Vraag

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-05 17:13
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een monitor waar ik de komende jaren mee vooruit kan als verlenging van mijn laptop en als vervanging van het huidige tweede scherm: https://tweakers.net/pric...05cd-zwart/specificaties/ Eventueel willen gebruiken i.c.m. een dichtgeklapte laptop.

Wat is je budget?
Omdat ik er wel een aantal jaar plezier van wil hebben mag de prijs oplopen tot zo'n €750.
Voor dit bedrag verwacht ik wel bepaalde features of een hoger kwaliteit scherm. In de genoemde producten verschillen de prijzen tussen de 350 en 800 euro.

Ik ben er niet vies van als een outlet, demo of een "tweedekansje" met lichte gebruikerssporen wordt aanbevolen bijvoorbeeld. Hierdoor is het ook mogelijk om een duurder scherm goedkoper aan te schaffen met het behoud van garantie en een winkel waar je op terug kunt vallen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Zoals hierboven al benoemd en het volgende;
  • Groter of gelijk aan een 31,5" 4K (16:9) OF
  • 34/35" 3440*1440P (21:9) eventueel Curved.
  • IPS of VA paneel
  • De voet van de monitor mag niet dieper zijn dan 250 millimeter, meer ruimte is er niet op het verhoogde deel van mijn bureau. Monitor ophangen is niet mogelijk vanwege een zwakke muur. Hier wil ik geen ~6-10 kg wegende monitor gaan hangen :9
  • Monitor mag beschikken over HDR, VESA DisplayHDR 600 vind ik persoonlijk pas iets toevoegen, echter lastig verkrijgbaar in dit prijssegment voor zover ik heb gezien. Huidige laptop ondersteund geen output voor HDR waarschijnlijk (DisplayPort 1.2 en HDMI 1.4).
  • Mocht de monitor beschikken over USB-C video met de mogelijkheid voor > 60W Power Delivery is dit een plus.
    Huidige laptop ondersteund geen opladen via Thunderbolt 3 8)7 .
    Echter, mocht ik upgraden van laptop is er een groeiende kans dat deze ondersteuning biedt voor USB-C/Thunderbolt 3 opladen tot 100W. Huidige 45W CPU laptops verwachten minstens 60W om op te laden tijdens gebruik, dit is dan ook een minimum vereiste mocht er USB-C Power Delivery aanwezig zijn. (Dit vindt ik een extra feature)
  • HDMI 2.0/2.1 en/of DP 1.4 (zonder dat de monitor HDR of een hoge refreshrate heeft) vindt ik onder extra features vallen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De monitor gaat verbonden worden met een Asus Zenbook Pro UX550VD, hoogstwaarschijnlijk via de Thunderbolt 3 aansluiting in de hoop dat hier DP 1.2 op zit. Ik heb contact met Asus Nederland hierover. De andere optie is HDMI 1.4, hiermee kan ik maximaal 4K op 30Hz draaien.

Het bureau waar de monitor op geplaatst gaat worden is 120 cm breed, maximaal wil ik dat de monitor 90 cm breed is. Op die manier heb ik nog ruimte voor m'n bureaulamp en nog een kleine tafelventilator. Maximale hoogte van het display is 50 cm vanwege een muurplank boven het bureau. Mijn kamer is donker, overdag moet het licht aan als het bewolkt is dus de maximale helderheid maakt niet uit.

De monitor zal gebruikt worden vooral voor school/studie gerelateerde content. Veel browsen, mailen, Word, PowerPoint en Excel, een YouTube video en wat licht gamen maar vooral verschillende programma's tegelijkertijd open en naast elkaar. Een krachtiger systeem kan in de toekomst komen, echter gaat het voor mij persoonlijk meer om de kwaliteit van het scherm, de kleuren en het contrast dan om de snelheid van het scherm.

Samsung Space en LG Ergo zijn niet i.c.m. met mijn huidige bureau te gebruiken.

Wat verwacht ik van jullie?
Mocht iemand ervaring hebben met de volgende monitoren, of ervaring hebben met een 21:9 of 4K 16:9 die zich geroepen voelt mag ie hieronder natuurlijk reageren ;) Ook als ik iets vergeten ben te vermelden :D

[Voor 3% gewijzigd door J Kortje op 02-07-2020 00:15. Reden: Onnodige tekst weghalen]

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-05 17:13
Uiteindelijk voor €575 een LG 38WK95C-W gekocht op marktplaats met 100 branduren en geen dode of luie pixels. Nog 1,5 jaar garantie via LG.

• mrlnvndn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-01-2021
Mooie deal.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee