Snelweg vignet Oostenrijk & Zwitseland - bekeuring?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-12-2024
Beste Tweakers,

Voor de zaak ben ik maandag en dinsdag naar Liechtenstein geweest.

Met auto kom je een klein stukje door Oostenrijk en Zwitserland.

Mijn werkgever heeft mij een een zogenaamde pool-auto meegegeven, zonder vignetten, wetende dat ik naar Liechtenstein moest.

Bij terugkomst attendeerde vandaag een collega mij op de noodzaak van snelweg vignetten. \

Hoe controleren de Oostenrijkers en Zwiters op de vignetten - digitaal, handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:39
Digitaal. Beide landen op de meeste snelwegen verplicht. Soms kan je een stukje over de grens nog wel gedoogd worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat er niet ergens in je contract dat lokele opgelden (dus ook vignetten) declarabel zijn en voor verantwoording werknemer op dat moment?

Maar zowel bij de Oostenrijkse als Zwitserse grens wordt je er toch voor gewaarschuwd; niet de tijd gehad om toch even een tientje uit te geven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
In mijn contract staat hier niets over vermeld nee.

Het gekke is dat mijn werkgever wel de Duitse Umweltschuts Vignets geregeld heeft. Dus voor Duitsland wel, Oostenrijk en Zwitserland niet.

Bij de grensovergang Duitsland-Oostenrijk niets zien staan, overgang Oostenrijk-Zwitserland heb ik niets eens opgemerkt om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ze controleren vooral digitaal, maar ook handmatig. Heb met name in Zwitserland ook wel gezien dat er een mannetje bij de grens staat, die ook echt kijkt of je de sticker geplaatst hebt op de autoruit.

Een 10-dagen vignet voor Oostenrijk kan je bij de tankstations voor de grens, en op de grens zelf, kopen voor € 9.40.

Bij de ANWB-winkel kan het ook, maar dan kost het € 2.50 extra geloof ik,

Zwitserland heeft alleen vignetten voor een heel jaar volgens mij iets van 30-35 euro ofzo, weet niet precies meer. Dus via Oostenrijk rijden is goedkoper.

Zou iig de gok niet nemen om er geen te hebben. Kost je in Oostenrijk een boete van € 240, in Zwitserland van 200 Zwitserse frank (= € 187.50)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Terwijl je zo'n Duits vignet op doorreis niet eens nodig hebt aangezien je uit binnensteden blijft. Is dat niet een overbljfsel van een vorige collega die de auto al eens mee heeft gehad?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Nee, alle auto's hebben die Duitse vignets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Zwitserland

En Oostenrijk:
Afbeeldingslocatie: https://asfinag.azureedge.net/media/4461/asfinag_strecken_201911_mautausnahmen.jpg

Zo te zien heb je in het stukje Oostenrijk dus geluk. Het stukje Zwitserland zou nog wel eens €180 kunnen kosten

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 13:59
In Zwitserland staan flitspalen langs de kant. Volgens mij is het zelfs zo dat je een bekeuring kan krijgen als je vignet niet aan de ramen zit geplakt.

Hoe dit in Oostenrijk zit weet ik eigenlijk niet.

In Oostenrijk kan je tegenwoordig wel een vignet digitaal op kenteken kopen, dus dan heb je geen sticker meer op het raam.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jassy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:12:
In Zwitserland staan flitspalen langs de kant. Volgens mij is het zelfs zo dat je een bekeuring kan krijgen als je vignet niet aan de ramen zit geplakt.
Klopt, en het moet ook nog eens op de goede manier. Als je het met plakband doet, kan je daar ook een bekeuring voor krijgen.
Het vignet moet aan de binnenzijde van de voorruit linksonder of linksboven worden bevestigd. Ook is het toegestaan het vignet boven in het midden van de binnenzijde van de voorruit te bevestigen. Bevestig de sticker volgens de regels, met plakband bevestigen is bijvoorbeeld niet toegestaan.
Zie https://www.anwb.nl/vakantie/zwitserland/informatie/tol
Hoe dit in Oostenrijk zit weet ik eigenlijk niet.

In Oostenrijk kan je tegenwoordig wel een vignet digitaal op kenteken kopen, dus dan heb je geen sticker meer op het raam.
Oostenrijk heeft Videomaut https://www.asfinag.at/to...oll/digital-section-toll/

Dat werkt op basis van kentekenherkenning, dus je hoeft niet per se meer iets op de ruit te plakken. En ja, dat werkt ook gewoon met Nederlandse kentekens, heb het al zó vaak gebruikt. Ideaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:08
Vandaag heb ik geleerd dat in Oostenrijk maar 2 stickers op de ruit mogen zitten en in Zwitserland maar 1.

Dan kan ik dus niet naar beide landen toe want de stand staat op 3 respectievelijk 1 en dat is ondanks dat ik op een recente vakantie in een verloren uurtje er een aantal af heb lopen krabben :D Maar voor een volgende keer moeten ze er eerst allemaal af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:28
Rukapul schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:23:
Vandaag heb ik geleerd dat in Oostenrijk maar 2 stickers op de ruit mogen zitten en in Zwitserland maar 1.

Dan kan ik dus niet naar beide landen toe want de stand staat op 3 respectievelijk 1 en dat is ondanks dat ik op een recente vakantie in een verloren uurtje al heb lopen krabben :D Maar voor een volgende keer moeten ze er eerst allemaal af 8)7
In Zwitserland mag er maar 1 sticker opzitten? Gaat dat dan over het aantal Zwitserse sticker of alle stickers?

Het laatste geval zou toch raar zijn, want je komt er niet zonder Duitse "groen" sticker, dan nog een keer Oostenrijkse sticker en dan ook nog de Zwitserse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rukapul schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:23:

Dan kan ik dus niet naar beide landen toe want de stand staat op 3 respectievelijk 1 en dat is ondanks dat ik op een recente vakantie in een verloren uurtje al heb lopen krabben :D Maar voor een volgende keer moeten ze er eerst allemaal af 8)7
Als je in Oostenrijk Videomaut gebruikt maakt het niet uit of je je hele ruit volplakt met stickers, dat systeem kijkt daar niet naar, scant alleen je kenteken :P

Pro-tip: stickers er meteen afhalen als je hem niet meer gebruikt, dan gaat hij er meestal erg simpel af. Als je hem langer laat zitten droogt de lijm op en is het idd een kutklusje om hem eraf te krijgen (een föhn kan helpen).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:08
dehardstyler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:25:
[...]

In Zwitserland mag er maar 1 sticker opzitten? Gaat dat dan over het aantal Zwitserse sticker of alle stickers?

Het laatste geval zou toch raar zijn, want je komt er niet zonder Duitse "groen" sticker, dan nog een keer Oostenrijkse sticker en dan ook nog de Zwitserse.
Oude vignetten van het betreffende land :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 13:59
wildhagen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Klopt, en het moet ook nog eens op de goede manier. Als je het met plakband doet, kan je daar ook een bekeuring voor krijgen.
Dat klopt. Ik ben echter wel eens met een vignet, die vast zit aan het clipje op de voorruit (Waar je normaal je parkeerbonnetje achter stopt) over de A2 gereden.. Nooit een bekeuring gezien.. Dat kunnen ze denk ik niet zien.

Normaal pikken ze je er bij de grens wel uit, maar ik ben via de binnenwegen de grens over gegaan, omdat ik geen vignet had.. heb er later eentje bij een tankstation gekocht en dus zo gebruikt en later weer doorverkocht (foei!).

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ArnoldSmiley schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:04:

Bij de grensovergang Duitsland-Oostenrijk niets zien staan, overgang Oostenrijk-Zwitserland heb ik niets eens opgemerkt om eerlijk te zijn.
Dus dit soort borden heb je niet gezien:

Afbeeldingslocatie: https://www.stadt-wien.at/typo3temp/pics/xVignette_OEsterreich_Simlinger_Asfinag_01_5f5d528765.jpg.pagespeed.ic.tTCarJrsfn.jpg

Ze staan toch duidelijk bij iedere grensovergang.

Tja, de rekening komt misschien dan nog... ;)

bron: https://www.asfinag.at/maut-vignette/

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 01-07-2020 16:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:58
Ben je niet aangehouden of geflitst wegens te hard rijden (heb je te hard gereden?), dan denk ik dat je geluk hebt gehad. Sws in Oostenrijk is het niet overal verplicht, daar heb ik dus ook genoeg auto's zonder vignet zien rijden, net als Slovenië bv. waar je ook snelwegen kunt mijden en dus zonder vignet kunt. Ik heb nog niet gehoord niet dat er ergens gericht alleen op vignet zichtbaarheid geflitst wordt, maar dat weet ik niet zeker hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:57

jgj82

Ja, maar = nee

pennywiser schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:34:
Ben je niet aangehouden of geflitst wegens te hard rijden (heb je te hard gereden?), dan denk ik dat je geluk hebt gehad. Sws in Oostenrijk is het niet overal verplicht, daar heb ik dus ook genoeg auto's zonder vignet zien rijden, net als Slovenië bv. waar je ook snelwegen kunt mijden en dus zonder vignet kunt. Ik heb nog niet gehoord niet dat er ergens gericht alleen op vignet zichtbaarheid geflitst wordt, maar dat weet ik niet zeker hoe het nu is.
Als je bij Kufstein Oostenrijk binnenrijdt en je hebt géén (digitaal) vignet ligt de post er al bij thuiskomst. Kost je gewoon €120,- kan ik je uit ervaring vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ArnoldSmiley schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:41:
Beste Tweakers,

Voor de zaak ben ik maandag en dinsdag naar Liechtenstein geweest.

Met auto kom je een klein stukje door Oostenrijk en Zwitserland.

Mijn werkgever heeft mij een een zogenaamde pool-auto meegegeven, zonder vignetten, wetende dat ik naar Liechtenstein moest.

Bij terugkomst attendeerde vandaag een collega mij op de noodzaak van snelweg vignetten. \

Hoe controleren de Oostenrijkers en Zwiters op de vignetten - digitaal, handmatig?
Mocht er een boete komen, na digitale controle, is die voor je werkgever. De evt. boete komt niet op jouw naam, als de auto niet op jouw naam staat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jgj82 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:30:
[...]

Als je bij Kufstein Oostenrijk binnenrijdt en je hebt géén (digitaal) vignet ligt de post er al bij thuiskomst. Kost je gewoon €120,- kan ik je uit ervaring vertellen.
Bekeuringen uit het buitenland komen tegenwoordig vaak idd gewoon bij je thuis op de bus. Vaak nog sneller dan Nederlandse boetes :P

Helaas blijft de urban myth dat buitenlandse boetes nooit geïnd worden maar rondzingen, maar dat is tegenwoordig allang niet meer zo (voor de meeste landen, er zijn uitzonderingen). Een Belgische, Franse, Italiaanse, Spaanse boete etc weet je huisadres echt wel te vinden :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
jgj82 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:30:
[...]

Over de snelweg dan neem ik aan. Was 2 jaar terug nog niet, toen werd overal verteld dat je bij de eerste tankstation in Oostenrijk kon stoppen om het te regelen. Ikzelf regel ze altijd vóór of aan de grens in Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:57

jgj82

Ja, maar = nee

pennywiser schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Over de snelweg dan neem ik aan. Was 2 jaar terug nog niet, toen werd overal verteld dat je bij de eerste tankstation in Oostenrijk kon stoppen om het te regelen. Ikzelf regel ze altijd vóór of aan de grens in Duitsland.
Dat was vorig jaar zomer inderdaad. Ik ging er ook van uit dat je nog naar de eerste afslag kon komen, maar helaasch... In het weekend zijn de afritten tegenwoordig gesloten voor vakantieverkeer. Dus je moet wel een vignet hebben, ze hebben hun buikjes vol van file in hun dorpen. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
jgj82 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:19:
[...]

Dat was vorig jaar zomer inderdaad. Ik ging er ook van uit dat je nog naar de eerste afslag kon komen, maar helaasch... In het weekend zijn de afritten tegenwoordig gesloten voor vakantieverkeer. Dus je moet wel een vignet hebben, ze hebben hun buikjes vol van file in hun dorpen. En terecht.
Goed punt. Je kan het er niet meer op gokken dus. Alle wegresto's en pompstations vanaf zo'n 30km voor de grens van alle vignetlanden verkopen ze, dus ik zoek thuis vast even uit waar ik dan moet stoppen en anders bij elke grensovergang zelf verkopen ze ze ook. ANWB kan bv. ook, die rekenen alleen altijd extra, beetje onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
RocketKoen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:10:
Zwitserland

En Oostenrijk:
[Afbeelding]

Zo te zien heb je in het stukje Oostenrijk dus geluk. Het stukje Zwitserland zou nog wel eens €180 kunnen kosten
Super info dit! Heb ook maar heeeeel klein stukje CH meegepakt vamaf Bregentz. Kan alleen dat niet vinden op CH kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ehtweak schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:34:
[...]

Dus dit soort borden heb je niet gezien:

[Afbeelding]

Ze staan toch duidelijk bij iedere grensovergang.

Tja, de rekening komt misschien dan nog... ;)

bron: https://www.asfinag.at/maut-vignette/
Niet bij Bregenz. Das echt mini grensovergang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hackus schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:34:
[...]

Mocht er een boete komen, na digitale controle, is die voor je werkgever. De evt. boete komt niet op jouw naam, als de auto niet op jouw naam staat.
Nee, maar mijn baas stuurt hem wel.naar mij door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
pennywiser schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:34:
Duitsland hard en te hard gereden. Swiss en Oostenrijk bijna niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:56
[/quote]

https://www.google.com/ma...6yn8RA!2e0!7i13312!8i6656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ArnoldSmiley schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Serieus?
De A96/A14 grensovergang heb ik heel wat keertjes gereden en al jaren staan die borden er, met de Vignettenpflicht.

Zelfs Google Streetview 'ziet' ze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyCI3ID1ZzMp4QpXFqEMXyLpSss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6FYBE59vowNZkf5zdcDYzyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ehtweak schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Serieus?
De A96/A14 grensovergang heb ik heel wat keertjes gereden en al jaren staan die borden er, met de Vignettenpflicht.

Zelfs Google Streetview 'ziet' ze:

[Afbeelding]
Je hebt gelijk. Niet in de gaten gehad man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ArnoldSmiley schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Nee, maar mijn baas stuurt hem wel.naar mij door
Je begrijpt wel dat je voor hem onderweg bent ?
Heb je een instructie om zelf een vignet aan te schaffen gehad, of compleet genegeerd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:22
Sinds een half jaar is het op de A14 tot Hohenems tolvrij.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Lang leve 1 Europa...

Eigenlijk toch van de zotte al dit soort absurde regelingen.

Maar ze hebben diverde cameras her en der staan dus kans is groot dat je het bokkie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:06
Hackus schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:46:
[...]

Heb je een instructie om zelf een vignet aan te schaffen gehad, of compleet genegeerd ?
Je mag van een werknemer die internationaal op pad gaat wel verwachten op de hoogte te zijn van dergelijke zaken. Dat is gewoon deel van de voorbereiding op je dienstreis. De kosten van een vignet of twee zijn daarom vaak wel te declareren, maar boetes over het algemeen niet, die kan je immers vermijden. Maar wellicht dat er een uitzondering wordt gemaakt. Als je net een nieuwe klant binnen hebt gehaald kan ik me voorstellen dat zoiets wel even door de vingers gezien kan worden. Het kost een werkgever immers minder dan een individu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Anoniem: 217290 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:28:
Lang leve 1 Europa...

Eigenlijk toch van de zotte al dit soort absurde regelingen.

Maar ze hebben diverde cameras her en der staan dus kans is groot dat je het bokkie bent.
Euhm, Zwitsterland is heel erg geen onderdeel van Europa.
Kwam ik een jaar geleden achter toen ik met een machine van €100k in een huurbusje naar Italië wilde.
Ben maar bij de grens omgedraaid en via Frankrijk gereden...

Vignet had ik overigens wel.

@TS, ik denk dat je gewoon moet afwachten of de boete komt en zou die bij de werkgever declareren.
Maar aan de andere kant, er staan ruim genoeg borden en dergelijke dat je een vignet nodig hebt, dus dat had je ook gewoon kunnen kopen en declareren...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Ehh zwitserland niet in europa? Mijn aardrijkskunde docent heeft al die jaren gelogen :| ....

Nee wat jij bedoelt is de europese unie daar zijn ze geen lid van net als nog een paar andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:28

_Apache_

For life.

Waarom zou de werkgever de boete accepteren als declaratie? Misschien niet zo netjes dat het gemist is, maar als bestuurder ben je toch eindverantwoordelijk?

De kosten van het vignet, dat zeker, maar boete verwacht ik niet.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cid Highwind schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:43:
[...]

Je mag van een werknemer die internationaal op pad gaat wel verwachten op de hoogte te zijn van dergelijke zaken. Dat is gewoon deel van de voorbereiding op je dienstreis. De kosten van een vignet of twee zijn daarom vaak wel te declareren, maar boetes over het algemeen niet, die kan je immers vermijden. Maar wellicht dat er een uitzondering wordt gemaakt. Als je net een nieuwe klant binnen hebt gehaald kan ik me voorstellen dat zoiets wel even door de vingers gezien kan worden. Het kost een werkgever immers minder dan een individu.
OP gelezen ?

TS brengt het geheel als of hij met opzet een auto heeft meegekregen zonder vignet voor deze trip. Dan vraag ik dus of hij instructies mee heeft gekregen, of deze genegeerd, of zelf niet in staat vignet(ten) te kopen wetende dat....

Het lijkt er dus op dat je van deze medewerker,(TS) niet kunt verwachten dat hij zelfstandig zorg hiervoor draagt. Hij voelt dus nattigheid dat hij een boete kan verwachten.

@ArnoldSmiley oa hier als gelezen ? https://www.austria.info/...aar-oostenrijk/vignet-tol

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 02-07-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hackus schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:46:
[...]

Geen instructie gehad. Maar aangezien de Duitse Umweltschutz vignetten er wel opzaten, ging ik er vanuit dat de rest ook wel geregeld zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hackus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:49:
[...]

OP gelezen ?

TS brengt het geheel als of hij met opzet een auto heeft meegekregen zonder vignet voor deze trip. Dan vraag ik dus of hij instructies mee heeft gekregen, of deze genegeerd, of zelf niet in staat vignet(ten) te kopen wetende dat....

Het lijkt er dus op dat je van deze medewerker,(TS) niet kunt verwachten dat hij zelfstandig zorg hiervoor draagt. Hij voelt dus nattigheid dat hij een boete kan verwachten.

@ArnoldSmiley oa hier als gelezen ? https://www.austria.info/...aar-oostenrijk/vignet-tol
Normaliter vliegen wij op dit soort trips. Ik heb daarom ook geen lease auto maar kreeg een pool auto mee. Tickets, hotels, visa mogen we niet zelf regelen. Waarom vignetten dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:57:
[...]

Geen instructie gehad. Maar aangezien de Duitse Umweltschutz vignetten er wel opzaten, ging ik er vanuit dat de rest ook wel geregeld zou zijn.
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Normaliter vliegen wij op dit soort trips. Ik heb daarom ook geen lease auto maar kreeg een pool auto mee. Tickets, hotels, visa mogen we niet zelf regelen. Waarom vignetten dan wel?
Dit is info wat in OP hoort, dan krijg je een andere discussie.

Verder ben jij als bestuurder verantwoordelijk voor het nakijken van je te gebruiken voertuig. alle documentatie voor je reis moet je ook op orde hebben.
Bij veel tankstations onderweg kun je vignetten kopen, en kan me niet voorstellen dat je werkgever moeilijk gaat doen om die te vergoeden. (leer voor de volgende keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Boetes kunnen gedeclareed worden. Eenmalig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Kan me dat best voorstellen, de instructie van je in Oostenrijk-vignettenland opererende werkgever had veel beter kunnen wezen.

[ Voor 197% gewijzigd door pennywiser op 03-07-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ik heb net gewoon even de Zwitsers gebeld :D
Antworten auf häufig gestellte Fragen finden Sie unter FAQ
Weitere Auskünfte erteilt die Auskunftszentrale der Zollverwaltung (zollauskunft@ezv.admin.ch / Tel. +41 58 467 15 15)
Andere Anliegen richten Sie an:
Eidgenössische Zollverwaltung Abteilung Verkehrsabgaben 3003 B
Die vent lachte zich helemaal een ongeluk toen ik vroeg of dit digitaal gecontroleerd werd :D
Pagina: 1