Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Inbouwhaard plaatsen overkapping

Pagina: 1
Acties:

• DeadwinterNL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-04 22:49
Vanwege de coronagebeurens dit jaar niet op vakantie, maar een overkapping bouwen in de tuin. Plaatfundering ligt er al en ik wil hierop eigenlijk aan één kant van de overkapping een schoorsteen met haard erin metselen. Opzich niet zo spannend, alleen ik kom er qua plan niet helemaal uit.

Mijn oog is gevallen op dit model: gietijzer met een glazen deur.

Hier komt een rookkanaal op te zitten en dat kan dan door de dakbedekking heen met een stormkraag, afkiktten, etc.

Waar ik mee zit is de ombouw ter hoogte van de haard zelf. De haard kan op een metalen frame of gewoon op betontegels/bakstenen worden gezet om de juiste hoogte te bepalen. De vraag is alleen of er vervolgens eerst een ombouw van doodgewone bakstenen gemaakt moet worden tegen de hitte (evt met steenwol oid?) alvorens de zichtzijde wordt opgemetseld. Ons huis is gebouwd van een grijze betongevelsteen, dus leek me leuk deze terug te laten komen in de schoorsteen van de overkapping. Dat betekent eigenlijk dat je dan dus een soort spouw krijgt. Of is dit totaal niet nodig en kan ik gewoon de betongevelsteen eromheen metselen en zit t dan goed. De schoorsteen kan ik makkelijk een meter breed maken bijv. terwijl de haard maar 70cm is. Als iemand wat tips heeft heel graag.

Ik heb de leverancier ook al gevraagd en de tsjechische handleiding bekeken, maar biedt weinig aangrijpingspunten m.b.t. installatie.

[Voor 4% gewijzigd door DeadwinterNL op 01-07-2020 14:19]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True