Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Desktop start niet met aan-/uitknop, wel met voedingknop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NightEye.nl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-06 11:14
Mijn vraag:
Sinds enige tijd start mijn pc vaak niet op na indrukken van de aan-/uitknop. Ook ontwaken uit de slaapstand wil vaak niet (ja, de muis mag de pc wakker maken).

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Kast: Cooler Master CM690 III
Mobo: ASRock 990FX Extreme6
PSU: Seasonic X1250
De rest lijkt mij niet relevant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
  • De aan-/uitknop werkt. Doorgemeten met de multimeter en die geeft netjes continuïteit aan bij indrukken. Ca. 20 keer getest, alle 20 waren goed.
  • De kabels zitten allemaal goed. Als de pc aan staat dan werkt hij ook gewoon naar behoren.
  • De pc start wél op na ca. 5 seconden stroomloos te zijn via de schakelaar van de PSU.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Beste antwoord (via NightEye.nl op 09-12-2020 13:01)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:18
Lijkt een probleem met het moederbord of de voeding. Zou eerst een andere voeding proberen want deze symptomen zijn niet onbekend icm een Seasonic X-series.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lekspanning?

Oftewel, weet je zeker dat de PC op een geaard WCD zit (en dus inclusief alle bedrading naar de groepenkast)?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:18
Lijkt een probleem met het moederbord of de voeding. Zou eerst een andere voeding proberen want deze symptomen zijn niet onbekend icm een Seasonic X-series.

• NightEye.nl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-06 11:14
Excuus voor de late reactie.

Het bleek inderdaad een defect te zijn in de voeding. Deze is inmiddels onder garantie vervangen en de desktop doet het weer zoals het hoort.

Nog bedankt voor de reacties.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True