Mijn vraag
Hallo tweakers!
Ik heb een klein vraagje. Ik heb momenteel het volgende systeem
Cpu: AMD x4 860k
GPU: XFX DD HD7950 3GB
Geheugen: 16gb DDR3
Opslag: 1 HDD + 1 SSD
Voeding: Corsair HX450W
Een vriend van me heeft een tijdje terug een rx480 gekocht. Ik heb nu wellicht de optie om zijn rx480 in mijn systeem te zetten om te testen hoe het presteert voordat ik eventueel zelf een vergelijkbare kaart aanschaf (rx 570 of rx 580). Nu wil ik graag weten of mijn voeding dit gaat trekken. Het is een corsair HX450m. Voeding gaat nu al zo'n 10 jaar mee en heeft nooit problemen gehad. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik de rx480 het beste kan aansluiten. Zie foto's hieronder hoe mijn HD 7950 momenteel is aangesloten
:strip_exif()/f/image/68LPxnnj6AkHy5rsriTrD4TI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PYh2FtxPSkbzw6ki0TxJhrbr.jpg?f=fotoalbum_large)
Is een enkele 6+2 pin aansluiten voldoende om de 8pin rx480 van stroom te voorzien?
Of is het beter als een 2x6 pin naar 8pin omzetkabel ga gebruiken?
Heb de 6 +2pin kabel op de eerste foto eruit getrokken om de aansluitingen van voeding te laten zien. Die zit uiteraard normaal gesproken gewoon erin. Als er meer info nodig is, hoor ik het graag!
Hallo tweakers!
Ik heb een klein vraagje. Ik heb momenteel het volgende systeem
Cpu: AMD x4 860k
GPU: XFX DD HD7950 3GB
Geheugen: 16gb DDR3
Opslag: 1 HDD + 1 SSD
Voeding: Corsair HX450W
Een vriend van me heeft een tijdje terug een rx480 gekocht. Ik heb nu wellicht de optie om zijn rx480 in mijn systeem te zetten om te testen hoe het presteert voordat ik eventueel zelf een vergelijkbare kaart aanschaf (rx 570 of rx 580). Nu wil ik graag weten of mijn voeding dit gaat trekken. Het is een corsair HX450m. Voeding gaat nu al zo'n 10 jaar mee en heeft nooit problemen gehad. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik de rx480 het beste kan aansluiten. Zie foto's hieronder hoe mijn HD 7950 momenteel is aangesloten
:strip_exif()/f/image/68LPxnnj6AkHy5rsriTrD4TI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PYh2FtxPSkbzw6ki0TxJhrbr.jpg?f=fotoalbum_large)
Is een enkele 6+2 pin aansluiten voldoende om de 8pin rx480 van stroom te voorzien?
Of is het beter als een 2x6 pin naar 8pin omzetkabel ga gebruiken?
Heb de 6 +2pin kabel op de eerste foto eruit getrokken om de aansluitingen van voeding te laten zien. Die zit uiteraard normaal gesproken gewoon erin. Als er meer info nodig is, hoor ik het graag!