Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zoon is gebanned van Fortnite

Pagina: 1
Acties:
  • 3.937 views

Vraag

• nelehermie
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 02-07-2020
Mijn vraag

Mijn zoon van 12 jaar is gebanned van Fortnite. Na wat heen en weer gemail met Fortnite blijkt dat dit komt omdat hij een cheat program had lopen. Wat hij me vertelt is dat hij Pro Swapper had geïnstalleerd (blijkbaar iets waarmee je skins kan aanpassen). We vermoeden dus dat hij daarom gebanned is.

Nu krijgen we van Fortnite te horen dat deze ban niet kan ongedaan gemaakt worden. Als hij een nieuwe user aanmaakt, vliegt hij ook steeds uit het spel, dat lukt dus ook niet.

Misschien kent hier iemand een oplossing hoe mijn zoon verder kan? Zouden er mogelijkheden zijn om op zijn laptop toch nog Fortnite te kunnen spelen? Hij vindt het erg leuk om dit samen met zijn vrienden te spelen en baalt nu natuurlijk erg. Hij was zich van geen kwaad bewust...

Dank bij voorbaat!

Alle reacties

Acties:
  • +28Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Totaal offtopic, maar als ie in staat is om Pro Swapper te installeren dan lijkt me dat ie ook prima in staat om dit zelf op te lossen...

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:21
DRaakje schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:44:
Totaal offtopic, maar als ie in staat is om Pro Swapper te installeren dan lijkt me dat ie ook prima in staat om dit zelf op te lossen...
En iets met op de blaren zitten. Want als hij dat kan installeren weet hij vast ook wel de consequenties die er mogelijk aan vast zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-06 11:38
Tjah, is wel overduidelijk dat het een cheat tool is.
Eerste wat in de FAQ staat

"
Will I get banned....?

Pro Swapper cannot ban because it is undetected, just make sure to swap max 1 item or you will be kicked from the game (not banned!)
"

Enige wat je kan doen i.v.m. HWID is een compleet nieuw systeem.

[Voor 12% gewijzigd door osmosis op 02-07-2020 13:49]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:32
andere pc, nieuw epic account, niet meer stout doen

[Voor 27% gewijzigd door Vinzz op 02-07-2020 13:48]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pro swapper krijg je niet zomaar een ban, of hij heeft het hele arsenaal aangepast, maar 1 skin aanpassen (jezelf) geeft meestal gewoon een server kick, geen directe ban.

Staat ook op hun website trouwens
https://www.proswapper.net/faq
(nu is dat hun verhaal, anti-cheat doet een simpele filecheck, ziet swapper in actieve programma's, klaar).

Andere kant, zeker met nieuwe of zeldzame skins, regels zijn regels en hij deed iets wat 'niet mocht' (bullshit met 'geen kwaad bewust', zeker onder dezelfde als 'iedereen doet het'), of hij heeft buiten deze swapper nog wel meer zooi draaien.

Maar kans is groot dat je een IP, hardware ID of account (Epic) ban hebt, die laatste is simpel, maar die eerste 2 niet zo makkelijk (andere hardware, VPN, nieuw IP et).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:09
Een nachtje je internet modem uitzetten (minimaal 8 uur) en hopen dat de DHCP lease voor je modem is verlopen. Opnieuw aansluiten en hopen dat je een nieuw IP-adres krijgt. Dan is dat ook uit te sluiten.

Of de pc meenemen naar een vriendje, opa en oma en het daar proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelehermie
Pompi schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:47:
[...]

En iets met op de blaren zitten. Want als hij dat kan installeren weet hij vast ook wel de consequenties die er mogelijk aan vast zitten.
Hij zit intussen twee weken op de blaren. Ik vond het wel tijd om hem hiermee wat te helpen. Zijn Engels is nog niet goed genoeg om te mailen met Fornite, mijn Fortnite kennis is niet goed genoeg om hem echt te helpen... Dus vandaar de vraag hier...

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Nu online

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Als het op basis van IP is heeft een ander account aanmaken ook geen zin.
Misschien VPN?
Klussen bij de buren om daar 2 uurtjes per dag op de WIFI te mogen ? :D

[Voor 5% gewijzigd door LuckyLuke op 02-07-2020 13:58]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

Als je mee wilt doen met de grote jongens moet je het gewoon verdienen en geen cheat software installeren. Op welke game dan ook.

Lesje geleerd, geen Fortnite meer. Wellicht Call of duty een mooie opvolger.

Ik denk niet dat wij als Tweakers hieraan mee moeten werken, je zoon is in overtreden geweest van de regels en moet op de blaren zitten. Helpen bij het omzeilen van deze regels lijkt me niet de bedoeling.

[Voor 33% gewijzigd door mr.DJ95 op 02-07-2020 13:59]

3D print nodig? Stuur me een DM

• nelehermie
lolgast schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:53:
Een nachtje je internet modem uitzetten (minimaal 8 uur) en hopen dat de DHCP lease voor je modem is verlopen. Opnieuw aansluiten en hopen dat je een nieuw IP-adres krijgt. Dan is dat ook uit te sluiten.

Oké, dit gaan we eens proberen. Bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:07
lolgast schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:53:

De telefoon als hotspot gebruiken is al genoeg om een ander ip te testen.

Edit: Moet de pc natuurlijk wel wifi hebben.

[Voor 4% gewijzigd door BLACKfm op 02-07-2020 14:00]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:10
Ik zou er eigenlijk ook van uit gaan dat hij wat meer heeft gedaan dan hij wilt opbiechten. De meeste videospelmakers zijn er heel simpel in, overtreed je de regels dan lig je er uit. Voor altijd. Dit natuurlijk om valsspelers tegen te gaan, sterker nog ze doen er zeer veel aan om je tegen te houden terug te keren. Als hij echt weer wilt spelen zal je waarschijnlijk een nieuwe computer, nieuw epic account en ander ip-adres nodig hebben.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
nelehermie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Oké, dit gaan we eens proberen. Bedankt!
Welke provider?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 23:05
Wellicht klink ik nu zeikerig, maar je kunt je zoon ook uitleggen dat dit nou eenmaal de consequentie is.

Ikzelf ben namelijk toen ik 13 was een counterstrike account verloren door te hacken, en dat is me daarna nooit meer overkomen. Ik wil nooit meer het risico lopen zoiets te verliezen dus houd me voortaan graag aan de regels.

Ik zou hem dus melden. "jammer jongen, ik hoop dat je er van geleerd hebt"

Vanuit het gamer standpunt ben ik ook altijd heel blij als mensen geband worden die hacken. Ik heb er nog eens ooit een blogje aan gewijd.

Alvast sorry als dit je boos maakt, maar zo denk ik er over.

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 19:17
nelehermie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Hij zit intussen twee weken op de blaren. Ik vond het wel tijd om hem hiermee wat te helpen. Zijn Engels is nog niet goed genoeg om te mailen met Fornite, mijn Fortnite kennis is niet goed genoeg om hem echt te helpen... Dus vandaar de vraag hier...
Ondanks dat ik het erg lullig vind voor hem is het wel een beetje eigen schuld. Het is algemeen bekend dat bans voor cheaten permanent zijn en het niet de bedoeling is dat die omzeild worden. Het aanmaken van een nieuw account alleen al is tegen de ToS van Epic Games en daardoor dus ook reden voor een ban. Op het moment dat hij "Pro Swapper" weet te vinden en gebruiken weet hij heel goed dat hij verkeerd bezig is. Vraag mij wel af of hij ook niet andere zooi ernaast heeft draaien want voor zover ik weet is nog niet permanent verbannen voor "Pro Swapper" als hij/zij alleen één eigen item aanpaste zoals ook op hun site is aangegeven.

Gelukkig werken Fortnite bans (voornamelijk) op basis van IP adres voor zover ik weet en zou je in theorie met een VPN of IP wijziging weer gamen. Let alleen wel op dat ze je net zo hard bannen op het moment dat ze door hebben en je iets "ergers" gedaan hebt dan een simpele hack. Voor racisme / aanhoudend hacken etc willen ze ook wel hardware/credit card bans uitdelen.

Overigens wel grappig dat we omzeilen van beveiliging niet mogen bespreken hier maar het omzeilen van een ban op Fortnite wel. :+

Edit: twee weken op de blaren zitten is natuurlijk niet zoveel, hackers verzieken het spelplezier voor andere mensen volledig. Als het niet hard afgestraft wordt gaat iedereen vrolijk door met hacken waardoor mensen die zich wél aan de regels houden amper nog lol hebben. Ik zou mijn kind dan ook niet helpen met opnieuw toegang krijgen. Hij wist donders goed wat hij deed, heeft het bewust gedaan en moet nu de gevolgen dragen - welkom in de echte wereld. Play stupid games, win stupid prizes. Zijn nog genoeg andere games.

Edit 2: ben eigenlijk wel benieuwd, als ik in mijn bronnen kijk is Pro Swapper nog steeds alleen een server kick. Volgens mij heeft hij meer gedaan dan alleen Pro Swapper gebruiken. Kan je makkelijk achter komen door een ander IP te gebruiken. Gebruik niet het IP van iemand die nog Fortnite wil spelen want als hij aimbot of iets dergelijks gebruikt heeft zal die ook permanent verbannen worden incl. accounts die dat IP in de toekomst gebruiken. Werkt zijn PC nog steeds niet terwijl je een ander IP gebruikt? Dan heeft hij zich schuldig gemaakt aan de hoogste categorie overtredingen die Epic Games hanteert: racisme, aimbotting, wallhack etc.
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Ik ken je al langer dan vandaag dus "het zal me wat", op een positieve manier ;) Nuttig blogje; ik kan ook slecht tegen "cheaters" en dat zelfs terwijl ik alleen maar op een unhackable console (Xbox One) speel.
Helaas kan je ook op consoles hacken, is alleen wel lastiger/kostbaarder. Daarnaast is het detecteren daarvan bijna niet te doen tenzij je naar metrics gaat kijken (reactie tijden).

[Voor 35% gewijzigd door xh3adshotx op 02-07-2020 15:48]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

World Citizen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:47:

Ik ken je al langer dan vandaag dus "het zal me wat", op een positieve manier ;) Nuttig blogje; ik kan ook slecht tegen "cheaters" en dat zelfs terwijl ik alleen maar op een unhackable console (Xbox One) speel.

@nelehermie allicht even ter info en mogelijk mosterd na de maaltijd: veel games hebben sowieso een PEGI-rating; dat is een minimale leeftijd die geldt voordat het spel gespeeld mag worden. Daarna (en zowel per spel maar ook wettelijk), zijn ouders/verzorgers verantwoordelijk tot minstens het 18e jaar. Ja, de Terms of Service van spellen/software zijn langdradig en vervelend maar allicht even iets voor een volgende keer / game om samen met kind / kinderen eens over te praten :)

[Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 02-07-2020 15:34]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:03
Kan je als vader één tip geven.
Je zoon heeft zichzelf dit aangedaan, en "jij bent niet slim genoeg" om de cheaten, noch om bans te gaan omzeilen of teniet te doen.
Het laatste wat je moet doen nu is hem een zak geld geven om een nieuwe game PC te kopen.

Het gaat om een spel, zelf in nesten gewerkt, zelf de gevolgen dragen. (en het niet dat hij achter tralies zit)
Kan begrijpen dat het hard is als je in zo'n community zit, maar hé, je hebt de regels van de community stevig belazerd dus je ligt er uit.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
We zijn wel erg streng in de leer hier..
Twee weken niet kunnen spelen (terwijl 't buiten regent en het alternatief kijken naar 't behang is) hakt er stevig in, dat lesje is echt wel geleerd. Gewoon toffe papa punten dat je nu te hulp schiet.
Met een hotspot of VPN even proberen of een nieuw IP het probleem oplost, anders de modem in bridge mode zet in combinatie met een losse router, dan krijg je een ander publiek IP adres.
Daarna eventueel nog een nieuw Fortnite account aanmaken indien nodig, geen idee of het een temporary ban of een 'byebye zwaai zwaai' ban is.

en de vuistregel voor de toekomst: valsspelen is voor single player spelletjes, dan heb je alleen jezelf :)

[Voor 5% gewijzigd door dyrc op 02-07-2020 15:52]

• xh3adshotx
  • Laatst online: 19:17
dyrc schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:50:
en de vuistregel voor de toekomst: valsspelen is voor single player spelletjes, dan heb je alleen jezelf :)
Ook daar moet je tegenwoordig heel erg mee opletten, veel cheat(tool)s die voor singleplayer werken worden ook gedetecteerd door anti-cheat tools en zullen een permanente ban opleveren. Zelfs als het niet eens bedoeld is voor de betreffende (multiplayer) game. "Vroeger" draaide de anti-cheat tools alleen als je het betreffende spel startte en kon je dus de singleplayer cheat uitschakelen voor je dat deed. Tegenwoordig draaien sommige anti-cheat tools permanent waardoor dat niet meer werkt. Iets als IDA Pro open hebben is al voldoende voor een permanente ban in sommige gevallen.

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
World Citizen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:47:
Wellicht klink ik nu zeikerig, maar je kunt je zoon ook uitleggen dat dit nou eenmaal de consequentie is.

Ikzelf ben namelijk toen ik 13 was een counterstrike account verloren door te hacken, en dat is me daarna nooit meer overkomen. Ik wil nooit meer het risico lopen zoiets te verliezen dus houd me voortaan graag aan de regels.

Ik zou hem dus melden. "jammer jongen, ik hoop dat je er van geleerd hebt"

Vanuit het gamer standpunt ben ik ook altijd heel blij als mensen geband worden die hacken. Ik heb nog eens ooit een blogje aan gewijd.

Nederlanders zijn de nieuwe Canadezen, sorry he!

SR+ midnight grey, black / 18"

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-06 22:31

De Nelis

en anders maar niet...

Pro Swapper kan resulteren in een perma ban op IP adres bij het gebruiken van meer dan 1 skin, wat ik me voor kan stellen dat er gebeurd is want 'he ik kan alle skins downloaden', dus je wellicht kan hij met een vers IP weer verder. Ik hoop overigens wel dat alle zooi die hij geïnstalleerd had ondertussen vewijderd is van de computer anders blijft het door gaan.

Ik denk dat een malware/spyware/virusscan geen kwaad kan ook.

[Voor 16% gewijzigd door De Nelis op 02-07-2020 16:10]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• KaasDoosNL
  • Laatst online: 11:45
Een tijdje geleden had ik een kennis van mij precies hetzelfde probleem met Fortnite.
Na veel gepruts kwam ik erachter dat het een hardware ban was.
Want andere IP's en installaties of accounts werkten niet.

De oplossing: op andere hardware spelen of de hardware spoofen.
Uiteindelijk voor dat laatste een shady progje gevonden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:53

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

nelehermie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Misschien kent hier iemand een oplossing hoe mijn zoon verder kan? Zouden er mogelijkheden zijn om op zijn laptop toch nog Fortnite te kunnen spelen? Hij vindt het erg leuk om dit samen met zijn vrienden te spelen en baalt nu natuurlijk erg. Hij was zich van geen kwaad bewust...

Dank bij voorbaat!
Misschien lering laten trekken uit zijn gemaakte fouten, en misschien hem een persoonlijke 'sorry'-brief met 'veel spijt' en 'ik zal het nooit meer doen' laten sturen naar:

Epic Games, Inc.
620 Crossroads Blvd.
Cary, NC, USA

Misschien geven ze hem nog een kans? ;)

Waar ga je heen?

• Buzz134
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14-08-2020
Persoonlijke mening: Jammer volgende keer beter, vroeger als kind een ban gekregen van het spel Warrock (nieuwe account maken en je kan weer verder in dit geval) denk dat het een belangrijke les is dat je niet moet vals spelen ook al bedoel je er geen kwaad mee. Bij mijn weten hebben die skins in Fortnite een bepaalde waarde en door het programma te gebruiken loopt Epic geld mis. (verbeter me als dit niet klopt)

Enige wat ik zou kunnen voorstellen is maak nieuw account en zorg voor nieuw ip adres en probeer opnieuw. moet die nieuwe pc hebben dan doei doei Fortnite goede les en als voordeel meer tijd om te voetballen of met lego te spelen :)

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:20

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Misschien onboard lan disablen en dan een insteekkaartje nemen?
Ik weet van een ander spel dat het puur op een hash van je macadress werd gebanned.

Verder: Play stupid games, win stupid prices.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelehermie
Dank je wel allemaal. Ik heb alvast veel bijgeleerd. En zoonlief ook. ;-)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
mr.DJ95 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:58:
Als je mee wilt doen met de grote jongens moet je het gewoon verdienen en geen cheat software installeren. Op welke game dan ook.
Corrigeer me als ik ernaast zit, maar het lijkt voor mij geen cheat software te zijn, of iig niet in de vorm van een aimbot of een wallhack, alleen dat je andere skin krijgt. En ik weet niet hoe het bij Epic zit qua bans for 'echt' cheaten, maar hier heeft de zoon van TS natuurlijk dus iets nog ergers gedaan: aan de inkomsten van Epic gezeten...

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18:59

DataGhost

iPL dev

Sissors schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:26:
[...]

Corrigeer me als ik ernaast zit, maar het lijkt voor mij geen cheat software te zijn, of iig niet in de vorm van een aimbot of een wallhack, alleen dat je andere skin krijgt. En ik weet niet hoe het bij Epic zit qua bans for 'echt' cheaten, maar hier heeft de zoon van TS natuurlijk dus iets nog ergers gedaan: aan de inkomsten van Epic gezeten...
Semantiek. Cheaten heeft meer dan één betekenis. O.a.:
to deprive of something valuable by the use of deceit or fraud
[..]
to violate rules dishonestly
[..]
Als jij een programma hebt waarmee je een game uit bijv. Steam kan downloaden zonder te betalen, "cheat" je Steam. En als jij een skin kan gebruiken zonder te betalen waar een ander daar wel geld voor heeft moeten neerleggen, is dat net zo goed een cheat. Maar of ze nou zeggen dat het een cheat program is, of dat ze iets anders gezegd hebben maakt niet zoveel uit: de voorwaarden zijn in ieder geval geschonden en daar staat een bepaalde sanctie op.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Sowieso is het hier niet de plek voor deze vraag, lijkt me.

Het vragen hoe een ban te omzeilen lijkt mij niet conform de Tweakers-policy.

[Voor 12% gewijzigd door anandus op 02-07-2020 18:39]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

anandus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:39:
Sowieso is het hier niet de plek voor deze vraag, lijkt me.

Het vragen hoe een ban te omzeilen lijkt mij niet conform de Tweakers-policy.
Als je selectief leest: de topicstart vraagt ook niet hoe iets te omzeilen of anderszins "illegaal".

Er staat alleen "hoe kan het wel"; dat lijkt me een valide vraag.

/edit: het is de vraag van een ouder en die ouder lijkt al volledig op de hoogte te zijn in de topicstart dat je niet als een of andere "mafklapper" illegale dingen moet doen op internet. Dat is ook de hele reden van het onstaan van het topic. Ik zal deze keer wel te positief denken maar het topic komt op mijn niet over als "he, wie h4xxt F0rtN1t3 w4nt wil gamen!!!!"

[Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 02-07-2020 18:48]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 23:05
nelehermie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:07:
Dank je wel allemaal. Ik heb alvast veel bijgeleerd. En zoonlief ook. ;-)
Top. (Sorry dat we zo'n moraalridders zijn hier.)

Op zich helemaal los staand van het morele verhaal ben ik dan wel weer benieuwd of het je is gelukt.

We zijn en blijven tweakers, dus op zich vind ik het wel interessant te lezen of dit mogelijk is of niet, het zou zonde zijn als het topic zo is afgelopen. De vraag was niet of je moreel goed bezig bent. Je stelde een technische vraag.

Dus mocht je dat willen vermelden dan hoor ik het heel graag. Schrijf het niet te veel in detail want ik weet niet of t.net daar blij van word (handleiding).

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
Huh, je probeert als vader om een Fortnite-ban ongedaan te maken of te omzeilen? Waarom? Een kind van 12 zou z'n tijd beter moeten besteden dan aan zo'n verslavend spel. Dus, hij is gebanned door z'n eigen schuld, prima toch? Heeft ie meteen een excuus naar z'n vrienden toe waarom hij nooit meedoet en kan hij weer gewoon buiten voetballen. Niks meer aan doen.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
PhilipsFan schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:47:
Huh, je probeert als vader om een Fortnite-ban ongedaan te maken of te omzeilen? Waarom? Een kind van 12 zou z'n tijd beter moeten besteden dan aan zo'n verslavend spel. Dus, hij is gebanned door z'n eigen schuld, prima toch? Heeft ie meteen een excuus naar z'n vrienden toe waarom hij nooit meedoet en kan hij weer gewoon buiten voetballen. Niks meer aan doen.
Dat bepalen z'n ouders zelf wel :z Dat mensen niet willen helpen met een ban omzeilen vind ik nog wel wat voor te zeggen, maar 'kinderen moeten geen games spelen' vind ik én niet van deze tijd (al helemaal niet in het games-deel van een techforum) én niet aan anderen om te bepalen.

The devil is in the details.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:52

Geronimous

Moderator Spielerij
Goed, slotje voordat de discussie weer gekaapt wordt voor opvoedingsadviezen. Het bespreken van het omzeilen van een ban is inderdaad tegen ons beleid, dus doe je voordeel met wat er wel al is gezegd...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True