Toon posts:

5.1 upgraden naar Atmos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-07 00:28
- Kan ik mijn 5.1 surround setup upgraden door een receiver te kopen die Atmos ondersteunt en 2 upfiring speakers erbij te kopen die ik op mijn huidige speakers leg, die het geluid omhoog kaatsen richting plafond?

Geeft dit heel veel meer surround ervaring dan de standaard 5.1 set? Of is het niet te vergelijken met een volledige atmos setup, met 4 speakers in het plafond zelf.

- En moet mijn tv of laptop dan nog atmos ondersteunen als ik stream vanaf Netflix? Of gaat het alleen om Netflix, receiver en audio die Atmos moeten ondersteunen?

Als ik dit lees lijkt t namelijk alsof zelfs bij streamen via Netflix ook het apparaat waarmee ik stream Atmos moet ondersteunen: https://www.reddit.com/r/..._do_i_get_it_on_my_setup/

[Voor 4% gewijzigd door averagegamer op 01-07-2020 18:36]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En de overige vragen? Zeg maar, budget, wat al zelf ervaren, eventueel wezen opzoeken bij een winkel, eigen voorstel voor lijstje met benodigheden?

En volgens mij zijn er amper Atmos titels te vinden; op https://www.highdefdigest...r-andor-dolby-atmos/42751 staat een lijstje maar ik word daar niet echt heel warm van.

/edit: ik heb geen Netflix account maar hun site zou ergens een lijst met "compatible devices" hebben?

[Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 01-07-2020 18:40]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• averagegamer
Netflix heeft redelijk wat Atmos aanbod schijnt, maar ik wil upgraden omdat mijn receiver stuk is en niet een simpele 5.1 receiver kopen als later Atmos meer en meer algemeen wordt. Dan kan ik daar alvast rekening mee houden.

• averagegamer
Maar als ik netflix stream, bijv. vanaf telefoon of macbook, dan hoeft de telefoon of macbook toch geen Atmos te ondersteunen?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja,

Dit kan alleen jij zeggen als je het vergelijkt

Ligt aan hoe je het aansluit.

Ik zeg doen, want upgraden is altijd +1 ;)

Verder is dit mager qua topic, graag je topicstart aanvullen... :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:43
Check ook even dit lijstje: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Sowieso, is voor elke audio-of-video-vraag die lijkt op "moet alles in mijn keten deze standaard/codec/filter/resolutie ondersteunen om er gebruik van te kunnen maken" het antwoord altijd JA.

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-08 21:43

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Je zal het zeker gaan horen. Wel eerst inmeten natuurlijk. Zoals je wel zult begrijpen is 4 speakers in het plafond nauwkeuriger en realistischer.

Werkzaam bij: Cybersecurity en IT Beheer, FIRST Blog en Treinkaartjes

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49
Als je toch je reciever gaat vervangen, zeker doen! Twee extra front hoogtespeakers zullen sowieso het klankbeeld grootser maken.
Zelf zou ik voor twee kleine "gewone" luidsprekerboxen gaan en deze met een beugeltje net onder het plafond plaatsen. Iets naar binnen gericht en ook naar de luisterplek. Klinkt echt beter dan upfiring speakers.

[Voor 6% gewijzigd door Vulcan750 op 02-07-2020 12:53]

AMD Phenom II x4 840/8 Gb/HD 6770, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee