Als Belg op reis in Nederland, dure overnachtingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-04 23:13
hey,

Mn vriendin en ik zijn aan het kijken om een weekje weg te gaan naar Nederland. We dachten om een aantal nachten in een BnB te slapen in Groningen en Utrecht, maar we merken op dat dit al snel meer dan 100 euro per nacht komt, ook ver buiten het centrum. Dit in de maand Juli 2020.

Zijn dit de normale prijzen, of zijn deze gestegen door de Corona situatie?
Niet dat we eraan twijfelen om de trip nog te laten doorgaan, maar puur voor een slaapplaats is dit toch wel heel veel geld.

Mvg

Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 12:32

Knetterhard

Dedicated

Rondom de randstad is het altijd wat duurder voor zo ver ik weet. Alhoewel ik ook denk dat corona wel mee zal spelen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is op de NPO (nationale zenders hier) een programma dat heet "Bed and Breakfast" en daarin wordt ook wel een kijkje gegeven in allerlei grote / kleine BnB's en de inrichting, lokatie, etc. Geen idee of je dat kan vinden / kijken via het internet in Belgie maar daar zitten inderdaad soms prijzen tussen waarvan je denkt "zo, kassa!!!".

Ik persoonlijk vind 100 Euro per nacht (neem aan alles bij elkaar dus 2 personen, ontbijt, etc) nog best te doen; allicht is mijn visie op overnachten anders maar boek eens van te voren een 3-sterren hotel; zit je aan hetzelfde bedrag en daar heb je ook alleen deur, bed, ontbijt vaak.

/edit: site van de omroep: https://www.maxvandaag.nl/programmas/tv/bed-en-breakfast/

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 02-07-2020 10:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 18:02
Ligt eraan welk seizoen je zoekt?

Juli/Augustus is een duurder seizoen. ( ook in Belgie en andere landen )
Corona tijd zal ook niet helpen omdat veel mensen nu een binnenland vakantie doen ipv buitenland.

Daarnaast zijn grote steden eenmaal duurder.

[ Voor 13% gewijzigd door corporalnl op 02-07-2020 10:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:37
Zonder periode kunnen we moeilijk bepalen of het duur is. Daarnaast vind ik 100 euro per nacht voor twee personen inclusief ontbijt sowieso niet heel duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:29
Klinkt mij als redelijk normale prijzen voor NL. Groningen moet onder de 100 makkelijk kunnen. Hangt natuurlijk ook van de eisen af.

[ Voor 46% gewijzigd door ijdod op 02-07-2020 12:16 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:50
Ik kan mij voorstellen dat Utrecht nog wat duurder is, maar voor Groningen vind ik 100 over de top.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:34
Dan kijk je toch niet goed hoor, ik woon in utrecht en weet wel goedkopere plekken, of wil je minimaal 4 sterren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:06
Het prijsniveau van B&B's ligt ook in 't algemeen iets hoger dan van hotels. Ik weet niet of je heel specifieke redenen hebt voor een B&B, maar anders kan een (keten)hotel ook nog wel een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
Hey, bedankt iedereen voor de feedback. Ik wist niet of ze duurder geworden waren, of onze verwachtingen verkeerd waren. Als ik het goed snap is 100 dus wel een realistische prijs. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:37
Groningen is 100 idd normaal. En meestal zitten de hotels vrij vol.

Je hebt hier niet echt F1 achtige hotels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een move naar AZ, daar is deze beter op zijn plaats.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik snap dat je het als Belg wat duur vindt. De prijzen liggen hier in NL inderdaad wat hoger. 100 euro voor een overnachting is heel normaal. Al denk ik dat het in Groningen net iets goedkoper kan en dat het in Amsterdam (of andere wat toeristische steden) nog duurder zal zijn.

In BE zijn de prijzen wat aangenamer, heb ik gemerkt. Zelfs in Brussel kun je nog voor een redelijke prijs overnachten.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 03-07-2020 05:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Moet wel iets goedkoper kunnen hoor. Voor 1 week in/tegen Groningen, met 2 personen, van 18-25 juli, heb je bijvoorbeeld al deze B&B, voor maar 571 euro.

Of deze B&B voor 595 euro.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:10
Als ik als Nederlander in Antwerpen of Luik een B&B zoek kom ik ook veelal op 100 euro of meer uit. In Tintigny kan ik al terecht voor 25 euro. In Oude Pekela (provincie Groningen) kun je ook voor 44 euro slapen.

Kortom wil je op een gewilde/aantrekkelijke/handige/toeristische locatie zitten ben je wat meer kwijt dan in een gat achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daarnaast helpt het ook niet dat je midden in het hoogseizoen weg wil, dan zijn de prijzen altijd hoger dan wanneer je in pak hem beet april of oktober boekt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 08:31
Ik vind dit voor een BnB redelijk prijzig, als ik dit vergelijk met Hotels in de omgeving.

Als ik nu kijk kom ik hotels tegen tussen de 60/90 euro per kamer met ontbijt, misschien iets meer zoeken ?
Of kijk eens op hotelspecials.nl ....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11
DiedX schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:54:
Ik kan mij voorstellen dat Utrecht nog wat duurder is, maar voor Groningen vind ik 100 over de top.
Je weet dat Groningen een leukere stad is dan Utrecht? ;)

Maar ontopic: 100 euro per nacht is gemiddeld en normaal, ook in het laagseizoen, waar je ook in NL naartoe gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door mcsluis op 03-07-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Normale prijzen. Het is Nederland he. Die B&B's moeten concurreren met hotels en pogen dus het zelfde neer te zetten als een hotel. En zijn daarbij ook aan allerlei regels gebonden, net als hotels.

Wil je spotgoedkoop overnachten, kijk naar een jeugdherberg. Richting het noorden zou je ook kunnen kijken naar overnachten bij de boer, dat is wat goedkoper (en vaak net zo leuk).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:45:
Normale prijzen. Het is Nederland he.
€100 per nacht is in mijn ervaring in de meeste steden in eerstewereld landen een redelijke richtprijs voor een fatsoenlijk onderkomen (eg gewoon eigen kamer + eigen badkamer) als je normaal via een booking.com oid boekt (oftewel als het geen kortingsacties zijn). En natuurlijk soms kan je voor €50 per nacht een prima onderkomen vinden, maar €100 per nacht zit je op veel plaatsen al wel snel aan.

Ga je naar dingen als met gedeelde (bad)kamer, ja dan wordt het goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

DiedX schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:54:
Voor de provincie misschien, maar voor de Stad Groningen heeft de financieel afdeling van welke willekeurige krant veel geschreven over oververhitte huizenprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:32
https://www.bedandbreakfa...ningen/nederland/c2755251

65-100e voor in de stad, voor Utrecht lijkt het gemiddelde 2 tientjes per nacht hoger te zijn

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Neem aan dat het 100 euro is voor 2 personen met ontbijt? zo ja: normale prijs. Zo nee: te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46
100 euro voor twee personen per nacht is in Nederland inderdaad een vrije normale prijs, zeker in het hoogseizoen en in de populaire toeristische steden. Mijn ervaring is ook dat overnachten in de buurlanden (België en Duitsland) vaak gemiddeld net wat voordeliger is.

Mocht je met de auto gaan dan kunnen de parkeertarieven ook een aandachtspunt zijn. Openbaar parkeren in binnensteden als Utrecht en Groningen is duur. Beide steden hebben overigens wel prima P+R voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:13
100 euro is redelijk, vergeet niet dat veel Nederlanders in eigen land op vakantie gaan dus de prijs zal hierdoor stijgen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:52

ep667

It doesn't hurt to help

Er spelen een heleboel variabelen mee in de prijs van een overnachting. Ik som even het een en ander op vanuit mijn ervaring.

1. Steden zijn simpelweg duurder dan het platteland, als je niet de hoofdprijs wilt betalen neem dan een accommodatie in een kleinere plaats in de buurt van de stad. Kies dan wel niet voor een grauwe uitbreidingsplaats, maar juist voor een leuk klein stadje of zo.

2. Een prijs van 100 euro voor tijdens het hoogseizoen in een Nederlandse stad is redelijk gemiddeld, zeker in een B&B (die in Nederland vaak meer boutique hotels zijn). Overnachten in Nederland is aan de prijzige kant. Moet daar wel direct bij vermelden dat het in bijvoorbeeld Antwerpen niet veel goedkoper gaat zijn.

3. Veel meer mensen willen in eigen land op vakantie, omdat dit relatief veilig is (of voelt). Zeker in het noorden (in het geval van Groningen). Ook veel Duitsers kiezen dit jaar voor Noord-Nederland. Dit betekent dat er een run is op accommodaties in Nederland, als de vraag hoger is dan het aanbod, dan stijgen de prijzen.

4. Het is nu juli 2020 en je geeft aan dat je in juli 2020 weg wilt. De goedkopere goede accommodaties zullen inmiddels (ook door de grote vraag) volzet zijn.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ep667 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:50:

4. Het is nu juli 2020 en je geeft aan dat je in juli 2020 weg wilt. De goedkopere goede accommodaties zullen inmiddels (ook door de grote vraag) volzet zijn.
Dat is ook een goed punt idd. Last-minutes, wat dit toch redelijk is, is lang niet altijd goedkoper. Vroeger was dat bijna altijd wel zo, maar de laatste jaren zie je dat het vaak nauwelijks meer uitmaakt qua prijs, en soms zelfs duurder is dan vroegboeken. En dat is dan nog zonder de speciale vroegboekkorting mee te rekenen, die je vaak krijgt als je 4-6 maanden van tevoren boekt.

Alleen de last-seconds, dus dat je echt maar 1-3 dagen van tevoren boekt, willen nog wel eens flink goedkoper zijn. Maarja, dat is natuurlijk ook riskant, want de kans dat dan alles al vol zit is ook dik aanwezig....

In het hoogseizoen geldt dat sowieso al dubbel zo hard, en tel daarbij nu idd ook de grotere drukte door meer vakantie in eigen land, plus de run van de Duitsers op diverse accomodatie. En in het zuiden van Nederland ook de run van veel Belgen, ik zie hier in de omgeving (West-Brabant) weer veel rood/wit-kentekenplaaten op de diverse parkeerplaatsen van hotels etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Men geeft liever extra's, dan korting. Je kan bij hotelketens zoals van der Valk op dit moment ondanks het aankomende hoogseizoen nog wel aanbiedingen vinden, waarbij je gratis extra's krijgt voor hetzelfde bedrag. Ontbijt en diner en/of huurfietsen inbegrepen zonder meerkosten etc. Als je meerdere dagen gaat zou ik eens bij enkele ketens kijken bij de arrangementen. Het kan zijn dat Air BNB's nog even geen buitenlandse gasten willen als ze er niet al te afhankelijk van zijn. Minder aanbod = minder concurrentie = een hogere prijs. Met arrangementen een goede deal scoren is nu uiteindelijk dan niet (veel) duurder dan air bnb etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:57

killercow

eth0

In leeuwarden moet je voor 50e per nacht wel terrecht kunnen, ook in het centrum. Als je voor 1 of 2 daagjes komt is genoeg te doen voor toeristen, en je zou altijd nog een dagretour Groningen kunnen doen vanuit Leeuwarden. is 30 minuutjes met de trein)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Yucon

*broem*

Er zijn flinke kortingen mogelijk bij sommige ketens. Ik ken bijvoorbeeld 'apollofriends' van Apollo, en Fletcher heeft ook zoiets via leuketickets.nl. Dan zit je rond de helft. Die aanbiedingen zijn wel wat beperkter wat betreft beschikbare locaties en plaatsen maar het is zeker niet zo dat je alleen van zondag op maandag ergens op een bedrijventerrein in een uithoek van het land kunt overnachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Je kan natuurlijk ook een tent en kampeeruitzet kopen en gaan kamperen
Mooie campings zijn in Nederland absoluut niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
Bedankt voor alle tips, we hebben intussen nog wat rond gekeken, en we vertrekken donderdag op reis naar Nederland :)
Pagina: 1