Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Mijn vraag

Ik heb een SE7K omvormer en een S0 adapter cable aangesloten op de power input ouput connector van de SE. Nu dacht ik dat ik daarmee via een youless de pulsen kon tellen en doorsturen naar Enelogic.

Probleem is echter dat ik geen pulsen binnen krijg op de youless, op de SE heb ik in het communicatie menu ingesteld op METER en daar kan ik kiezen tussen export, consumption, none. Volgens de documentatie zou ik daar ook pulsen per kwh moeten kunnen instellen maar die zie ik niet.

Heeft iemand ervaring met het meten van de productie op deze manier? Ik heb hiervoor gekozen omdat ik al een youless had en de S0 poort niet gebruikte.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Beste antwoord (via marenk_vos op 02-07-2020 12:00)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:00
Die S0 poort is volgens mij alleen bedoeld om op je slimme meter aan te sluiten en dan icm de solar edge modbus je verbruik in je monitoring portal te krijgen. Die poort is een ingang, geen uitgang zeg maar.
Ik ben daar ook mee bezig geweest en heb toen gekozen voor de stroomklemmen en modbus, dat levert me een verbruiksgrafiek op in mijn monitoring portal.

Maar dat is kennis van 5 jaar terug, ik zal het nog even nazoeken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Die S0 poort is volgens mij alleen bedoeld om op je slimme meter aan te sluiten en dan icm de solar edge modbus je verbruik in je monitoring portal te krijgen. Die poort is een ingang, geen uitgang zeg maar.
Ik ben daar ook mee bezig geweest en heb toen gekozen voor de stroomklemmen en modbus, dat levert me een verbruiksgrafiek op in mijn monitoring portal.

Maar dat is kennis van 5 jaar terug, ik zal het nog even nazoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@No Hands
Bestaan er slimme meters met S0 puls?
Ik dacht enkel P1 poort.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
Slimme meters volgens mij niet. maar DIN rail meters zat met een S0 uitgang.

@No Hands
Als je al modbus gebruikt, waarom niet gewoon modbus in de solar edge aanzetten? Zo doe ik het nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
AUijtdehaag schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:06:
@No Hands
Bestaan er slimme meters met S0 puls?
Ik dacht enkel P1 poort.
Geen idee, dat is wat er op de SE site staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Xiphalon schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:30:
Slimme meters volgens mij niet. maar DIN rail meters zat met een S0 uitgang.

@No Hands
Als je al modbus gebruikt, waarom niet gewoon modbus in de solar edge aanzetten? Zo doe ik het nu ook.
Ik heb modbus van SE, daarmee lees ik nu mijn stroomverbruik uit.
Als het om DIN rail meters gaat dan zou ik dus met een DIN rail meter op mijn WP met de eerder genoemde S0 kabel het verbruik van mijn WP in mijn SE monitoring kunnen zien, dat zou interessant zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door No Hands op 02-07-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Die cable heb ik ook. Ik ging er automatisch vanuit dat de S0 cable op de solardegde een uitgaande S0 pulse zou opleveren. Dan ga ik toch maar op zoek naar een Din Rail meter.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kun je hem niet via modbus uitlezen?
ironsm4sh in "[SolarEdge] Omvormers en optimizers zelf monitoren"

Ook beperkt lees ik.
ironsm4sh in "[SolarEdge] poort 80 en 8080 openzetten op het LAN netwerk."

[ Voor 32% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-07-2020 12:21 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
No Hands schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Als het om DIN rail meters gaat dan zou ik dus met een DIN rail meter op mijn WP met de eerder genoemde S0 kabel het verbruik van mijn WP in mijn SE monitoring kunnen zien, dat zou interessant zijn.
Ik heb net SE support gebeld en eens gevraagd hier een uitspraak over te doen en die beweren nu dus dat het niet kan zoals ik wil. je kan geen S0 gebruiken om een DINrail uit te lezen.Alleen een meter die een puls maakt en S0 aansluiting heeft, Volgens mij maakt die DIN rail meter ook een puls, maar dat weet ik niet zeker.

Pagina: 1