Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Storing op audio tv wanneer aanschakelen via wifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Medusa007
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 05-04 15:59
Beste,

Waneer ik bv mijn rolluiken via wifi omhoog/omlaag stuur (Alles Google WIFI) valt het geluid van de TV heel even weg.

De TV is bekabeled en ook de audio (Denon voor het geluid) dat via een HDMI cable (via ARC) wordt doorgestuurd aan de phillips TV. (Beide dus niet op WIFI maar via kabel).

Het heeft lang geduurt maar per toeval kwam ik erachter dat indien er iets via de WIFI wordt aan/uitgezet het geluid van de TV af en toe wegvalt (en dan meer heel even een hikje).

Iemand een idee?

PS Indien niet duidelijk dan laat maar even weten.

Groeten
Frank

Alle reacties

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Probeer je rolluiken eens met een verlengsnoer op een compleet andere groep/aardlekschakelaar aan te sluiten (wel geaard). Ik heb hetzelfde (hoor een tik), aangesloten via RCA.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• septillion
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

septillion

Moderator Duurzame Energie & Domotica
" indien er iets via de WIFI wordt aan/uitgezet" of als de rolluiken worden bedient? Laatste lijkt me namelijk een veeeeeeel grotere bron van storing.

• Medusa007
1. Volgens mij is het al een andere groep maar zal voor de zekerheid even checken (TV is woonkamer en rolluiken is garage)

2. De bediening van de rolluiken via een app. Indien manual bedient gebeurt dit niet.

• Medusa007
Bij nader onderzoek gebeurt het dus ook als de rolluiken met de manuele bediening worden gestuurd.

Ook getest of het geluid van de TV er last van heeft, maar dan geen invloed. Alleen dus als geluid via het audiosysteem (Denon) wordt gestuurd.

Is er een ontstoring voor de Denon of moeten de rolluiken een ontstoring?

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Zitten ze nu op een andere groep of niet?
Ik ben er zelf nog niet verder mee gegaan, dus ik weet nog niet of het aan de netkant of HF kant zit.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medusa007
Ik zal vanavond testen, ik vermoed op de dezelfde groep, maar aangezien het vaker voorkomt vermoed ik dat het niet groep afhankelijk is. Fase omdraaien werkt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• septillion
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

septillion

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Ofwel, je titel is onjuist zoals ik al in twijfel trok in mijn eerste reactie :9 Het zijn dus gewoon je moeten die storing veroorzaken.

Zijn die rolluiken in de buurt van je TV / versterker? En om hoeveel HDMI kabel gaat het ertussen? Zeker wat langere en goedkopere HDMI kabels willen makkelijk storing oppakken wat kan resulteren in wat errors (= onderbreking) van het signaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:33
Probeer inderdaad eens kortere of betere HDMI kabel. Als ik in de schuur te TL verlichting uitschakelde viel het beeld in de woonkamer een klein moment weg. Had er een kortere kabel tussen gezet en daarna waren de problemen grotendeels verdwenen, nu hangen er led spotjes in de schuur en nergens meer last van.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True