Gaming/allround desktop € 1000-1200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bourgognebeer
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-08-2021
Een jaar of 12 geleden heb ik voor het eerst, en tegelijk voor het laatst, een desktop aangeschaft. Nadat deze een aantal jaar terug definitief aan zijn einde is gekomen heb ik enkel nog een macbook air en een werklaptop gebruikt. Momenteel ben ik echter weer in de markt voor een 'futureproof' desktop. Met wat research in het forum en door de BBG's heb ik een en ander in een lijstje samengesteld. Mijn topic richt zich dus vooral op feedback op dat wat ik heb samengesteld. Mochten mensen tips of ander advies hebben dan ben ik 'all ears'.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gamen, werken en eventueel schrijven (ik snap dat ik voor dat laatste geen zwaar geschut nodig heb). Het gamen zou zich voornamelijk op AAA titels richten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan maximaal € 1200,-. Eronder mag natuurlijk altijd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alvast een LG Ultragear G850 aangeschaft. Overige randapparatuur heb ik nog niet, maar daar verdiep ik me te zijner tijd nog in. Mochten mensen daarvoor ideeën hebben dan hoor ik dat graag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een systeem hebben waarmee ik in goed in 1440p kan gamen. Dit hoeft allemaal niet op Ultra settings te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een systeem dat zo stil en neutraal mogelijk is. De kast die ik heb gekozen past naar mijn mening optimaal in die stijl. Daarnaast vind ik WIFI een belangrijk element.

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenAsus Prime B550M-A (WI-FI)€ 136,73€ 136,73
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 439,10€ 439,10
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 65,85€ 65,85
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version A€ 36,-€ 36,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 86,-€ 86,-
1VoedingenCooler Master MWE Gold 550 Full Modular€ 69,95€ 69,95
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 122,14€ 122,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.120,77

Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik zou graag een configuratie in elkaar zetten die binnen de € 1200,- valt en waarmee ik zoveel mogelijk bang-for-my-buck heb. Een compatibiliteitscheck en eventuele feedback op gekozen onderdelen zou ik zeer waarderen.

- Daarnaast twijfel ik erg tussen de Sapphire 5700 XT pulse en de Red Devil 5700 XT.

- Tot slot ben ik benieuwd naar jullie inzicht op het gebied van WIFI. Neem ik, zoals in mijn lijstje, een WIFI moederbord, of sluit ik een externe netwerkkaart aan?

Alvast bedankt voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 20:27
Ik zou de build zo houden. Ik vind dat je alleen de processorkoeling moet veranderen. Het moet namelijk de volgende zijn:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B (let op de B aan het eind)

De Red Devil is trouwens echt stiller dan de Pulse.

Je kan trouwens nog voor een mATX behuizing gaan

[ Voor 15% gewijzigd door Djarune op 01-07-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 21:01
Let wel op: het prijsverschil tussen de twee kaarten is groter dan hij lijkt. De goedkoopste aanbieder van de Red Devil is Amazon, en de volgende aanbieder zit zo'n 30 euro hoger. Ik ben gewend Amazon in de pricewatch Amazon te negeren, maar dat is vooral van voor de .nl versie, maar ook nu ligt de prijs na doorklikken 10 euro hoger dan in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:40
Gezien het een prima bord is, en wifi is ingebouwd, zou ik het gewoon zo laten :)
ik neem aan dat je de pc zelf even in elkaar klikt?