Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

eventuele vervanging voor huidige telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-06 23:39
Huidige situatie: 1+ 3T. Nog steeds redelijk tevreden over, maar voldoet niet helemaal meer want:
  • Audiojack defect
  • de fabrikant heeft 3G videocalls uitgeschakeld in de laatste firmwares en vervangen door Google DUO
  • Ik loop aan de grenzen van het opslaggeheugen aan, en deze is niet uitbreidbaar
  • Geen VoLTE en VoWiFi registratie vanuit de Nederlande providers
  • Niet water- en stofdicht
  • Camera geeft soms problemen met scherpstellen(o.a. tijdens rijden) en moeite met slechte belichting
  • GPS problemen na firmware update
Ik zoek een?
Apparaat welke uiteraard bovenstaande ongemakken niet heeft. Dus:
  • Inclusief audiojack
  • 3g videocalls ingeschakeld
  • Opslaggeheugen 64GB, uitbreidbaar met SD of 128GB (evt. ook uitbreidbaar met SD)
  • (Indien realistisch) werkende VoLTE
  • Water- en stofdicht
  • Camera's , gelijkwaardig of hoogwaardiger dan die van de 3T maar betere scherpstelling én flits
  • 5GHZ WiFI
  • DUAL SIM of wellicht esim, waarbij een evt. geheugen uitbreidingslot niet wegvalt vanwege de xtra simkaart
  • LTE-A ondersteuning
Tevens zijn onderstaande punten ook fijn om te hebben:
  • Dual Whatsapp, Telegram, Viber, Signal account support
  • Stevige bouwkwaliteit, moet tegen een stootje kunnen al dan niet met case en schermbescherming
  • In huidig toestel zit 6GB RAM, dit werkt erg fijn. Dus 6+GB RAM
  • Zo min mogelijk bloatware, zoveel mogelijk stock
  • Fabrikant met goede support, slechte ervaringen met 1+ support[\li]
  • Dash charge of soortgelijk fast charging system
  • Batterij van minimaal de capaciteit vna huidig toestel(3400Mah)
  • NFC
  • GPS
  • model nog niet End-Of-Life of End-Of-Support
  • Een zo jong mogelijke versie van Android
  • Een inkeping is lelijk, dus liever niet. Maar ik doe niet moeilijk over uiterlijk zolang maar bouwkwaliteit en binnenin goed zijn.
Wat is je budget?
Schatting: €400,00. Flexibel naar boven als het iets toevoegt qua specs en de wenslijst. :) Wellicht karig, maar eventueel tweedehands is ook een optie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • te (video)bellen/vergaderen
  • te SMS'en
  • te surfen op het internet
  • verschillende apps tegelijk in de achtergrond te draaien
  • Te navigeren
  • Foto's en video's te maken
  • muziek te luisteren
  • Video te bekijken of te casten naar een TV-scherm
  • als WiFi hotspot op 2.4 én 5Ghz te gebruiken
  • Incidenteel spelletje
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Huawei P30 Zwart
pricewatch: Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Zwart
pricewatch: Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB opslag Blauw

Uiteraard zijn suggesties welkom!

Ik heb zelf even rondgekeken bij 1+ maar die zijn sinds de 3T erg in prijs gestegen. Vandaag was een preorder bij 1+ voor de Nord smartphone, maar ik kan er helaas tnt geen specs van vinden. Misschien zou dat een optie kunnen zijn...
Xiaomi heb ik geen ervaring mee, maar er schijnen in de menu's van Xiaomi toestellen reclamebanners geserveerd te worden. Dit is niet wenselijk.
Samsung heeft veel nutteloze apps standaard geinstalleerd staan die niet te verwijderen zijn, maar staat bij redelijk wat toestellen wel 3G videogesprekken toe, ondersteunt dual messenger apps en brede ondersteuning voor VoLTE/VoWiFi vanuit de NL aanbieders.

Ik zie dat 5G er nu aankomt. Early adopter daarvan zijn is niet gewenst. Echt onderscheidende kenmerken zijn er niet geweest met de release van de recente modellen, behalve 5G. Ik vraag me daardoor af of het niet verstandiger is om huidig toestel op te lappen, met overige ongemakken genoegen te nemen, te wachten tot 5G 'meer ingeburgerd is' en dan een 5G smartphone te nemen. Wat denken jullie hierover?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:41
De xiaomi is absoluut niet waterdicht IP 52 , dat is een beetje het algemene nadeel van xiaomi heb ik het idee. Reclame banners heb je alleen als je die aan zet, dat is natuurlijk een eigen keuze...

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-06 13:22
Samsung heeft op mijn Note 8 maar een tiental apps staan die ik niet kan verwijderen, waaronder de dialer, sms, contacten, e.d. apps. Dat is niet zo erg meer als vroeger. Hoeveel niet te verwijderen apps heeft je Oneplus?

Xiaomi reclames is een instelling, kun je uitzetten.

Oneplus 3T is levendige community met custom roms, als je Lineage er op zet, kun je dan weer een tijdje vooruit? Kapotte 3,5 mm poort, is dat niet vol stof? Telefoon uitzetten en met een spelt of naald stof er uit vissen?

• mirod
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-06 13:12
LG G8S? Kijk ik zelf tenminste naar:)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True