Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lage fps op 1440P met GTX 1080 in csgo/gta

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sankro33
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17-05 12:40
Mijn vraag
Ik heb al een tijdje geleden mijn pc geupgrade, alleen mijn monitoren konden nog een upgrade gebruiken. Recent heb ik dus 2 nieuwe monitoren gekocht, 1ste beeldschem: MSI Optix MAG272CQR, 2de beelscherm: MSI Optix MAG271CVMYS.

Na alles geinstalleerd te hebben ging ik uiteraard m'n games op de proef stellen hoe alles er uit zag/ speelde. Alleen sinds dien heb ik eigenlijk in alle games lage fps (in csgo, gta, hitman 2, star wars battlefront ect), zo rond de 40 a 50 fps. Op mijn oude monitoren had ik hier nooit last van. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik

kast: Sharkoon TG4 (RGB leds)
cpu: Intel Core i7 9700K
gpu: Asus ROG STRIX GTX1080 8GB
MB: Gigabyte B360 Aorus Gaming 3
RAM: Corsair Vengeance RGB Pro
cpu cooling: NZXT Kraken M22
voeding: Corsair RM650x (2018) Zwart
SSD: Samsung 970 Evo 500GB
HDD: Seagate Barracuda, 1TB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al met de instellingen van de games lopen spelen, de settings helemaal omlaag gezet, dit maakt niet echt een verschil. Hertz en resolutie aangepast (op beide beeldschermen), alleen dit hielp ook niet.

...

Beste antwoord (via sankro33 op 02-07-2020 15:27)

• MrBrickALot
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03-06 11:43
CPU 100 graden, daar heb je je probleem. Hij zit op de limiet en schroeft waarschijnlijk de performance significant terug. Zelfs onder maximale omstandigheden mag jouw setup niet boven ongeveer 70-80 graden uitkomen (overklokken uitgezonderd).

Ergens in de koel-setup zit een fout.
Mogelijk
- geen contact tussen koelblok en processor
- geen thermal paste gebruikt
- pomp koeler stuk
- vloeistof ergens geblokkeerd

Je hebt niet toevallig een andere CPU-koeler liggen die je kan proberen?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrBrickALot
Heb je gekeken naar je temperaturen en kloksnelheden? Is er misschien een ventilator die ergens wordt geblokkeerd? Is je computer langzaam in de normale windows-omgeving?

Hiermee kan je kijken naar je temperaturen:
https://www.hwinfo.com/download/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13:27
Niet perongeluk de nieuwe monitoren aangesloten op je moederbord aansluiting ipv je grafische kaart

• sankro33
D-dark schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:19:
Niet perongeluk de nieuwe monitoren aangesloten op je moederbord aansluiting ipv je grafische kaart
Nee, helaas niet. Ik heb ze in m'n videokaart gedaan en de drives zijn up to date.

• sankro33
MrBrickALot schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:20:
Heb je gekeken naar je temperaturen en kloksnelheden? Is er misschien een ventilator die ergens wordt geblokkeerd? Is je computer langzaam in de normale windows-omgeving?

Hiermee kan je kijken naar je temperaturen:
https://www.hwinfo.com/download/
De klok snelheid van m'n processor is 3600MHz, en ik zie dat mijn temperaturen van de cpu 100 graden zijn... Alleen mijn waterkoeler zit er wel goed op en de fans draaien ook allemaal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MrBrickALot
CPU 100 graden, daar heb je je probleem. Hij zit op de limiet en schroeft waarschijnlijk de performance significant terug. Zelfs onder maximale omstandigheden mag jouw setup niet boven ongeveer 70-80 graden uitkomen (overklokken uitgezonderd).

Mogelijk
- pomp koeler stuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-06 21:27
--edit--
CPU 100 graden viel me pas later op... lijkt me dat daar je probleem zit.
--/edit--

Ik heb ook een GTX1080 en vergelijkbare problemen gehad.
Zet eens je GPU instellingen op 'maximale prestaties' in de nvidia configuratiescherm. (gaat om stroomverbuik, niet de 3d instelling)
In diezelfde instellingen: kijk eens of er niet per ongeluk nu een harde FPS limiet is aangesprongen in die settings.

Herkent windows trouwens dat je schermen ook 165/144 hz zijn?

[Voor 11% gewijzigd door diefightdie op 02-07-2020 14:18]

• sankro33
diefightdie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:17:
--edit--
CPU 100 graden viel me pas later op... lijkt me dat daar je probleem zit.
--/edit--

Ik heb ook een GTX1080 en vergelijkbare problemen gehad.
Zet eens je GPU instellingen op 'maximale prestaties' in de nvidia configuratiescherm. (gaat om stroomverbuik, niet de 3d instelling)
In diezelfde instellingen: kijk eens of er niet per ongeluk nu een harde FPS limiet is aangesprongen in die settings.

Herkent windows trouwens dat je schermen ook 165/144 hz zijn?
Windows herkent dat het 165/144 hz beeldschermen zijn. Daarnaast heb ik nu de instellingen in nvidia aangepast en het probleem blijft het zelfde.. het probleem light in dit geval bij de processor ben ik bang..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-06 22:31

De Nelis

en anders maar niet...

sankro33 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:37:
Op mijn oude monitoren had ik hier nooit last van.
Welke schermen waren dit?

[Voor 40% gewijzigd door De Nelis op 02-07-2020 14:44]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• sankro33
MrBrickALot schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:17:

Mogelijk
- pomp koeler stuk

Dat lijkt mij ook.. heb net de koeler aangeschroeft en het geeft geen verschil. Overigens heb ik wel thermal past gebruikt en hoor ik de pomp van de water koeling nog wel pompen. Dan zou het inderdaad kunnen dat het vloeistof ergens geblokkeerd wordt..

Ik heb geen andere CPU-koeler meer liggen, maar zit er al wel een tijdje aan te denken om een andere koeler te kopen.. ben hier niet echt tevreden mee. Suggesties?

• sankro33
De Nelis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Welke schermen waren dit?
ja.. niet lachen hoor maar dit waren tv's en heb deze eigenlijk nooit geupgrade van toen ik nog alleen een ps4 had. En had nu pas de Financiële mogelijkheid om dit te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrBrickALot
sankro33 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:46:
[...]

Dat lijkt mij ook.. heb net de koeler aangeschroeft en het geeft geen verschil. Overigens heb ik wel thermal past gebruikt en hoor ik de pomp van de water koeling nog wel pompen. Dan zou het inderdaad kunnen dat het vloeistof ergens geblokkeerd wordt..

Ik heb geen andere CPU-koeler meer liggen, maar zit er al wel een tijdje aan te denken om een andere koeler te kopen.. ben hier niet echt tevreden mee. Suggesties?
Moeilijk te zeggen zo wat dan het probleem kan zijn. Voor een nieuwe koeler zou ik als ik jou was even in de pricewatch duiken. Zelf ben ik vorig jaar teruggegaan naar luchtkoeling voor mijn processor van Zalman. Hangt natuurlijk af van hoeveel ruimte je in je kast hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sankro33
MrBrickALot schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:23:
[...]

Moeilijk te zeggen zo wat dan het probleem kan zijn. Voor een nieuwe koeler zou ik als ik jou was even in de pricewatch duiken. Zelf ben ik vorig jaar teruggegaan naar luchtkoeling voor mijn processor van Zalman. Hangt natuurlijk af van hoeveel ruimte je in je kast hebt.
Oke, zal ik doen. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-dark
Je zou eens MSI afterburner kunnen opstarten en laten loggen onder het spelen.

Dat geeft mogelijk een indicatie waar het misgaat.

• sankro33
D-dark schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:38:
Je zou eens MSI afterburner kunnen opstarten en laten loggen onder het spelen.

Dat geeft mogelijk een indicatie waar het misgaat.
Ik heb het even gedowload, alleen ik krijg geen waardes te zien van mijn cpu in MSI afterburner. geen Mhz, graden niks.

• D-dark
sankro33 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:28:
[...]

Ik heb het even gedowload, alleen ik krijg geen waardes te zien van mijn cpu in MSI afterburner. geen Mhz, graden niks.
Je kan zonder. Aan het percentage CPU belasting en de core clock snelheden zie je gauw genoeg of de CPOU throtteld.

Voor de exacte CPU temperatuur is tot nog toe alleen Ryzen Master 100% betrouwbaar
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True