Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-07 09:57
Bij het starten van een Windows 10 Installatie (iso geopend met verkenner) krijgt ik deze melding:

Configuratiesets worden alleen ondersteund als de Windows-installatie vanuit
Windows PE wordt gestart.
:(

Microsoft zegt dat er extra HDD eraan zijn gekoppeld na de eerste installatie en dat de boosdoener zijn.
Ze zeggen dat ik alle hardware die na de Install zijn geplaatst (hhd kaartlezer) moet loskoppelen.
( Dat doe ik graag als de desktop niet op een lastige plek staat geïnstalleerd)

Maar waarom doet setup/Microsoft zo moeilijk om een paar extra HDD's? en valt die niet te omzeilen?

Vanuit Microsoft zegt men, dat deze huidige Windows 10 (de versie voor 2004 pas geleden gedownload) de veroorzaker is van mijn probleem met Excel.
Als men Excel opstart, duurt het ongeveer 6 minuten, voordat hij opgestart is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

De Nelis

en anders maar niet...

Maar je huidige Windows start nu nog wel op neem ik aan, zo ja dan zou je natuurlijk ook kunnen kijken of het probleem met Excel te verhelpen is. Problemen met traag opstarten hiervan in combinatie met versie 2004 ervaar ik hier namelijk niet. Welke versie van Excel gaat het om

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij sla je heel wat stappen over in je verhaal, het gaat van de hak op de tak en roept meer vragen op dan dat het beantwoordt.

1. Wat is je doel dat je wilt bereiken met het starten van setup vanuit de ISO? :? Die is bedoeld om vanaf te booten (bijvoorbeeld via een USB-stick). Dan wordt Windows PE (Pre-install Environment) geladen en de setup gestart.

2. Wat heb je aan Microsoft gevraagd dat ze met dit antwoord komen? :? Volgens mij vloeit het namelijk voort uit punt 1.

3. Welk Excel-probleem? Dat het traat opstart? Wat heeft dat te maken met de Windows-installatie die je probeert uit te voeren? :P

Hoe dan ook: Ik denk dat je dit zoekt: https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO Daarmee kun je je lokale Windowsversie bijwerken/verversen. Je kunt overigens ook een reset uitvoeren via de settings.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 01-07-2020 13:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
De Nelis schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:25:
Maar je huidige Windows start nu nog wel op neem ik aan, zo ja dan zou je natuurlijk ook kunnen kijken of het probleem met Excel te verhelpen is. Problemen met traag opstarten hiervan in combinatie met versie 2004 ervaar ik hier namelijk niet. Welke versie van Excel gaat het om
Office Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet om lastig te doen; je hebt Windows 10 Pro en Office 2019 Pro.

Dan heb je toch gewoon de support van Microsoft in de licentie en bel je ze even?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
Evanescent schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:28
Volgens mij sla je heel wat stappen over in je verhaal, het gaat van de hak op de tak en roept meer vragen op dan dat het beantwoordt.

1. Zo deed Microsoft het voorstellen

2. Vraag was , dat Excel traag start.

3. Dat beweert Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
MAX3400 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:38:
Niet om lastig te doen; je hebt Windows 10 Pro en Office 2019 Pro.

Dan heb je toch gewoon de support van Microsoft in de licentie en bel je ze even?
Ik heb gisteren 80 minuten aan de lijn met ze gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Peter, probeer wel even wat uitgebreider je antwoorden te formuleren. Het is helaas nog vrij onduidelijk waar je tegenaan loopt en wat er zoal al is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
PeterRozenveld schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:39:
1. Zo deed Microsoft het voorstellen
Dat lijkt me een misverstand.
2. Vraag was , dat Excel traag start.
Dat is geen vraag. Maar moet je dan niet gewoon Office opnieuw installeren?

edit:
@vvv
MAX3400 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:48:
[...]

Het is vast niet wat je wil horen maar in 80 minuten krijg ik mijn PC uit 2016 wel 2x opnieuw geinstalleerd met Windows 10 en Office [...]
offtopic:
En hoe zijn @PeterRozenveld en jij te vergelijken dan? :? Hij kan vast iets veel sneller dat jij niet kan. :z Dus wat je hier nou weer mee wilt zeggen, ontgaat me een beetje. Het moge duidelijk zijn dat als de MS servicedeskmedewerker zijn verhaal niet aan TS uitgelegd krijgt, niemand een stap vooruit komt. Dat wij dat zo in elkaar klikken, zegt natuurlijk niks en daar heeft TS ook niks aan.

[ Voor 56% gewijzigd door Room42 op 01-07-2020 13:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PeterRozenveld schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:40:
[...]

Ik heb gisteren 80 minuten aan de lijn met ze gezeten.
Het is vast niet wat je wil horen maar in 80 minuten krijg ik mijn PC uit 2016 wel 2x opnieuw geinstalleerd met Windows 10 en Office (ik heb Office 365 maar oke).

Begrijp niet dat je na 80 minuten met Microsoft dus eigenlijk geen steek verder bent; kan je uitleggen wat zij "exact" hebben gezegd en waarom ze je dus nu niet verder konden helpen?

/edit: over welke exacte buildnumbers van Office gaat het nu; ik lees in de release-notes dat er 1 maand 5 releases zijn geweest. Zonder de exacte versie te weten (en ook van Windows dan maar meteen, als het kan), is het bijna onmogelijk om te zeggen "ja, daar ligt het aan".

Dit kan gelden voor hoe iets wel/niet geinstalleerd kan worden, hoe iets wel/niet "traag" reageert en andere zaken.

@PeterRozenveld sinds exact welke dag heb je issues met Office? Is er al een Restore Point teruggezet? Of een andersoortige backup teruggezet?

@Room42 omdat het nogal een zeer wollig verhaal is wat er wel/niet met Microsoft besproken is. Een enorm mooie (en snelle) test is: pak een lege disk, installeer Win10, installeer O2019. En, hoe snel is het nu?

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 01-07-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
Room42 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:47:
[...]

Dat lijkt me een misverstand.
Nee, want MS heeft zelf gedownload en de installatie gestart
[...]
Dat is geen vraag. Maar moet je dan niet gewoon Office opnieuw installeren?
Dat heeft MS ook al gedaan
edit:
@vvv

[...]

offtopic:
En hoe zijn @PeterRozenveld en jij te vergelijken dan? :? Hij kan vast iets veel sneller dat jij niet kan. :z Dus wat je hier nou weer mee wilt zeggen, ontgaat me een beetje. Het moge duidelijk zijn dat als de MS servicedeskmedewerker zijn verhaal niet aan TS uitgelegd krijgt, niemand een stap vooruit komt. Dat wij dat zo in elkaar klikken, zegt natuurlijk niks en daar heeft TS ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 18:12
Oh wacht je probeert vanuit een windows omgeving windows te installeren? ( aangezien je aangeeft dat je een ISO opent vanuit de verkenner )

Daarnaast mist er heel veel info nog en veel onduidelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
MAX3400 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:48:
[...]

Het is vast niet wat je wil horen maar in 80 minuten krijg ik mijn PC uit 2016 wel 2x opnieuw geinstalleerd met Windows 10 en Office (ik heb Office 365 maar oke).
Ik ook.,
Begrijp niet dat je na 80 minuten met Microsoft dus eigenlijk geen steek verder bent; kan je uitleggen wat zij "exact" hebben gezegd en waarom ze je dus nu niet verder konden helpen?

/edit: over welke exacte buildnumbers van Office gaat het nu; ik lees in de release-notes dat er 1 maand 5 releases zijn geweest. Zonder de exacte versie te weten (en ook van Windows dan maar meteen, als het kan), is het bijna onmogelijk om te zeggen "ja, daar ligt het aan".
6 minuten is wel erg traag
Dit kan gelden voor hoe iets wel/niet geinstalleerd kan worden, hoe iets wel/niet "traag" reageert en andere zaken.

@PeterRozenveld sinds exact welke dag heb je issues met Office? Is er al een Restore Point teruggezet? Of een andersoortige backup teruggezet?

@Room42 omdat het nogal een zeer wollig verhaal is wat er wel/niet met Microsoft besproken is. Een enorm mooie (en snelle) test is: pak een lege disk, installeer Win10, installeer O2019. En, hoe snel is het nu?
Het office pakket heeft kuren vanaf dag 1 dat ik een nieuw systeem heb, verse Windows 10 en Office pakket

Windows 10 Build 1909, en MS wilde deze versie installeren: Win10_1909_Dutch_x64 ??? 8)7
Office
https://www.msoutlook.info/question/200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PeterRozenveld schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:50:
[...]
Het office pakket heeft kuren vanaf dag 1 dat ik een nieuw systeem heb, verse Windows 10 en Office pakket
Vanaf dag 1? En dat is wanneer? Want het lijkt me ietwat "toevallig" dat je exact een nieuw systeem hebt gekocht waar Windows 10 2004 al op stond.
Windows 10 Build 1909, en MS wilde deze versie installeren: Win10_1909_Dutch_x64 ??? 8)7
Office
https://www.msoutlook.info/question/200
Ik geloof wel dat het duidelijk is dat hier weinig "nieuws" aan is. Als je even naar Start gaat en dan gewoon intikt "winver", welke versie wordt er dan gerapporteerd?

Maar ook gezien je antwoorden, lijkt het erop dat na 80 minuten Microsoft er amper iets getroubleshoot is? Want dan verwijs je me namelijk niet naar een site waar RTM-nummers op lijken te staan maar zou je kunnen opdreunen welke versie van Windows & Office je wel hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
MAX3400 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:59:
[...]

Vanaf dag 1? En dat is wanneer? Want het lijkt me ietwat "toevallig" dat je exact een nieuw systeem hebt gekocht waar Windows 10 2004 al op stond.
13-6-2020
Microsoft Windows
Versie 1909 (build van besturingssysteem 18363.900)
© 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
[...]

Ik geloof wel dat het duidelijk is dat hier weinig "nieuws" aan is. Als je even naar Start gaat en dan gewoon intikt "winver", welke versie wordt er dan gerapporteerd?

Maar ook gezien je antwoorden, lijkt het erop dat na 80 minuten Microsoft er amper iets getroubleshoot is? Want dan verwijs je me namelijk niet naar een site waar RTM-nummers op lijken te staan maar zou je kunnen opdreunen welke versie van Windows & Office je wel hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PeterRozenveld schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:06:
[...]

13-6-2020
Microsoft Windows
Versie 1909 (build van besturingssysteem 18363.900)
Dan denk ik dat we er wel zijn? Dat is geen Windows 10 2004 toch?
https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4560960

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 01-07-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
MAX3400 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:09:
[...]

Dan denk ik dat we er wel zijn? Dat is geen Windows 10 2004 toch?
https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4560960
Nee, dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik denk er later vanavond nog even over na voor je; allicht dat iemand anders in de tussentijd een idee heeft.

Maar ik snap nu je startpost dus eigenlijk niet meer; wat bedoel je met "Vanuit Microsoft zegt men, dat deze huidige Windows 10 (de versie voor 2004 pas geleden gedownload) de veroorzaker is van mijn probleem met Excel."

@PeterRozenveld Heb nog even een VM opgespind met 2004 maar toen kwam ik erachter dat een trial van O2019 "best lastig" te vinden in. Ik hoor graag wat er nou exact toch met Microsoft gezegd / besproken is; logisch snap ik niet waarom het ene het andere beinvloed.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 01-07-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
MS beweert dat mijn Windows de veroorzaker is van mijn probleem met Excel, Vandaar dat hij deze windows wilde wijzigen.
Mijn vraag is echter, kan er Windows Setup worden gedraaid zonder dat ik die melding krijg?

Deze melding:

Dat is het enige wat ik vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PeterRozenveld schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:18:
MS beweert dat mijn Windows de veroorzaker is van mijn probleem met Excel, Vandaar dat hij deze windows wilde wijzigen.
Mijn vraag is echter, kan er Windows Setup worden gedraaid zonder dat ik die melding krijg?

Deze melding:

Dat is het enige wat ik vroeg.
Nogmaals; ik begrijp er niets van. Microsoft had binnen 5 minuten je verteld dat het "bijna onhandig onmogelijk" is om via Explorer een ISO te openen en dan setup.exe af te trappen binnen een draaiende user-sessie. Dus ja, het zou misschien kunnen.

Nee, ik zou de Media Creation Tool downloaden, een bootable USB maken en op die manier verder gaan. Of de Windows Update Assistant.

offtopic:
Ik heb eigenlijk ook zeer ernstige twijfels of je wel met Microsoft gesproken hebt of denkt met Microsoft verbonden te zijn geweest. Maar ja, het enige wat je roept is "ze zeggen dat het niet werkt" maar ondanks mijn verzoek om exact te zeggen "waarom" ze vinden dat het niet werkt, blijft dat ook ergens slingeren.

Allicht lees ik niet goed en niet voldoende; je topicstart heeft het over "deze huidige Windows 10 (de versie voor 2004 pas geleden gedownload)" maar je draait dus helemaal geen 2004 maar dus 1909 b18363. Met dit soort misverstanden wordt het (onder andere) voor mij uitermate lastig om te helpen.

/edit: Windows PE staat voor "Preinstallation Environment". Letterlijk dus een mogelijkheid om een minimaal klein OS te starten alvorens je "normale OS" te kunnen installeren. Omgekeerd; als je als een normaal OS hebt draaien, dan vindt PE dat over het algemeen erg "not done" en daarom kan het dus liever/eigenlijk niet. Voor meer info en uitleg: https://docs.microsoft.co...cture/desktop/winpe-intro

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 01-07-2020 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@PeterRozenveld
Even voor de duidelijkheid : heb jij Microsoft gebeld, of zij jou ?

Want ik begrijp niet helemaal waarom een helpdesk van MS zelf een iso laat openen, om te upgraden, als de mediacreator gewoon de vraag stelt "wilt u updaten"

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

de knop "upgrade nu" doet precies dat, de installatie starten, en een paar keer herstarten.

Mocht je alsnog die externe drives problemen hebben, zit er niets anders op, dan deze los te koppelen
Hoe lastig dan ook, maar als MS geen oplossing biedt, zal het hier ook niet te vinden zijn.

https://support.microsoft...pdate-hold-for-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@PeterRozenveld Waarom wil je met alle macht die Windows Setup draaien terwijl wij toch duidelijk aangeven dat dat niet gaat werken en ook niet gaat lukken om deze manier? Waarom volg je niet de linkjes die gegeven worden naar de echte oplossingen?

En ja, ik ben ook heel nieuwsgierig hoe jij met Microsoft in contact gekomen hebt. Welk nummer heb je gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
FreshMaker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:44:
@PeterRozenveld
Even voor de duidelijkheid : heb jij Microsoft gebeld, of zij jou ?
Ik heb hen gebeld via het keuze uitgebreid keuze menu, heb hem 80 minuten aan de lijn gehad.
Want ik begrijp niet helemaal waarom een helpdesk van MS zelf een iso laat openen, om te upgraden, als de mediacreator gewoon de vraag stelt "wilt u updaten"
Bedoel je mediacreator is Windows zelf? Die staat op automatische updates,
Melding:
"De Windows 10-update voor mei 2020 komt eraan. Wanneer de update klaar is voor uw apparaat, verschijnt de update op deze pagina."
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

de knop "upgrade nu" doet precies dat, de installatie starten, en een paar keer herstarten.
Ik heb geen knop upgrade
Mocht je alsnog die externe drives problemen hebben, zit er niets anders op, dan deze los te koppelen
Hoe lastig dan ook, maar als MS geen oplossing biedt, zal het hier ook niet te vinden zijn.
Ik heb de interne drives HDD's losgekoppeld bij installatie, daar ik in het verleden problemen had met een revodrive, dus ook alleen ook nu m'n m.2 station gekoppeld voor install. Ter voorkomen dat ik data verlies.

Maar ik zal m'n kast ertussen uit hijsen, staat tussen 2 kasten in een hoek.
Deze laatste melding herken ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
Room42 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:37:
@PeterRozenveld Waarom wil je met alle macht die Windows Setup draaien terwijl wij toch duidelijk aangeven dat dat niet gaat werken en ook niet gaat lukken om deze manier? Waarom volg je niet de linkjes die gegeven worden naar de echte oplossingen?

En ja, ik ben ook heel nieuwsgierig hoe jij met Microsoft in contact gekomen hebt. Welk nummer heb je gebeld?
Nou als het anders kan , dan windows setup te draaien graag, maar dan heb ik die linkjes over het hoofd gezien.

Dat nummer kreeg via een tip op het internet. Zal eens zoeken, was een 020 nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PeterRozenveld schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Zal eens zoeken, was een 020 nummer
DM anders maar... ;)

Via https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445 kan je sowieso de Update Assistant downloaden. Als die ook niet wil installeren op jouw PC, dan heb je "echt" wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:28:
Hoe dan ook: Ik denk dat je dit zoekt: https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO Daarmee kun je je lokale Windowsversie bijwerken/verversen. Je kunt overigens ook een reset uitvoeren via de settings.
Deze link vervangt Microsoft voor mij automatisch naar Windows10ISO omdat ik op Linux zit, ik bedoelde deze: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
PeterRozenveld schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb hen gebeld via het keuze uitgebreid keuze menu, heb hem 80 minuten aan de lijn gehad.

[...]

Bedoel je mediacreator is Windows zelf? Die staat op automatische updates,
Melding:
"De Windows 10-update voor mei 2020 komt eraan. Wanneer de update klaar is voor uw apparaat, verschijnt de update op deze pagina."

[...]

Ik heb geen knop upgrade

[...]

Ik heb de interne drives HDD's losgekoppeld bij installatie, daar ik in het verleden problemen had met een revodrive, dus ook alleen ook nu m'n m.2 station gekoppeld voor install. Ter voorkomen dat ik data verlies.

Maar ik zal m'n kast ertussen uit hijsen, staat tussen 2 kasten in een hoek.

[...]

Deze laatste melding herken ik niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYGPsZYccsHKaiyZDFrsN5yEAOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SNUynBuT43ZZjUXWPhfOKK90.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Upgrade != Update Nu... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
Ok , heb jullie link gevolgt en hij loopt nu, alleen vreemd dat hij op m'n HDD download met geweld en niet op m'n systeem station C: ( m.2 )
Wat ik me wel afvraag is waarom MS een oudere versie wilde installeren.

Dit tel nr +31 (0)20 500 1500 Nederland

Via deze website:
https://heidoc.net/joomla...-office-iso-download-tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:41

Nogne

>.<

PeterRozenveld schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:01:
Ok , heb jullie link gevolgt en hij loopt nu, alleen vreemd dat hij op m'n HDD download met geweld en niet op m'n systeem station C: ( m.2 )
Dan heb je dat zelf aangegeven.
Dat wil Microsoft niet, daar heb je dan zelf voor gekozen.
En waar heb je dat nummer vandaan, Microsoft.com?
DIt soort tools zou ik niet gebruiken, download de Microsoft tool zoals hierboven is aangegeven en stop je USB er in als je het programma opstart. Dan word gelijk je USB voorzien van de laatste Windows 10 versie (2004).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Welke oudere versie? Want je roept continu "VERSIE!!!" maar ik heb nog steeds 0 bewijs welke je draait en welke er geprobeerd te installeren is.
Correcte nummer van Microsoft Nederland.
Het feit dat er op dit website staat "HeiDoc.net has been screwed by Amazon.com. We sued them. The outcome is still disappointing. If you want to show us your support, please like, comment and share our posts on Facebook and Twitter. " en niet geupdate sinds 2016, deed je besluiten daar wel software te downloaden?

Ik wil je toch nog even wijzen op MAX3400 in "Windows 10 setup; Configuratiesets error"

Je hebt 2 produkten gekocht (tenminste, je zegt Windows en Office PRO te hebben) dus daar zit grofweg 750 Euro aan licentie-kosten in. Ik begrijp (echt, gewoon begrijp) niet dat je dan na 80 minuten jezelf laat "afschepen" met "Ja, sorry, ligt aan jouw versie, doet!!!"?

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 02-07-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Via deze website:
https://heidoc.net/joomla...-office-iso-download-tool
Heidoc is geen Microsoft-site, dat is een 'hobby' project om ISO's te vinden.
Lijkt me sterk dat die door MS wordt aangeraden.

Je maakt een heleboel omwegen, zonder echt te weten wat je doet.
Kijk daar mee uit, nu gaat het ( misschien ) goed, maar zo kan je zomaar in de problemen komen.

Op de door mij aangegeven pagina kan je 2 hulpprogramma's ophalen
Een update-programma, die vanuit een werkende omgeving de boel naar de laatst uitgegeven versie brengt
En de mediacreator, deze haalt de laatste versie o, en maakt een USB install aan, of een losse ISO om zelf te branden ( of naar USB te zetten )

Dat zijn de veilige manieren, elke andere manier brengt extra risico met zich mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
Ow even goed lezen , wat jullie vertellen.

De upgrade gaf dit resultaat:
Deze pc kan niet worden bijgewerkt naar Windows 10.
Uw pc-instellingen worden nog niet ondersteund in deze versie van Windows 10. Microsoft werkt
momenteel aan een oplossing. U hoeft niets te doen. Deze versie van Windows 10 wordt automatisch in
Windows Update aangeboden zodra het probleem is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
En vanaf het begin starten dan ?

PC uit zijn gevangenis bevrijden, Alle HDD's behalve de bootdisk loskoppelen
USB erin met de 2004 Windows

De HDD ( bootdisk ) alle partities verwijderen, en daarna aangeven dat windows daar op moet
je hebt geen key nodig, want deze staat al bij MS als bekend, dus kan je skippen, na de eerste reboot is W10 geactiveerd

Daarna kan je je office er op zetten, en evt. de rest van je spullen weer één voor één aansluiten ( of allemaal tegelijkertijd, wat jij wil )

Dat zal aanzienlijk minder tijd kosten, dan wat je er nu al in hebt zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
FreshMaker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:20:
En vanaf het begin starten dan ?

PC uit zijn gevangenis bevrijden, Alle HDD's behalve de bootdisk loskoppelen
USB erin met de 2004 Windows

De HDD ( bootdisk ) alle partities verwijderen, en daarna aangeven dat windows daar op moet
je hebt geen key nodig, want deze staat al bij MS als bekend, dus kan je skippen, na de eerste reboot is W10 geactiveerd

Daarna kan je je office er op zetten, en evt. de rest van je spullen weer één voor één aansluiten ( of allemaal tegelijkertijd, wat jij wil )

Dat zal aanzienlijk minder tijd kosten, dan wat je er nu al in hebt zitten
Dat lijkt me inderdaad een strak plan, kijken of me slecht rug het houdt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PeterRozenveld schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Dat lijkt me inderdaad een strak plan, kijken of me slecht rug het houdt
Die suggestie was gisteren ook al gegeven; allicht in de verkeerde bewoording of overheen gelezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
Nee, die keuze wilde ik uitstellen ivm de toegankelijkheid tot de kast.

Hoe kan je op een iso/usb zien welke build het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
Ok jullie suggestie: Kan de instelling <ProductKey> in het antwoordbestand voor installatie zonder toezicht niet lezen.
MS suggestie , geen resulaat. ( duurde meer dan een uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PeterRozenveld schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:37:
Ok jullie suggestie: Kan de instelling <ProductKey> in het antwoordbestand voor installatie zonder toezicht niet lezen.
MS suggestie , geen resulaat. ( duurde meer dan een uur)
Hoezo, onze suggestie?

Iemand heeft dus (mogelijk) de PC ooit geinstalleerd (gehad) met een unattend of answer file en daar zaken in neergezet. Als dat (mogelijk) vanuit een zakelijke omgeving gemaakt / geinstalleerd is of een OEM-versie (wat me dus sterk lijkt), kan er e.e.a. "encrypted" zijn opgeslagen.

Andersom; je key zit in principe in je BIOS opgeslagen; dat is wel de bedoeling bij 99% van de PC's die de afgelopen 5 tot 6 jaar geinstalleerd zijn met Windows 10.
PeterRozenveld schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:09:
Nee, die keuze wilde ik uitstellen ivm de toegankelijkheid tot de kast.

Hoe kan je op een iso/usb zien welke build het is?
Ja, moet je je WIM-file even met DISM uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
De key komt uit een retail Windows 7 installatie met andere hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
Ik ben er zelf achter gekomen dat een MSI services mijn excel liet crashen.
Het is de nahimic driver .
Pagina: 1