Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• polly1974
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 01-07-2020
Ik heb vandaag de Nest v3 thermostaat succesvol aangesloten op mijn Brink Allure B16 HR D (luchtverwarming)

Bij het instellen van de thermostaat moest ik informatie mbt de Brink ingeven, bijv 'ketel' of 'combi ketel' etc en welke temperatuur het water heeft etc.

Weet iemand of en waar ik de juiste informatie die ingevuld moet worden zou kunnen vinden?

Alle reacties

• akja
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 05-03 00:20
polly1974 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:04:
Bij het instellen van de thermostaat moest ik informatie mbt de Brink ingeven, bijv 'ketel' of 'combi ketel' etc en welke temperatuur het water heeft etc.

Weet iemand of en waar ik de juiste informatie die ingevuld moet worden zou kunnen vinden?
Van Brink heb ik gehoord dat de instelling 'ketel' is bij een direct gestookte Allure. Bij de indirect gestookte zit er meestal een combi-ketel achter die ook warm water levert.

Volgens Brink vervalt bij de Nest de optie om de ventilator te regelen. Ik ben benieuwd of dat inderdaad het geval is bij de Nest. En ik hoor graag hoe de Nest bevalt i.c.m. de Allure.

Ik heb zelf ook een Allure modulerend model van voor 2010, met een Honeywell Chronotherm speciaal voor Brink waarmee je de ventilator op 'standby', 'vol aan' of 'zachtjes aan' kunt zetten. Die optie zou ik niet willen missen.
Ook de 'filter schoonmaken'-indicatie zou bij de Nest niet aanwezig zijn, maar daar kan ik wel mee leven. Die indicatie is niet meer dan een simpel dag-tellertje, dat na een reset weer op nul gezet wordt.
Alvast bedankt voor je reactie.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True