Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Autostereo kortsluiting ergens?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Daviotje
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-07-2020
Mijn Raadsel
ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe (oude) auto gekocht met een alpine systeem er custom ingebouwd.
nou heb ik problemen met het systeem want tijdens het rijden valt hij vaak gewoon uit (geluid alleen.)
De radio blijft aan en met blue tooth verbonden zegt hij ook wat er afspeelt en hoe ver het nummer gespeeld heb.
echter geluid valt dan gewoon uit.

ik vermoed dat het kortsluiting is want met hardere bass valt hij sneller uit (trillen de draadjes meer) dan met geen bass.
de radio doet het pas weer als ik de accu loskoppel en weer opnieuw aansluit.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Alpine head unit + 2 speakers & tweeters + versterker
en 1 subwoofer met eigen monoblock versterker
(ik kijk vanavond welke type precies)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

verbindingen radio nagekeken
zekeringen nagekeken ( auto / radio / versterkers )
(nog niet gedaan)
stroomkabel vanaf de accu gestript en opnieuw verbonden.

dit is mijn 2e auto en dus weinig ervaring op gebied van geluidsinstallatie.
ik weet hoe sommige mensen kunnen reageren op beginners dus take it easy _/-\o_

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:32
Hoe heb je de speakers aangesloten?

1 kant aan de radio en de andere kant aan massa?
Of beide kanten aan de radio?

Valt hij alleen uit op hoger vermogen, of ook bij zachtjes spelen?

Welke radio en speakers zijn het precies?

[Voor 34% gewijzigd door timberleek op 02-07-2020 11:41]

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:48

Touchdomex

Meisje!

Wat zit er allemaal in aan speakers en headunits en eventueel amps?

Zou bijna denken dat hij aan limieten zit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Daviotje
ik heb 1 vierkanaals versterker die de tweeters en speakers sturen. die zit met behulp van dikke kabels aan de radio en accu. (radio naar versterker / versterker naar tweeter + speakers)

en 1 monoblock versterker die alleen op de subwoofer zit. (radio naar versterker / versterker naar subwoofer)

moet vermogen genoeg in zitten, de ene x kan ik vol volume draaien en de andere x valt hij uit als ik gewoon op kwart volume zit te cruisen.

hij valt ook niet gelijk uit je hoort nog wazig de bass of wazig de speakers voor een paar seconden voor hij helemaal geen geluid geeft.

specs van speakers en amps zal ik vanavond checken. alles is van het merk Alpine.

ik ga gelijk alle in en uitgangen van de kabels checken.

@timberleek
@Touchdomex

[Voor 8% gewijzigd door Daviotje op 02-07-2020 12:29]

• Jarno
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:42
Heb je een multimeter? Kortsluiting lijkt me niet aangezien de zekeringen heel blijven. Eerder een los of slecht contact. Zit er nergens een kabel klem o.i.d?

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

"Klinkt" als een (losse) eindtrap welke niet helemaal jofel meer is of te weinig spanning kán pakken van de accu. Ik zou die Alpine versterker dus eerst even goed controleren op voldoende power en een goed werkende 'remote' (blauwe kabeltje).

[Voor 12% gewijzigd door Will_M op 02-07-2020 12:54]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Daviotje
Thanks voor alle feedback, ik zal dit meenemen vanavond in mijn knutselavondje en check de amps op een goede verbinding, de accu op een goede verbinding, de remote (blauwe kabel) op een goede verbinding, en ik doe voor de zekerheid de benodigde kabels opnieuw strippen aan uiteinden, misschien zijn de uiteinden van de koperkabels gecondenseerd.

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:03
Zoals altijd, check your cables.

Radio -> speakers spelen die wel goed zonder versterker? Dan zit het toch in de kabels van de versterker en of versterkerunit zelf

• Daviotje
Ik heb het gevonden,
Het was de zekeringsbox tussen de accu en de versterkers. Hij liet nog stroom door maar niet veel waardoor hij spontaan uit kon vallen.

Toen ik een punttang op beide kanten van de kabels legde deed hij goed spelen

[Voor 6% gewijzigd door Daviotje op 02-07-2020 20:45]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True