Ik heb een moederbord met een AMD A320 chipset. Hierop zit een M2-Nvme slot, en de handleiding vermeld trots dat hij bootable Nvme opslag ondersteund. Omdat een kleine upgrade niet zou misstaan had ik een Kingston A2000 1TB gekocht, en dat leek inderdaad te werken. Nouja, leek. In principe werkt het, ook het booten en het installeren van een OS en het starten ervan, maar het zaakje liep om de haverklap vast. Specifiek de Kingston bleek opeens onvindbaar, en dat is natuurlijk lastig voor een OS om zonder opslag opeens verder te moeten. Extra gek is dat na een reboot de Kingston onvindbaar bleef, ook in de BIOS. Ik moest de machine echt uitzetten alvorens opnieuw op te starten en dan was 'ie er weer. Om na ergens tussen de 3 en 30 minuten weer volledig vast te lopen.
Nouja, dat werkt natuurlijk niet dus de Kingston is retour. Ik lees intussen dat dit soort problemen wel vaker voor lijken te kopen, met name met de A350 chipset (A320 komt ik eigenlijk niet tegen maar ik ga er vanuit dat het hetzelfde probleem zal zijn). Weet iemand hier iets meer van, en in het bijzonder of er een andere Nvme drive is die wel betrouwbaar werkt op A320/350 chips?
Nouja, dat werkt natuurlijk niet dus de Kingston is retour. Ik lees intussen dat dit soort problemen wel vaker voor lijken te kopen, met name met de A350 chipset (A320 komt ik eigenlijk niet tegen maar ik ga er vanuit dat het hetzelfde probleem zal zijn). Weet iemand hier iets meer van, en in het bijzonder of er een andere Nvme drive is die wel betrouwbaar werkt op A320/350 chips?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos