Toon posts:

Bijna alle tunes gratis voor Nokia

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Je wil een niet-gratis tune toch hebben maar er geen F2,50 voor betalen?

Heel simpel voor alle Nokia's met variabele ringtones (bv 3210 maar ook 6210).

Je gaat naar een betaalde tune site (bv www.ringofun.nl).

Je vindt een leuke tune die je kunt luisteren.
Ze hebben er dan een MID-file van gemaakt.

In Internet Explorer kijk je ff in view->source van de site en kijkt naar de locatie van de mid-file.

Bijvoorbeeld /var/midi/KabouterP685109.mid wordt de locatie:
http://www.ringofun.nl/var/midi/KabouterP685109.mid

Ga deze file naar je pc downloaden. Vervolgens open je de .MID file in Nokia Logo manager en de Infra Rood gebruikers (oa 6210) kunnen hem direct via Ir naar hun telefoon sturen.
De "gewone" nummerkloppers moeten eerst de tune programmeren. Ga hiervoor in Nokia Logomanager naar Edit a Ringtone en kies de MID-file.

Vervolgens krijg je keurig zo'n 3#F 1#B lijstje die je in kunt kloppen.

Scheelt je zo'n F2,50 per ringtone >:)

Suc6

• TerrorMachine
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

TerrorMachine

- Down For Life -

Echt te gek :Z

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 16:30

koornee

3!

met www.boltblue.com
kan het gewoon gratis.

das nog makkelijker.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 11:23
Op donderdag 09 augustus 2001 08:56 schreef koornee het volgende:
met www.boltblue.com
kan het gewoon gratis.

das nog makkelijker.
Hoe dan? Ik moet gewoon betalen! En wel anderhalve pond.

• Don Corleone
  • Laatst online: 13-02 11:23
Op donderdag 09 augustus 2001 11:37 schreef Duc996r het volgende:

[..]

Hoe dan? Ik moet gewoon betalen! En wel anderhalve pond.
Oh ik zie het al, de logo's zijn gratis.

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

koel

Verwijderd

cool

Verwijderd

tnx oscarb

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De koelere ringtones zijn vaak .wavjes (gewoon omdat dat met midi niet klinkt). Maar bij Genie.nl is er genoeg *gratis* keus hoor.

• koornee
  • Laatst online: 12-03 16:30

koornee

3!

Op donderdag 09 augustus 2001 11:42 schreef Duc996r het volgende:

[..]

Oh ik zie het al, de logo's zijn gratis.
ah, nu moet je er id voor betalen. ik had ut dus een jaar geleden ofzo, toen was da nog gratis.

nu alleen delogo's nog gratis, en de tones kosten geld. :(

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Verwijderd

Met Bolblue [www.boltlbue.com] kan je graits logos krijgen maar niet gratis ringtones.

Ik kende 'm btw al lang! Ik heb zo'n datakabel voor m'n kapotte (:))3310 dusszz...

Ik weet er nog één:
Je gaat naar www.totalgsm.net.
Je klikt op een genre.
Je klikt op het liedje dat je wilt.
En dan schrijf je 'm over op je Mob!
Ook gratis, duurt alleen langen en er is kans op overschrijffoutjes *D

Verwijderd

Hoe zou jij het vinden als je een website had met bijv. een mooi zelfgemaakt programma waar je veel werk in hebt zitten, dat mensen voor 50,- kunnen downen, en op een forum word een url gegeven naar de plaats van die file? :(

Zou jij je dan ook niet genaait voelen? Jij hebt er veel werk ik zitten, en daar wil je graag een (financiele) vergoeding voor hebben.

Ik vind het een beetje naaierrij dit, vergelijkbaar met oplichting...maar dat is mijn bescheiden mening maar...al schijn ik wel ergerlijk vaak gelijk te hebben :P

• MrE
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Op donderdag 09 augustus 2001 23:32 schreef MREn het volgende:
Hoe zou jij het vinden als je een website had met bijv. een mooi zelfgemaakt programma waar je veel werk in hebt zitten, dat mensen voor 50,- kunnen downen, en op een forum word een url gegeven naar de plaats van die file? :(

Zou jij je dan ook niet genaait voelen? Jij hebt er veel werk ik zitten, en daar wil je graag een (financiele) vergoeding voor hebben.

Ik vind het een beetje naaierrij dit, vergelijkbaar met oplichting...maar dat is mijn bescheiden mening maar...al schijn ik wel ergerlijk vaak gelijk te hebben :P
Ik geef je groot gelijk, maar er is toch een mogelijkheid om je source te verbergen? Ik vind het vinden van zo'n loophole wel slim. Als Nokia slim is dichten ze hierna hun site gewoon beter af.

En wat betreft dat downen van dat programma waar je voor betaald wil krijgen, mag ik eens op jouw harde schijf kijken dan ;)

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:40 schreef MrE het volgende:
En wat betreft dat downen van dat programma waar je voor betaald wil krijgen, mag ik eens op jouw harde schijf kijken dan ;)
Het zou je nog vies tegenvallen als je weet voor hoeveel geld ik hier aan legale software op heb staan

Verwijderd

Topicstarter
MREn:
Ik vind het een beetje naaierrij dit, vergelijkbaar met oplichting...

Hoezo illegaal/oplichting? :?

Logo Manager (demo) is gratis, en de mid-file zet de ringofun site als je een oude Netscape gebruikt zelfs zelf op je harde schijf!

Als ik volgende week eens in mijn temporary ga kijken en ik zie een leuke mid... gaat 'ie de Logomanager in! Tuurlijk, bedankt!
Dat ongevraagde gekl**t op mijn harde schijf met die koekies en spul, dat noem ik grenzen aan illegaliteit (privacy).

Je kunt natuurlijk een cookie-stopper en dat soort onzin installeren, maar dan kun je geen ringtone bestellen!

Ringofun zet het mid-filetje notabene ZELF op me harde schijf,
en dan ben IK illegaal bezig? :?

Het downloaden en view->source verhaal is alleen nodig bij IE5.
Daar komt nl niks in je temp ;).

Verwijderd

of je koopt datakabel, en je gooit gewoon meteen alle miditjes op je tel. scheelt weer hoop geklooi.

Verwijderd

handig voor de mensen die infrarood hebben en logomanager... www.totalgsm.net

• Bigs
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:27 schreef OscarB het volgende:
Als ik volgende week eens in mijn temporary ga kijken en ik zie een leuke mid... gaat 'ie de Logomanager in! Tuurlijk, bedankt!
Dat ongevraagde gekl**t op mijn harde schijf met die koekies en spul, dat noem ik grenzen aan illegaliteit (privacy).
:Z

Zoiets heet cache en dat doet die site niet, dat doet je browser.

Verwijderd

Topicstarter
Geef het beessie gerust een naam. |:(

Feit blijft dat zonder cache&koekies die ringofun site gewoon niet werkt (probeer maar).

Je bent -dus- verplicht, als je die site wil bekijken om spul op je HD toe te laten.

Geen browser die zonder kan.

Lijkt mij dan ook niet dat je dan -wettelijk- verplicht bent eerst F2,50 te betalen om een bestand af te spelen en te gebruiken wat je legaal en (door ringofun) verplicht op je HD moet hebben.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:40 schreef MrE het volgende:

Ik geef je groot gelijk, maar er is toch een mogelijkheid om je source te verbergen?
Dat is een illusie... >:)

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op donderdag 09 augustus 2001 23:32 schreef MREn het volgende:

Denk jij dat die sites auteursrechten betalen over die midi files? |:(

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 13:22 schreef Devster het volgende:

Denk jij dat die sites auteursrechten betalen over die midi files? |:(
Als je een professionele site opzet, dus
niet een beunhaas-ik-wil-snel-rijk-worden
site, moet je volgens mij wel rechten betalen
over de door jou gebruikte/gemaakte content.

Er zullen genoeg sites zijn die dat echter
niet doen... :(

Verwijderd

Topicstarter
Als je inderdaad geen snel-rijk-beunhaas bent, laat je je mid-files toch niet op zo'n kinderlijke manier voor eenieder te grabbel :?
Lijkt me dus dat deze site EN (bijna) alle andere sites die meegaan in de Nokia-ringtone-HYPE echt wel voor snel geld gaan.

Als ze echt serieus betaald hebben voor deze tunes (aan wie?), denk je dan echt dat ze ze op zo'n manier bewaren?
Welnee. Elke tune hebben ze zelf met een (waarschijnlijk gratis) Logomanager-achtig programma omgetoverd in een mid-file.
Voor deze 45 seconden "produktiekosten" per mid-file rekenen ze vervolgens bij iedere klant F2,50 "verzendkosten".

Het enige wat de F2,50 nog enigzinds rechtvaardigd is dat je je niet ziek zit te toetsen op je telefoon, en dat ze heb keurig binnen een minuut opsturen (jaja, ik heb ook wel eens betaald!).
Die F2,50 heeft 0,01% met die mid-file te maken, en zal ze dus dikke worst zijn of ik, of wie dan ook hem van hun site weghaald.
Zij verdienen hun geld niet aan de mensen die F2,50 teveel vinden voor een ringtone. Echt niet.

Dit F2,50 per ringtone is gewoon een nieuwe variant op Menno Buch's 06-uitvinding.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 19:45 schreef OscarB het volgende:

Dit F2,50 per ringtone is gewoon een nieuwe variant op Menno Buch's 06-uitvinding.
En dat is precies waarom ik er niet aan meedoe...! :(

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:06
Ik vind me standaard tones al prima :)

Maar ik heb ook datakabel voor me phone, maar op sommige sites kappen ze de mid al af, laten ze niet alles horen. Ik denk dat die dat truukje al kennen

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:53 schreef Freezerator het volgende:
Ik vind me standaard tones al prima :)
ikke niet :P
Maar ik heb ook datakabel voor me phone, maar op sommige sites kappen ze de mid al af, laten ze niet alles horen. Ik denk dat die dat truukje al kennen
jah precies
en de meeste ringtones zijn ook nog zo verneukt als de pest, dat ze niet eens lijken
en daar moet je dan 2,50 voor dokken |:(
op dat soort bedrijven :r ik echt

• TerrorMachine

TerrorMachine

- Down For Life -

Op donderdag 09 augustus 2001 23:43 schreef MREn het volgende:

[..]

Het zou je nog vies tegenvallen als je weet voor hoeveel geld ik hier aan legale software op heb staan
Alsof Software leveranciers niet genoeg verdienen

Billy boy heeft niet voor niets een huis van een paar Miljard

oh oh oh oh wat heb ik het met die jongens te doen
echt triest wat moeten ze een hoop belasting betalen...
|:(

• Reley
  • Laatst online: 14-03 12:57

Reley

Zoom Zoom

Yo
welke versie van Logomanager gebruiken jullie?

• TerrorMachine

TerrorMachine

- Down For Life -

Ik gebruik zelf 1.1.8
hier krijg 'ik' :o iig. geen demo links boven in te staan

Verwijderd

Ok, beetje oud topic. Maar als ik ze eenmaal in mijn 6210 heb gepropt... hoe haal ik ze er dan weer uit?

Ik begreep dat er 5 extra inkunnen klopt dat?

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 01:19 schreef Blue Thunder het volgende:
Ok, beetje oud topic. Maar als ik ze eenmaal in mijn 6210 heb gepropt... hoe haal ik ze er dan weer uit?

Ik begreep dat er 5 extra inkunnen klopt dat?
Ja, er kunnen 5 extra ringtones in,
en zover ik weet kun je ze niet eruit halen.
Totdat je al 5 extra ringtones hebt en een 6e ontvangt,
dan vraagt ie welke van de 5 nieuwe ringtones je wilt vervangen door de 6e.
De originele ringtones kun je helaas niet vervangen.
Pagina: 1