Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Designing smart home

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• denniz7
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08-06 20:21
Ik wil jullie vragen mee te denken over het designen van eerste stapjes vwb enkele smart home oplossingen.
Ben met name benieuwd naar ideeën over mijn bestaande verlichting op de begane grond. Situatieschets onder laatste kopje.
Relevante software en hardware die ik gebruik
1-TADO is per vandaag actief - gekoppeld aan Homekit
2-SOMFY RTS motoren staan in bestelling voor de woonkamer - gekoppeld aan homekit
3-SONOS speakers (Playbar/AMP/2x play1/sub) zijn aanwezig, maar betreft de " oude" uitvoeringen
4-HUE GU10 warm white spots hebben de halogeen spots al in de woonkamer vervangen - gekoppeld aan Homekit

Huidige situatieschets
1-Tuinverlichting:
Ik heb hier 4 LED wandarmaturen en 3 spaarlamp grondarmaturen. Alles op 1 schakelaar. Deze zijn met name ingeschakeld wanneer we in de tuin zitten. Tevens 1x E27 LED gevellamp op 1 schakelaar, waarbij het wenselijk is dat deze tijdens een bepaald tijdslot aan gaat bij bewegingsdetectie

2- Toilet:
1x plafondspot GU9 halogeen, gekoppeld aan afzuiging met naloop. Op 1 schakelaar. Wenselijk om schakelaar te vervangen voor bewegingssensor. Idealiter halogeen ook vervangen voor LED. Kan nieuwe plafondspot zijn met HUE GU10 bijvoorbeeld....

3-Hal toilet/achterdeur:
2x AR111 halogeenspots op 1 schakelaar
1x afzuiging op schakelaar voor warmte/vocht van wasmachine/droger

4-Eetkamer/keuken
Dimmer 1: 2x halogeen R7S wandspots op 1 dimmer. omzetten naar LED
Dimmer 2: 2x halogeen R7S tafellampen op 1 dimmer. omzetten naar LED
Dimmer 3: 1x LEDstrip lichtstraat
Dimmer 4: 4x AR111 halogeen spots op 1 dimmer - tevens hotelschakeling via schakelaar - omzetten naar LED
Dimmer 5: 8x AR111 halogeenspots op 1 dimmer - tevens hotelschakeling via schakelaar - omzetten naar LED
Dimmer 6: 2x AR111 halogeenspots op 1 dimmer - omzetten naar LED

Indien ik alles vervang voor LED dan moeten sowieso ook de dimmers worden vervangen, maar dan nog is het geen slimme oplossing. Kan ook de dimmers verwijderen en alles op een schakelaar zetten met Fibaro dimmers erachter bijvoorbeeld. Ben wat angstig dat ik dan de gewone dimmers ga missen.....maar geen idee eigenlijk. Alle tips welkom

5-Hal voordeur:
1x E27 armatuur op 2x schakelaar

6-Portiek voordeur
1x Halogeenspot die 24/7 brandt....

7-woonkamer:
sinds kort 7x HUE GU10 spots aanwezig, overige lampen kunnen evt aan smart switches gekoppeld (nog niet aanwezig). Rolluiken RTS, maar zou fijn zijn als die aangestuurd worden obv zon / geen zon.

Alle ideeën welkom!! dankdank

Alle reacties

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16-06 07:51
Waar loop je dan precies op vast? Als je dit sub-forum rondstruint (het deel eigen inzet wat hier verlangt wordt) weet ik zeker dat je vrijwel al je vragen kan beantwoorden. Dit is grotendeels wel een beetje basis van domotica.

Maar goed een tip: begin klein en boots de situatie/kamer na met een enkele sensor, schakelaar en lamp i.c.m. domotica software om te zien of je de schakeling onder de knie krijgt. Als je dat lukt, kun je die ruimte "slim" maken.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True