Toon posts:

Laptop kopen voor mijn mbo opleiding veva

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jackt0169
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-07-2020
Hallo en bedankt voor de aandacht ik ga de mbo opleiding VEVA doen veiligheid en vakmanschap hierbij heb ik een laptop nodig om optimaal te kunnen werken met onder meer lesmateriaal van SPL is het belangrijk dat ik de beschikking heb over een goede functionerende laptop.

Wat de opleiding adviseert:
Wij adviseren een laptop, die voldoet aan de volgende productspecificaties:
Volwaardige laptop met windows 8.1 of hoger ( windows 10 wordt aanbevolen ):
- 4GB werkgeheugen
-128GB harde schijf
-13.3" beeldscherm
-5GHz wifi-kaart

- Een chromebook is niet geschikt om te werken binnen het digitale landschap van ons ROC. Op een chromebook kun je namelijk niet standaard werken met Office- en Windows-producten, je krijgt dan problemen met Word- of Excel- of Powerpoint- bestanden.
-Het advies is om een laptop met windows 10 aan te schaffen
- Het Office 2016-pakket word gebruikt

Dit is alle informatie die ik heb gekregen over het aanschaffen van de laptop hierbij ga ik dus online opdrachten maken online boeken lezen en excel en andere producten die hierboven werden vernoemd gebruiken.

De budget is een hele moeilijke vraag ik wil gewoon een goede laptop die aan de eisen verdoet maar ik verwacht geen 1000 euro laptop dat lijkt mij iets te prijzig ookal heb ik er niet heel veel verstand van.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
600 euro? Ik heb werkelijk geen idee het is mijn ouders geld op mijn studie rekening.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja elke dag naar mijn opleiding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb helemaal geen verstand van laptoppen ik weet niet zoveel over elektronica ik sta voor alles open.

Bedankt voor de hulp heeft u nog verdere vragen ik probeer ASAP te reageren.

Beste antwoord (via jackt0169 op 02-07-2020 14:59)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het moet niet veel gekker worden; reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2020 ;)

Hou even in de gaten dat Office apart gebruikt / gekocht moet worden; afhankelijk van de opleiding kan je dat met enorme korting krijgen of je "moet" zelf bij Microsoft een licentie aanschaffen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Het moet niet veel gekker worden; reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2020 ;)

Hou even in de gaten dat Office apart gebruikt / gekocht moet worden; afhankelijk van de opleiding kan je dat met enorme korting krijgen of je "moet" zelf bij Microsoft een licentie aanschaffen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
Zoek ook naar een goede tas zodat je laptop netjes beschermd blijft tijdens je studie.

• jackt0169
@MAX3400 @hmmmmmmmmmpffff bedankt voor jullie antwoorden
ik hoorde ook iemand praten die een refurbished laptop verkoopte hier het bericht:
Goedemorgen!

Op het forum zag ik dat je op zoek bent naar een laptop. Zelf verkoop ik refurbished laptops en ik heb een model op voorraad wat denk ik erg geschikt is, de :

Specificaties:
Intel Core i5-6300U (6e generatie, tot 3.0 GHz)
8GB werkgeheugen
240GB SSD
Intel HD Graphics 520
14,1" Quad HD IPS scherm (2560x1440)
DisplayPort-aansluiting
Windows 10 Pro
2x USB 3.0, USB-C

Dit is een zakelijke laptop welke een stuk degelijker gebouwd zijn dan de consumentenmodellen. Deze laptop heeft een volledig magnesium frame. Ook heeft deze laptop een Quad HD IPS scherm waarop het leuk film kijken is.
De nieuwprijs van deze laptop was zo'n €1500 maar hij kost bij mij zoals hierboven beschreven €499,- inclusief BTW en een jaar garantie.
Ik kan het werkgeheugen uitbreiden tot 32GB en het opslaggeheugen tot 512GB. De meerprijzen daarvoor vind je op de website.

Ik weet dat er erg veel aanbieders zijn op de refurbished markt. Wat betreft mijn kwaliteit van dienstverlening nodig ik je van harte uit om mijn reviews te lezen :)

Ik heb ook allerlei andere laptops dus als dit niet precies is wat je zoekt zijn er nog genoeg mogelijkheden :)
Ik zit in Eindhoven waar je van harte welkom bent om de mogelijkheden te komen bekijken.
Als je interesse hebt hoor ik het graag!

mvg,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@jackt0169 had je https://tweakers.net/aanbod/ al gevonden? Kan je ook refurb / bijna nieuw / nieuw / gebruikt vinden ;)

Zonder de aanbieder van de laptop af te vallen; het gaat wel om een machine met technologie die goed 6 jaar oud is; en het verbruik (batterij) van een dergelijke CPU ligt wat hoger dan de modernere CPU's die ook wat dynamischer met hun snelheden kunnen omgaan.

[Voor 51% gewijzigd door MAX3400 op 02-07-2020 15:25]

• jackt0169
@MAX3400 bij de minimale requirements staat 5hz wifi kaart terwijl bij de budget laptop in de link die je gestuurd hebt uit best getest een 2.4 ghz is... Kan ik alsnog deze laptop gebruiken of moet ik een ander zoeken bedankt, jack

• MAX3400

MAX3400

Ik begrijp je niet? pricewatch: Acer Aspire 5 A514-52-396M laat zien dat er 802.11ac wordt ondersteund en "dus" is dat 5GHz toch? Dit is de laptop die in de BBG onder budget wordt genoemd?

Ik heb overigens geen link naar een laptop gegeven dus je moet anders even zeggen over welke laptop je praat en de link posten.

[Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 04-07-2020 13:30]

• jackt0169
@MAX3400 sorry ik begrijp helemaal niks van laptops of specificaties mijn vader zij dat ik het even moest vragen : reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2020 deze link bedoelde ik

• MAX3400

MAX3400

jackt0169 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:31:
@MAX3400 sorry ik begrijp helemaal niks van laptops of specificaties mijn vader zij dat ik het even moest vragen : reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2020 deze link bedoelde ik
In die link worden wel 20 laptops genoemd. Echter er worden er maar 3 getest en alle 3 hebben 802.11ac volgens de specs.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee