Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oude VHS beelden van slechte camera oppoetsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• elco-OS
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-03 17:12
Hoi tweakers,

Ik ben bezig met het omzetten van wat oude VHS-C banden uit de jaren 90. Met name de laatste banden uit deze periode zijn van slechtere kwaliteit omdat de camera toen versleten was.

De beelden bevatten om en om een frame met acceptabel beeld gevolgd door een frame met weinig kleur en spikkels. (zie voorbeelden hieronder). Waarschijnlijk was 1 van de 2 koppen slecht.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om deze beelden wat op te poetsen zodat ze beter kijkbaar zijn. Zeker omdat de helft van de frames wel juist zijn, vroeg ik me af of er trucs zijn om de andere helft van de frames daarmee te verbeteren.

Ik kan gebruik maken van (een wat oudere versie van) adobe premiere en after effects. Al heb ik niet veel ervaring met deze programma's.

Zijn er mensen die hier een goed idee voor hebben?

Alle reacties

• sympa
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-06 23:31
Misschien kan je de framerate verlagen van 50 naar 25 FPS. "Cinematisch" effect. Moet je wel toevallig de 'goede' frames overhouden.
Zie https://video.stackexchan...rake-without-side-effects
Een alternatief is om de chroma van elk goede frame op het opvolgende slechte frame te plaatsen. Geen idee of dat makkelijk kan.

• NESFreak
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Google gaf mij dit als resultaat:

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=173882
I got some old vhs that has color flickering, every second frame has another color to it, so it works with dropping every second frame but it does not run smooth. Is there a way to fix this.
lijkt precies jouw probleem te zijn?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True