Ervaring Belgische autokeuring en RetroFitLab Xenon-set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09-2022
Hallo

Mijn vraag is zeer simpel, maar wel pertinent en dringend...

Omdat mijn auto gisteren afgekeurd is op de Belgische :)B autokeuring, zou ik graag een retrofit van de oorspronkelijke single Xenon-lampen willen uitvoeren door bi-Xenon-lampen van RetroFitLab.com .

Ik ben er 100% van overtuigd dat dit een goed product is, en voor de Nederlandse APK-keuring is er geen enkel probleem (dat ben ik al op verscheidene plaatsen en op hun forum tegengekomen), maar tot hiertoe vind ik nog geen enkele ervaring met deze manier van retrofitten en de Belgische autokeuring...

Is er iemand die ervaring heeft met retrofitten (al dan niet via RetroFitLab.com) en de Belgische autokeuring? Graag delen! Ik heb nog 13 dagen om een oplossing te vinden...

Alvast bedankt en groetjes

Guy

(Volgende info is niet belangrijk m.b.t. mijn vraag, maar geef ik voor de volledigheid.
Het gaat om een Subaru Outback modeljaar 2010, en ik dacht aan deze set:
https://www.retrofitlab.c...ru/outback/282#cardetails )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
(Bump!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
7) vervangen van voorlicht (xenon)- voorwaarden:
-e- of E-goedgekeurd
-behoud originele kleur (uitstraling)
-voldoen aan reglementaire eisen inzake plaatsing
-reglementair verplichte lichten aanwezig
-automatische lichthoogteregeling
-koplampreinigingsinstallatie
http://www.autoforum.be/f.../36272-xenon-lampen/page3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
Hallo, hier blijkt dus uit dat er geen enkele wijziging t.o.v. de oorspronkelijke lichtinstallatie mag gebeuren zonder attest van de "tuner". Ik veronderstel dat RetroFitLab geen (geldig) attest zal kunnen bezorgen, maar zal het hen voor de zekerheid toch maar even vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

guyc schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:35:
Hallo, hier blijkt dus uit dat er geen enkele wijziging t.o.v. de oorspronkelijke lichtinstallatie mag gebeuren zonder attest van de "tuner". Ik veronderstel dat RetroFitLab geen (geldig) attest zal kunnen bezorgen, maar zal het hen voor de zekerheid toch maar even vragen...
Dus momenteel zit er Xenon in de auto, die wettelijk gezien, leveling heeft.

Deze kit voegt enkel High-Beam (faren?) Xenon toe?

Hoe werkt het dan met de leveling? Gaan die sowieso automatisch naar boven en beneden?

https://assets.vlaanderen...en-met-bijlage_m1gyb3.pdf

Dit is interessant leesvoer, ga er van uit dat de mensen daar puur op het boekje werken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
Hallo Snake

Ja, de auto is van de fabriek uit uitgerust met single-Xenon-lampen (enkel voor het dimlicht). Omdat de "projectoren" (bij xenon-lampen spreekt men van "projectoren", bij halogeenlampen spreekt men van "spiegels", maar het gaat in principe om hetzelfde) "verbrand" zijn, geven ze niet voldoende licht. De auto is hierdoor (terecht!) afgekeurd.

In principe zou een nieuwe coatinglaag de eenvoudigste oplossing zijn, maar vind in België (of Nederland) maar eens iemand die dat wil doen op PPS-plastiek... Het moet immers tegen hoge temperaturen kunnen, dus het is niet zo maar zelf te spuiten met een spuitbus (althans, dat denk ik toch...)

Bedankt voor de link die je bezorgd hebt. Dit is duidelijk wat de autokeuring gebruikt bij het controleren van de lichten etc.

[ Voor 9% gewijzigd door guyc op 06-07-2020 20:57 ]

Pagina: 1