laden van pagina houdt rekening met advertentie grootte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
het is heel irritant dat een frontpage enkele keren verspringt terwijl de advertenties aan het laden zijn. idealiter weet de pagina op voorhand de grootte van de ad, en wordt de content direct op de juiste plaats gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het probleem is inderdaad dat we op voorhand niet weten of er een banner wordt geladen, en als er een banner wordt geladen hoe groot die is. De enige manier om verspringen van de pagina te voorkomen is dus technisch gezien door eerst de banners op te halen, en dan pas de pagina te tonen. Het nadeel is dat je dan dus één tot meerdere seconden tegen een leeg scherm loopt aan te kijken. In mijn ogen dus een geval van een middel dat erger is dan de kwaal...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gebeurt toch ook op ongeveer elke andere site op internet waar advertenties (mogelijk) zijn? In ieder geval op T.net kan je tegen een "relatief netjes bedrag" de advertenties laten verdwijnen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

crisp schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:12:
Het probleem is inderdaad dat we op voorhand niet weten of er een banner wordt geladen, en als er een banner wordt geladen hoe groot die is. De enige manier om verspringen van de pagina te voorkomen is dus technisch gezien door eerst de banners op te halen, en dan pas de pagina te tonen. Het nadeel is dat je dan dus één tot meerdere seconden tegen een leeg scherm loopt aan te kijken. In mijn ogen dus een geval van een middel dat erger is dan de kwaal...
De derde optie is altijd de max ruimte reserveren en die dan anders maar deels of geheel te vullen met interne ads. Maar dat is wat mij betreft ook zwaar ongewenst (want minder ruimte voor content). Ik ‘leef’ dan liever met het verspringen als minst vervelende vd drie.

Zeg ik als vrijwillige crew met bezoekerspet op en als niet-devver.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
ik ben geen webdeveloper (wel back-end ooit), maar ik zou me toch kunnen voorstellen dat je eerst de grootte ophaalt van de ad die in de queue staat, dan de pagina laadt, en dan de ad. In mijn ervaring is "alles" mogelijk met code, je moet gewoon even verder denken. mogelijks echter moet je dan de hele architectuur veranderen en is het wel mogelijk maar niet feasible.

misschien wat @F_J_K zegt, maar dan het omgekeerde: je weet de minimum grootte van alle ads die actief zijn, dus je kan op zn minst die ruimte voorzien. dan is de hoeveelheid verspringen tot het minimum beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 15:26

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

wibra schreef op zondag 5 juli 2020 @ 03:04:
ik ben geen webdeveloper (wel back-end ooit), maar ik zou me toch kunnen voorstellen dat je eerst de grootte ophaalt van de ad die in de queue staat, dan de pagina laadt, en dan de ad. In mijn ervaring is "alles" mogelijk met code, je moet gewoon even verder denken. mogelijks echter moet je dan de hele architectuur veranderen en is het wel mogelijk maar niet feasible.

misschien wat @F_J_K zegt, maar dan het omgekeerde: je weet de minimum grootte van alle ads die actief zijn, dus je kan op zn minst die ruimte voorzien. dan is de hoeveelheid verspringen tot het minimum beperkt.
Er is domweg geen optie met alleen voordelen zolang je 3rd party invloeden hebt. Daar kan je lang of kort over filosoferen maar het is er gewoon niet.
Pagina: 1