Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

E-mail afkomstig van Adidas en Reebok wordt niet afgeleverd

Pagina: 1
Acties:

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:37
Ik ben voor mijn e-mail met diverse domeinen naar volle tevredenheid klant bij Soverin. Echter loop ik nu toch tegen een probleem aan.

E-mail vanaf Adidias en Reebok (zelfde bedrijf en techniek) komt niet aan. Een wachtwoord reset niet. Een bestelling niet. Niks.

Ik heb de SpamAssassin score bij Soverin eens verhoogd naar 10. Zelfde probleem.
Mijn DNS records gechecked. Zijn op orde.

Ik heb vooralsnog ook geen ander probleem kunnen ontdekken. Het lijkt heel specifiek vanaf Adidas/Reebok te spelen. Mijn e-mail stond hiervoor bij Google en Fastmail en daar had ik het probleem niet.

Op zoek naar 'iemand bij Adidas' uiteindelijk maar de klantenservice gebeld. Geholpen door een onwijs toffe peer die mijn verzoek intern heeft uitgezet. De vraag is alleen of daar iets uit komt.

Soverin ook gecontacteerd en die geven aan dat ze geen relevante logs bijhouden om dit probleem te kunnen troubleshooten. Op zich is dat een goed teken O+

Maar goed. Hebben jullie nog tips? Ik probeer te achterhalen wie achter de techniek van die Adidas/Reebok sites zit. Wellicht dat ik die partij kan aanschrijven. Dat lijkt me het meest effectief?

Last.fm op Tweakers!

• Gieltje
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:24

Gieltje

Niks te zien...

Zonder dat je in de mailserver logs kan kijken is dit zeer lastig te bepalen.
Het kan zijn dat ze een probleem hebben met b.v. DKIM signatures een SPF configuratiefout gemaakt hebben of domweg op een blocklist staan (zeker grote bedrijven komen daar wel eens op).

Hell / 0

• tAnk
Gieltje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:21:
Zonder dat je in de mailserver logs kan kijken is dit zeer lastig te bepalen.
Het kan zijn dat ze een probleem hebben met b.v. DKIM signatures een SPF configuratiefout gemaakt hebben of domweg op een blocklist staan (zeker grote bedrijven komen daar wel eens op).
De medewerker van de klantenservice kon mij wel een e-mail sturen. Echter zag ik in de headers dat dat vanaf Salesforce komt. Dus dat zal niet veel zeggen.

Als SPF en DKIM op mijn domein goed staat, kan het alsnog een probleem zijn wanneer de afzender dat niet juist heeft ingesteld?

Last.fm op Tweakers!

• Gieltje
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:24

Gieltje

Niks te zien...

Waarschijnlijk hebben ze meerdere servers, als er een niet in de SPF staat (en de SPF wel correct op -all staat) of b.v. een verouderde/geen DKIM sleutel heefd kan dit fout gaan.
Vaak gebruiken dit soort bedrijven allerhande verschillende servers voor load balancing, lopen marketing mails weer via een extern bedrijf enzo, leverd nogal eens wat problemen op.

Hell / 0

• tAnk
Gieltje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:26:
Waarschijnlijk hebben ze meerdere servers, als er een niet in de SPF staat (en de SPF wel correct op -all staat) of b.v. een verouderde/geen DKIM sleutel heefd kan dit fout gaan.
Vaak gebruiken dit soort bedrijven allerhande verschillende servers voor load balancing, lopen marketing mails weer via een extern bedrijf enzo, leverd nogal eens wat problemen op.
Hmm ok.

Ik zat eens door de source code van de Adidas website te kijken maar kan zo 1-2-3 niet de partij achter de techniek vinden. Wellicht hebben ze het zelf in beheer. Dan is het hopen dat het interne bericht van de klantenservice op de juiste plek terecht komt.

Last.fm op Tweakers!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True