-maand-regel.

Beste antwoord (via rebel_nbk op 02-07-2020 20:24)

• NayoNL
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 07-08-2020
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:40:
Hey. Wetgevingen en bekendmakingen zijn terug te vinden op de site van de overheid.
Deze: https://www.eerstekamer.n..._implementatie_onderdelen
rebel_nbk schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:37:
Ik kan nergens vinden of deze wijziging ondertussen van kracht is.
ARTIKEL II
Deze wet treedt in werking met ingang van 21 december 2020. Indien het Staatsblad waarin deze wet wordt geplaatst, wordt uitgegeven na 20 december 2020, treedt zij in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Staatsblad waarin zij wordt geplaatst
Aanvulling 19:02 uur. Memorie van Toelichting, nr. 3 p. 29.
.. is de sector verzocht om zelfreguleringsafspraken te maken om deze overstapdrempel te verminderen. De sector heeft dit verzoek opgepakt en heeft in oktober 2018 zelfreguleringsafspraken gemaakt over betere communicatie richting consumenten over de mogelijkheid van e-mailforwarding en uitbreiding van de termijn voor mailgang van een maand naar ten minste zes maanden. Deze afspraken worden in de eerste helft van 2020 geïmplementeerd.
Zelfregulering dus.

[Voor 39% gewijzigd door NayoNL op 02-07-2020 19:02]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Hey. Wetgevingen en bekendmakingen zijn terug te vinden op de site van de overheid.

Maar gezien het feit dat het artikeltje uit januari 2020 is, durf ik er wel geld op te zetten dat de wet er nog niet doorheen is.

Maar waarom (gewoon, hardoop gedacht), wil je graag mail bij je provider afnemen? Elke keer als je van ISP verhuist, verhuis je dus ook je mail? Is iets als een Outlook.com of Gmail.com of anderszins "centrale" mail niets voor je?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• n9iels
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Sommige provider (KPN doet dat in ieder geval) geven je ook de mogelijkheid om de email dienst los af te nemen zodra je je abbo op zegt. Is niet optimaal, want je betaald er redelijk veel voor, maar misschien wel goed om de transitie periode tussen provider mail en centrale mail (Gmail, Outlook, etc.) af te ronden.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:56
n9iels schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:42:
Sommige provider (KPN doet dat in ieder geval) geven je ook de mogelijkheid om de email dienst los af te nemen zodra je je abbo op zegt. Is niet optimaal, want je betaald er redelijk veel voor, maar misschien wel goed om de transitie periode tussen provider mail en centrale mail (Gmail, Outlook, etc.) af te ronden.
Dit inderdaad bij kon kost dat 7,50 per maand. Wat natuurlijk gewoon een absurd bedrag is.

https://forum.kpn.com/e-m...vragen-athetnet-nl-483267

⛔Trackers of betalen...⛔

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• NayoNL
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 07-08-2020
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:40:
Deze: https://www.eerstekamer.n..._implementatie_onderdelen
Ik kan nergens vinden of deze wijziging ondertussen van kracht is.
ARTIKEL II
Deze wet treedt in werking met ingang van 21 december 2020. Indien het Staatsblad waarin deze wet wordt geplaatst, wordt uitgegeven na 20 december 2020, treedt zij in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Staatsblad waarin zij wordt geplaatst
Aanvulling 19:02 uur. Memorie van Toelichting, nr. 3 p. 29.
.. is de sector verzocht om zelfreguleringsafspraken te maken om deze overstapdrempel te verminderen. De sector heeft dit verzoek opgepakt en heeft in oktober 2018 zelfreguleringsafspraken gemaakt over betere communicatie richting consumenten over de mogelijkheid van e-mailforwarding en uitbreiding van de termijn voor mailgang van een maand naar ten minste zes maanden. Deze afspraken worden in de eerste helft van 2020 geïmplementeerd.
Zelfregulering dus.

[Voor 39% gewijzigd door NayoNL op 02-07-2020 19:02]

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Hey. Wie weet hoe het staat met de aangekondigde wijziging waardoor je je emailadres van je vorige provider 6 maanden mag behouden (ipv 1 maand)?

In januari van dit jaar werd dit aangekondigd en deze wijziging zou deze zomer in gaan.

https://www.rtlnieuws.nl/...lf-jaar-e-mail-doorsturen

Ik kan nergens vinden of deze wijziging ondertussen van kracht is. Mijn oude provider hanteert in ieder geval nog de 1-maand-regel.
Waar loop je tegen aan ?
Ga je van provider wisselen, of wil je juist NU beginnen met zo'n adres ?

Om eerlijk te zijn is het gewoon beter om ten alle tijden onafhankelijk van je internet-aanbieder een mailadres te houden.
Ik opteer dan ook altijd om bij Protonmail te kijken, en een 'goed' adres te kiezen ( niet naam1284@ )
Mocht tje gecharmeerd zijn van een algemene provider, dan is Microsoft met @outlook ook goed te doen natuurlijk ( staat iig niet puberesk als naam1284@live of @hotmail )

Als je Android of Apple gebruikt kan je respectievelijk natuurlijk Gmail en @icloud nemen.

Bij allemaal blijft je mailadres gewoon behouden, mits je regelmatig een keer checkt ( Outlook.com 1x per jaar, meen ik )

Deze wet treedt in werking met ingang van 21 december 2020.
Dus je hebt je antwoord ....
Vanaf 21 december, dan mag je daar achteraan gaan.

* FreshMaker zou het afraden ;) en voorgaande bekijken

[Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 02-07-2020 18:56]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 12:44
HKLM_ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:48:
[...]

Dit inderdaad bij kon kost dat 7,50 per maand. Wat natuurlijk gewoon een absurd bedrag is.
Inderdaad, absurd bedrag, Dat zijn drie drankjes in de kroeg en krijg je dan slechts 30 dagen 24/7 e-mail voor terug.

Ik zou wel advies willen geven over een alternatief, maar mijn consult kost 120 euro per uur ex btw (omgerekend zo'n 20 maanden e-mail bij KPN).

• rebel_nbk
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 20:58
Bedankt voor alle reacties.
Vrouwlief is wat nerveus dat zij straks het emailadres, wat zij al bijna 20 jaar heeft, niet meer kan gebruiken. Vandaar mijn vraag. Zes maanden zou genoeg moeten zijn om te wennen aan de nieuwe situatie ;)
Nu heb ik een maandje om haar te laten wennen. Zal sturen op actief gebruik van haar gmail account.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-06 21:36
rebel_nbk schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:26:
Bedankt voor alle reacties.
Vrouwlief is wat nerveus dat zij straks het emailadres, wat zij al bijna 20 jaar heeft, niet meer kan gebruiken. Vandaar mijn vraag. Zes maanden zou genoeg moeten zijn om te wennen aan de nieuwe situatie ;)
Nu heb ik een maandje om haar te laten wennen. Zal sturen op actief gebruik van haar gmail account.
dat zal dan nog een chello, home of planet adres zijn? misschien nog wxs, maar dat was nog iets eerder. daar kun je aan gehecht raken inderdaad.
laat het oude adres vanaf nu doorsturen naar je gmail en bouw het langzaam af, antwoord alleen nog met het nieuwe (gmail) adres als afzender. ze heeft vast al een gmail of icloud mailadres ivm smartphone. en ga alvast op zoek naar accounts welke je hebt aangemaakt met dat oude adres en wijzig dit meteen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:29
Als je het echt goed wil doen dan regel je een eigen domein, dan ben je helemaal nergens meer van afhankelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:32
Mijn ouders hadden ditzelfde probleem ook.
Je moet er eigenlijk een keer doorheen bijten en gaan.
Ikzelf gebruik provider mail eigenlijk alleen voor de communicatie van en met de provider. En zelfs Ziggo neemt buiten de facturen contact op via mijn gmail account.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Arunia schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:56:
Mijn ouders hadden ditzelfde probleem ook.
Je moet er eigenlijk een keer doorheen bijten en gaan.
Ikzelf gebruik provider mail eigenlijk alleen voor de communicatie van en met de provider. En zelfs Ziggo neemt buiten de facturen contact op via mijn gmail account.
En zelfs dát hoeft niet eens. Ik weet niet of ik een Ziggo e-mailadres heb, maar mijn facturen komen gewoon op mijn privéadres (eigen domeinnaam) binnen. Ik heb in ieder geval nog nooit een Ziggo-adres gebruikt.

omniscale.nl

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True