Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe behuizing (ATX)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SubSun
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Waarom een nieuwe behuizing?
Ik wil de pc in de woonkamer gaan zetten. Om deze niet direct in het zicht te hebben, ben ik op zoek naar een kleinere behuizing.

Wat is je budget?
Ong 75,- maar liever iets minder.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, heb op dit moment een Cooler Master. Niks mis mee (behalve dan dat ie best groot is).

Bv zoiets vind ik erg mooi (maar helaas pas deze net niet):
pricewatch: Cooler Master Silencio 352

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
- ATX moederbord (pricewatch: Asus X99-E)
- GeForce 1060 (ong 25cm lang)
- Cooler Master koeler (ong 14cm hoog)
Volgens mij past dit wel in de meeste ATX kasten?

Verder maak ik geen gebruik van DVD-drives oid, dus hier hoeft geen rekening mee worden gehouden. Het liefst heb ik deze helemaal niet in het zicht.

Wat heb je al gevonden?
Als ik de Pricewatch erbij pak en filter op
- Form factor: ATX
- Behuizing Panel: closed
- Diepte max 428mm

Dan blijven er nog 55 opties over. Qua looks spreken deze mij erg aan:
pricewatch: Fractal Design Define C

Ik ben niet bekend met dit merk. Zie wel dat Fractal regelmatig wordt aangeraden in verschillende builds.
Nu ben ik vooral benieuwd naar jullie ervaringen naar deze specifieke kast (airflow, geluid etc) of het merk. Andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Beste antwoord (via SubSun op 08-07-2020 14:44)

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
https://tweakers.net/behu...ioXSFZPdHQit1ok5URlFbTEo7

heb je nog maximum hoogte / breedte maten ?

[Voor 53% gewijzigd door 99ruud99 op 01-07-2020 16:42]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Nu online
welke koeler exact - want het komt wel redelijk precies uit :P

• SubSun
  • Niet online
99ruud99 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:23:
welke koeler exact - want het komt wel redelijk precies uit :P
Durk ik niet te zeggen. Ik heb deze pc namelijk niet zelf samengesteld.

https://ibb.co/XVcBzv5
https://ibb.co/hBsv66f

Gemeten vanaf voorkant moederbord is deze ongeveer 14cm.

• 99ruud99
  • Nu online
heeft ie ledlampjes als ie aanstaat ?

• SubSun
  • Niet online
99ruud99 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:36:
heeft ie ledlampjes als ie aanstaat ?
Nee, geen lampjes. Herken je het model?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
https://tweakers.net/proc...IcdwHjusZBHGe8-be4MaOU8gM

een van deze 3 :)
maar, ze zijn 136 of 140 mm - dus rekenen we even met 140 mm voor zekerheid ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online

heb je nog maximum hoogte / breedte maten ?

[Voor 53% gewijzigd door 99ruud99 op 01-07-2020 16:42]

• SubSun
  • Niet online
Nee, alleen de diepte is van belang. Pc komt naast een kast te staan. Hij mag niet te ver naar voren komen, anders is de pc zichtbaar vanaf de bank. Moet de vrouw ook tevreden houden..

Als ik jouw filters pak en ook nog "Behuizing Panel: closed" aanvink, blijven er nog 30 opties over.

Dan vind ik de 3 kasten van Fractal toch het mooiste. De Define 7 Compact en Define C hebben een streepje voor vanwege de gladde voorkant.
pricewatch: Fractal Design Define 7 Compact
pricewatch: Fractal Design Define C

Ze lijken erg op elkaar. Dan geeft de prijs toch de doorslag en blijft het bij de Define C :)

• 99ruud99
  • Nu online
yups ;) je wilde namelijk graag zonder raampje :P , maar nu weet je zeker dat je goed zit : )

[Voor 30% gewijzigd door 99ruud99 op 01-07-2020 17:08]

• SubSun
  • Niet online
99ruud99 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:08:
yups ;) je wilde namelijk graag zonder raampje :P , maar nu weet je zeker dat je goed zit : )
Zou inderdaad zonde zijn als ik tijdens het inbouwen pas achter kom dat het niet past. Bedankt voor het meedenken!

Ben nog wat reviews aan het lezen. Hier en daar nog wel wat negatieve punten, maar overwegend positief. Denk dat dit hem wordt.

Als iemand nog ervaringen/tips/suggesties heeft dan hoor ik ze graag.

• Dagion
  • Laatst online: 19-06 05:39
Hou er rekening mee dat er ook nog wat zaken aan de achterkant uitkomen (stekker voor de voeding bijvoorbeeld).

• SubSun
  • Niet online
Dagion schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:10:
Hou er rekening mee dat er ook nog wat zaken aan de achterkant uitkomen (stekker voor de voeding bijvoorbeeld).
Uiteraard :)

• Dagion
  • Laatst online: 19-06 05:39
Is deze Tweaker wel eens vergeten met als gevolg wat cirkelzaagwerk in een nieuw meubel ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SubSun
  • Niet online
Ik had de Fractal bij een ophaalpunt laten bezorgen en gisteren eindelijk kunnen ophalen. Wat een fijne kast!

De laatste keer dat ik een pc in elkaar heb gezet is al minstens 10 jaar geleden, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar je merkt dat Fractal goed over het design heeft nagedacht. Kleine dingen waar ik echt blij van word is bv dat de schroefjes netjes zijn gesorteerd, er een standoff tooltje en zelfs wat tie warps worden meegeleverd. Alles past perfect. De voeding is uit het zicht en alle kabels kunnen achterlangs worden weggewerkt. Het enige jammer is dat de videokaart nog extra voeding nodig heeft.

1 minpuntje: er zitten was openingen net onder het moederbord om de kabels door heen te laten lopen. Helaas past de kabel van de front usb's niet er doorheen als het moederbord al is gemonteerd. Maar goed uiteindelijk niet nodig geweest. Omdat deze kabel wat stug is, heb ik deze via de zijkant laten lopen.

Vanwege het ontbreken van de bays, ziet alles er simpel en strak uit. Ik heb er bijna spijt van dat ik niet de versie met window heb gekocht :)

Kwaliteit van de kast is ook top. Stevige kast, ook zonder de zijpanelen zeer stabiel. Alles netjes afgewerkt en mooie pootjes.

@99ruud99
Tijdens het testen kwam ik er achter dat de cpu koeler toch een blauw ledje heeft. Was me nooit opgevallen omdat de vorige kast ook dichte zijpanelen had. Het gaat om deze:
pricewatch: Cooler Master Hyper 103

Meetlintje klopte dus het pas gelukkig allemaal gewoon :+

Nog een fotootje:
https://ibb.co/mbvSXS9

[Voor 5% gewijzigd door SubSun op 08-07-2020 14:46]

• 99ruud99
  • Nu online
Haha top om te horen :)
Ik ken het, ik heb zelf de pure base 500 (zonder raampje) en heb nu ook half spijt. Maar zonder raampje is over algemeen wel stiller en dat is ook fijn.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True