Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GTX1060, DVI-D naar VGA

Pagina: 1
Acties:

• zanza006
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:14
Hallo,

Zelf heb ik hier nog een oude PC setup staan, wordt gebruikt voor wat internet,video bewerking en spelen van oude games.
In de PC zat een GTX480 , daar zit DVI-I op. Met klein om adaptor naar VGA kan ik mijn scherm aansturen.

Nu kwam ik onlangs in het bezit van GTX1060 6GB. Een prima upgrade qua prestaties en ook qua warmte ontwikkeling.

Maar op de GTX1060 zit enkel DVI-D, met als gevolg dat DVI-I naar VGA adaptor niet werkt.
Op ali zijn er wel adaptor van DVI-D naar VGA maar voor €3 stel ik wel de kwaliteit/delay in vraag.

Zijn er goeie adaptor aan bevolen om van DVI-D naar VGA te gaan?

Groeten,

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 4GB Corsair Dominator PC8500 | GTX480 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:18
https://www.amazon.com/St...r-Converter/dp/B00C93JQXS

denk dat zoiets wel gaat werken. Maar je bent waarschijnlijk makkelijker en goedkoper uit als je een tweedehands monitor koopt

https://tweakers.net/moni...lW0ElCDoZKOkqWlpVJsbW0tAA

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• NESFreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:15
Op displayport aansluiting die ook op je videokaart zit zit ook een voedingslijn. Daarom kun je deze poort makkelijk gebruiken voor actieve adapters:

https://tweakers.net/kabe...ZgVJsrQ5I3BJJ3NLSBChcWwsA

De meest populaire is deze: pricewatch: HP DisplayPort naar VGA adapter (AS615AA)

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Van DVI-D naar VGA heb je altijd een actieve converter nodig, en die zijn normaal gesproken wat duurder dan 3 euro. Makkelijker is dan een HDMI naar VGA adapter te halen, die zijn voordeliger dan een DVI-D naar VGA omdat HDMI direct de voeding kan leveren voor de converterchip. Bij DVI-D heb je een aparte USB kabel nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:15
Catch22 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:55:
Maar je bent waarschijnlijk makkelijker en goedkoper uit als je een tweedehands monitor koopt
Misschien heeft de topicstarter wel een pareltje als de Sony GDM-FW900 er staan

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:06

nelizmastr

Goed wies kapot

NESFreak schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:06:
[...]

:9~ :9~ :9~

ik voel hem direct in mijn rug, maar DAMN wat een beest.

I reject your reality and substitute my own

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:02
NESFreak schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:06:
[...]

[YouTube: DF Direct: CRT Displays - Was LCD A Big Mistake For Gaming?]
En die dan willen aansturen op de native resolutie en refreshrate van 2304 x 1440@80hz met een adaptertje van € 3,- :)

Er waren in die tijd (2002) sowieso weinig GPU’s die dat ding netjes konden aansturen (denk aan Matrox). Analoog door middel van een standaard VGA-aansluiting leent zich zeer slecht voor dat soort hoge resoluties en refreshrates.

Die hoor je aan te sluiten via BNC.

Bruut ding in die tijd overigens.

Lol, 42 kg.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True