Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Past de videokaart in deze behuizing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yinko
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 04-06 22:23

Yinko

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe computerkast. Ik zit op dit moment te kijken in de NZXT H510 series en om specifiek te zijn de H510i.

Ik maak gebruik van de Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB en wil deze ook voorin plaatsen. Mijn videokaart is de MSI GeForce RTX 2070 SUPER GAMING X TRIO.

Nu komt mijn berekening: op de website van NZXT staat dat de lengte van de videokaart zonder waterkoeling radiator tot 381mm kan zijn. Mijn koeling installatie (radiator + fans) is 51mm. Dat betekent (denk ik?!?!?!) 381mm - 51mm = 330mm.
De videokaart is 328mm.

In theorie moet het dus passen op 2mm speling en mijn vraag is of dit de juiste berekening is of niet. De radiator wordt natuurlijk warm, dus weet ook niet of de koeling van de videokaart dan nog wel zo goed loopt.
Ook vraag ik mij af of dit wel 'het risico' waard is.

Tot slot zoek ik eventuele alternatieven indien dit niet gaat werken: iets wat hier op lijkt (?!?!)

Ik dank mijn vriendelijke Tweakers alvast voor de moeite!

Groeten,
Yinko

Beste antwoord (via Yinko op 02-07-2020 10:32)

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:27
Het kan natuurlijk wel, alleen werkt de radiator iets minder goed en het wordt erg krap. Heb je alle onderdelen al gekocht?
Gevaar is ook dat de boel gaat resoneren...

Alle reacties

• 99ruud99
Ik zou het niet doen, 2 mm als ruimte tussen gpu en hittebron klinkt niet als beste idee ooit. Zelfs al is dit aan zijkant, en gelukkig niet aan boven/onderkant.

Komt de radiator precies ter hoogte van gpu?

[Voor 12% gewijzigd door 99ruud99 op 01-07-2020 23:24]

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
99ruud99 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:22:
Ik zou het niet doen, 2 mm als ruimte tussen gpu en hittebron klinkt niet als beste idee ooit. Zelfs al is dit aan zijkant, en gelukkig niet aan boven/onderkant.

Komt de radiator precies ter hoogte van gpu?

Dat is ongeveer hoe het eruit komt te zien... Zelfde case, zelfde videokaart (oké... een 2080 ipv 2070) en zelfde grootte radiator (ongeveer).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Het kan natuurlijk wel, alleen werkt de radiator iets minder goed en het wordt erg krap. Heb je alle onderdelen al gekocht?

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
99ruud99 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:48:
Helaas wel al gekocht... Case ruilen of...?

• 99ruud99
Dan zou ik het gewoon proberen hoe t gaat ...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True