Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onduidelijk welk BIOS-versie ik heb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lukavislaus
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 14-08-2020
Ik weet niet welke BIOS-versie ik heb. In mijn System Information staat bij BIOS Version/Date: American Megatrends Inc. 3.GS, 02/12/2019. Ik kan alleen nergens vinden wat de versie 3.GS inhoudt.

Ik gebruik een MSI a320m pro-VH plus, gecombineerd met een ryzen 5 3600.
Ik wil mijn BIOS updaten omdat ik een bug heb waarbij ik eens in de zoveel keer bij het opstarten van mijn pc geen internet heb (geen connectie gevonden). Om dit op te lossen moet ik elke keer opnieuw de AMD Chipset Drivers installeren en mijn pc herstarten. Dit wil ik oplossen door een BIOS-update te doen. Weet iemand wat de versie '3.GS' inhoudt?

Alle reacties

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:42
Uitlezen met cpuz

[Voor 84% gewijzigd door Vinzz op 02-07-2020 14:01]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En waarom gaat een update dat oplossen dan?
En waarom moet daar een nieuw topic voor open?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lukavislaus
Omdat niemand reageerde op het vorige topic waar ik een nieuwe vraag had gesteld.

• Vinzz
Volgens mij is het wel de laatste bios: https://www.msi.com/Motherboard/support/A320M-PRO-VH-PLUS

Versie G; D en E kwamen ervoor, de S staat voor beta dan of special

• Remi
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:28

Remi

Moo!

Waarschijnlijk heb je pech want 7B07v3GS is de laatste update voor dit type mobo en is gepubliceerd op 04-12-2019.

• Vinzz
Ja, of TS bedoelt juist, deze wil ik gaan gebruiken, heb ik nu nog niet.

• Lukavislaus
Oke bedankt, weet iemand dan wel hoe ik op een andere manier kan oplossen dat mijn moederbord geen internet detecteerd als ik mn computer opstart en dat ik elke keer de chipset drivers opnieuw moet installeren?

• Nycrea
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:55
Lukavislaus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:08:
Oke bedankt, weet iemand dan wel hoe ik op een andere manier kan oplossen dat mijn moederbord geen internet detecteerd als ik mn computer opstart en dat ik elke keer de chipset drivers opnieuw moet installeren?
Deze vraag is niet te beantwoorden zonder meer informatie.
Wat is er nu precies aan de hand, heb je elke keer bij het opstarten geen internet? Gaat het om wired of wireless internet? Welke drivers heb je het precies over? Als je deze installeert doet het internet het weer tot je opnieuw opstart?

Edit: Even opnieuw je TS gelezen.

Hoe ben je tot de oplossing van het nieuw installeren van de chipset drivers gekomen? Kan het niet zijn dat wellicht het opnieuw opstarten na installatie (wat ik verwacht dat nodig is) de oplossing is?

[Voor 16% gewijzigd door Nycrea op 02-07-2020 14:14]

• Vinzz
Lukavislaus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:08:
Voor mij zou dit een trigger zijn om volledig te herinstalleren.

• Nycrea
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:55
Vinzz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Dit is ook geen verkeerd idee inderdaad, dat scheelt wellicht een hoop tijd en frustratie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vinzz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Daar begon het "gedoe" mee...

Zie post-history... ;)

• Vinzz
Het is vaak een beetje uitproberen. Herinstalleer eens kaal en laat Windows de drivers installeren, dus kabel erin tijdens installatie, en pak de rest van de msi website.

• Lukavislaus
Niet elke keer dat ik mijn computer opstart, maar af en toe heb ik geen internet. Windows geeft dan de melding: 'no connections are available'. Het gaat om wired internet. Op de site van mijn moederbord heb ik een alle drivers die ik kon vinden op een usb gezet en toen heb ik met de AMD Chipset Software Installer de volgende drivers geinstalleerd: AMD Ryzen Powerplan, AMD PCI Device Driver, AMD GPIO Driver, AMD GPIO Driver (for Promontory), AMD SPS Driver en AMD SMBus Driver. Dit zijn de zes standaard drivers die geselecteerd zijn als ik de AMD Chipset Software Installer open. Als ik deze installeer vraagt hij me om te rebooten en dan pas doet het internet het weer. Als ik hem dan later weer een keer opnieuw aanzet heb ik weer geen internet en moet ik dat weer opnieuw doen

• Lukavislaus
Met een kale herinstallatie bedoel je Windows weer opnieuw installeren?

• MAX3400

MAX3400

Lukavislaus in "Geen internet adapters aanwezig in control panel"

Volgens mij heb je echt maar de helft (of minder) van de drivers geinstalleerd.

• Lukavislaus
Bedoel je van de drivers die ik op de website van MSI kon vinden?

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Van de MSI website zou ik alleen de geluidsdriver en LAN pakken. De rest niet. Chipset bij AMD, video bij AMD/Nvidia.

I reject your reality and substitute my own

• Vinzz
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:25:
Lukavislaus in "Geen internet adapters aanwezig in control panel"

Volgens mij heb je echt maar de helft (of minder) van de drivers geinstalleerd.
Ja
Lukavislaus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:26:
Bedoel je van de drivers die ik op de website van MSI kon vinden?
En ook ja

• Vinzz
nelizmastr schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:33:
Van de MSI website zou ik alleen de geluidsdriver en LAN pakken. De rest niet. Chipset bij AMD, video bij AMD/Nvidia.
Daarom zeg ik ook, test dit.

• Lukavislaus
Ik had de geluidsdriver en de LAN inderdaad nog niet geinstalleerd, ik dacht dat ik dat al wel had gedaan maar blijkbaar niet. Als het zich weer voordoet zal ik het laten weten. Ik had nog iets anders namelijk dat mijn processor met Wraith Stealth koeler tot de 80 graden heet wordt als ik een game open heb staan. Zal ik een andere koeler kopen of ligt het ergens anders aan? En is dit slecht voor de processor?

• xtrme
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-06 19:25
Lukavislaus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:45:
Ik had de geluidsdriver en de LAN inderdaad nog niet geinstalleerd, ik dacht dat ik dat al wel had gedaan maar blijkbaar niet. Als het zich weer voordoet zal ik het laten weten. Ik had nog iets anders namelijk dat mijn processor met Wraith Stealth koeler tot de 80 graden heet wordt als ik een game open heb staan. Zal ik een andere koeler kopen of ligt het ergens anders aan? En is dit slecht voor de processor?
heb je de plakker van de koeler gehaald ?
is het koper op metaal
zit er koelpasta tussen ??
heb je de cpu koeler aangesloten op de cpu pinout op het mobo

(pc gaat uit als hij "de gevarenzone" qua warmte bereikt

[Voor 4% gewijzigd door xtrme op 02-07-2020 14:48]

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Lukavislaus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:45:
De processor kan 80 graden wel hebben. Mijn 3600X wordt onder een 280mm AIO van Corsair ook nog steeds 70 graden. Dat is een kenmerk van het boost algoritme van de AMD processoren. Zolang de temperatuur niet bij de tjMax komt zal deze proberen zo hoog mogelijk te klokken.

Simpele fix is voltage beperken.

I reject your reality and substitute my own

• Lukavislaus
Er zat voor zover ik weet geen plasticje op, koper op metaal weet ik niet, koelpasta is preapplied en kabeltje is aangesloten.
Tot hoever moet ik de voltage limiteren om de boost en temperatuur te minderen?

• Vinzz
Ik lees nu een aantal dingen, preapplied koelpasta, je bent aan overklokken, maar weet niet zo goed hoe met voltages om te gaan.

Koop een tube koelpasta mx4 ofzo en breng dat even opnieuw aan, dat scheelt vast al een paar graden, verder als je moederbord een auto overklok functie gebruik die en hou je daar verder aan. Dan heb je het minst omkijken ernaar.

Mijn moederbord, ivy bridge, oud, heeft iets dergelijks, hij gaat dan een aantal keer rebooten en kijkt wat optimale oc settings zijn en saved die. Geen idee of jouw mobo dat kan, lees het na in de manual.

Succes!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True