Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Goed, volautomatisch dus :) Ik wil een apparaat kunnen instellen naar mijn smaak, en vervolgens koffie kunnen zetten met 1 druk op de knop. Een handmatige espressomachine met maler is niet voor mij weggelegd, daar ben ik te lui voor.

Ik zoek een?
Volautomatische espressomachine voor heerlijke koffie, van een goede lungo tot cappuccino. De maalschijven moeten keramisch zijn. De opties voor lekkere melk-koffies moeten ruim zijn. De koffie moet heet zijn. De smaak geweldig. Het liefst inclusief heet-water uitgang (voor incidenteel een kopje thee), en het maalmechaniek moet handmatig te verwijderen zijn. Dat sluit Jura dus uit ;)

Wat is je budget?
Idealiter tot 1200 euro, maar het mag tot 1400 euro gaan als er goede redenen voor zijn. En als iemand met een grandioos goed argument komt om 1600 euro uit te geven... dan ga ik dat zowaar overwegen :7

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn Nespresso-liefde van de afgelopen 12 jaar te vervangen. De cups worden te duur en een machine van 1000 euro zou zichzelf al na 2 jaar terugverdienen met wat ik bespaar. Daarnaast wil ik gewoon het apparaat gebruiken om makkelijker cappiccino's en cafe latte's te maken, onder andere.

De reden is niet om te besparen (anders ging ik water drinken) maar simpelweg omdat ik het kan betalen om een apparaat als deze aan te schaffen. Dit gaat mij op termijn gewoon geld besparen terwijl ik heerlijke koffie blijf drinken :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Eigenlijk heb ik er 4 gevonden die voldoen aan mijn eisen:
  • Gaggia Accademia - echter, deze levert volgens reviews koffie op die niet erg heet is.
  • Gaggia Babila - niet bekend, maar waarschijnlijk net zo problematisch als bovenstaande.
  • Miele CM 6350 - deze maakt de warmste koffie zonder de koffie een verbrandde smaak te geven, dat is positief!
  • Siemens EQ.9 s500 - de duurste maar qua bediening en melksysteem ook de beste zo te zien.
Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze machines of mij wellicht iets heel anders kunnen aanraden?

[ Voor 6% gewijzigd door Blue-eagle op 02-07-2020 02:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16

Honesty

kattenneus!

Die E9 heeft op mijn shortlist gestaan omdat ik geen zin in een Jura had, heb jij redenenen om niet voor Jura te kiezen?
Ik ben uitgekomen op een piston machine(half automaat) maar kan me voorstellen dat dat nog een brug te ver is.
Verder is er in az ook een topic van koffie: van boon tot kop, misschien kan je daar ook je vraag stellen.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zelf vond ik een volautomaat altijd erg irritant aangezien je hem helemaal schoon moet maken als je eens iets met melk hebt gemaakt. Een volautomaat is alleen handig als die veel gebruikt wordt per dag waardoor de melk niet kan verzuren of uitdrogen in de slangetjes.

Misschien zou je een paar losse apparaten kunnen kopen en dan zelf mixen tot de gewenste koffie.

Goede hete koffie komt er uit een moccamaster
https://www.bol.com/nl/p/...JPPQ.1_30.31.ProductTitle

Melk doe je met een opschuimer
https://www.bol.com/nl/p/...1CpQVgEAQYAyABEgJMrPD_BwE

Als je deze twee combineert heb je perfecte koffie imo en het is minder schoonmaken per dag.

Eventueel kan je er nog een losse bonenmaler bij kopen, maar als je lekkere filterkoffie kan vinden is dat niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 02-07-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Kijk zeker ook eens naar de Nivona vol automaten.
Zelf ben ik een zeer tevreden gebruiker van een Nivona vol automaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:32

Nogne

>.<

Ernemmer schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:33:
Zelf vond ik een volautomaat altijd erg irritant aangezien je hem helemaal schoon moet maken als je eens iets met melk hebt gemaakt. Een volautomaat is alleen handig als die veel gebruikt wordt per dag waardoor de melk niet kan verzuren of uitdrogen in de slangetjes.
Als je iets met melkt hebt gemaakt, dan spoelt de Siemens de hele melk installatie door voordat die daadwerkelijk uit gaat. Dit was voor mij een reden om voor de Siemens te gaan.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:55
Ik mag toch hopen dat alle apparaten het apparaat even doorspoelen na een melkbereiding? Mijn Jura doet dat ook, al zeurt ie wel of je 'm niet nog even schoon wilt maken met schoonmaakmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:32

Nogne

>.<

endness schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:24:
Ik mag toch hopen dat alle apparaten het apparaat even doorspoelen na een melkbereiding? Mijn Jura doet dat ook, al zeurt ie wel of je 'm niet nog even schoon wilt maken met schoonmaakmiddel.
Mijn Philips en Miele (ik praat nu wel over 4jaar+ terug) deden dit niet, als ik dus zelf het niet schoon had gemaakt dan ging het apparaat "vies' uit. Dit is bij Siemens niet mogelijk (tenzij je de stekker er uit trekt).

Met Jura heb ik geen ervaring dus daar kan ik niks over zeggen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn ervaring is ook al ruim tien jaar geleden, als het nu automatisch gaat is dat wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:37

Sharky

Skamn Dippy!

Je geeft aan dat het maalmechaniek te verwijderen moet zijn. Volgens mij kan dat bij haast geen enkele machine zonder gereedschap en handigheid. Wat je misschien bedoelt is dat je de zetgroep moet kunnen verwijderen. Dat kan bij Jura inderdaad niet. Ik heb alleen ervaring met mijn Siemens EQ5 dus ik weet niet of dat een voor- of nadeel is.

This too shall pass

Pagina: 1