[FritzBox 7360] wifi signaal valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonderbe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-03-2021
Mijn vraag
Recent zijn we verhuisd / provider veranderd, en heb ik mijn oude FritzBox 7360 opnieuw boven gehaald. Dat werkt op zich prima, maar we merken dat af en toe de wifi connectie verloren raakt. Eerst gebeurde dat enkel bij de laptop van mijn echtgenote, dus ik dacht dat het aan die laptop lag. Nadat we een tablet voor de dochter gekocht hadden, kreeg die er ook last van, en sinds kort nu ook mijn eigen laptop.

Nu vraag ik me af, is de FritzBox op het einde van z'n leven aan het komen?
Of zijn er misschien teveel apparaten tegelijk verbonden, kan dat het zijn? (3 GSMs, 1 tablet, 4 laptops, een playstation en een Android TV Box)
Zou ik beter de guest account uitschakelen? (het ene apparaat is verbonden met het normale netwerk, het andere met de guest account, raakt de router daardoor in de war?)
Ligt het misschien aan interferentie met een router van één van de buren? (ik dacht dat de fritzbox dit automatisch optimaliseerde, maar goed)

Herkennen jullie deze symptomen, en kunnen jullie een manier aanraden om te zoeken naar de oorzaak?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heb je deze stappen al doorlopen?:

https://nl.avm.de/service...-van-de-Wi-Fi-verbinding/

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonderbe
Goede tip, maar na alle stappen doorlopen te hebben, bleef het probleem bestaan.
Ik heb nu net iets gedaan wat (voorlopig) lijkt te werken, en wat niet vermeld staat in de handleiding.
Home Network -> Home Network Overview -> Network Connections
Helemaal onderaan staat de zin: "You can remove network devices from the overview for which no individual setting was made in the FRITZ!Box and which are currently not connected with the FRITZ!Box."
Daarnaast staat een knop "remove".

Na het klikken op die knop wordt de lijst met apparaten die zich ooit verbonden hebben met de router opgeschoond.

Om de één of de andere reden kon ik daarna terug connectie maken vanop mijn werk laptop, wat al enkele dagen niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonderbe
Onlangs gebeurde het opnieuw.

Ik vermoedde eerst DHCP, omdat de clients wel verbinding krijgen met de router, maar geen IP adres lijken toegewezen te krijgen. Maar ik vond bij de FritzBox eigenlijk niets wat kon verkeerd gaan op DHCP vlak.

Nu zie ik dat mijn internet provider (EDP Net) vandaag problemen heeft met DDos aanvallen. Twee van mijn apparaten kregen op dit moment geen verbinden met het internet; via ethernet kabel lukt een internetverbinding wel.
Nadat ik de DNS servers in de FritzBox had aangepast naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (Google) - ter vervanging dus van de servers van EDP Net - kregen plots alle apparaten wel een internetverbinding...

Lag het dus aan de wankele kwaliteit van de DNS servers van mijn internetprovider?
Ik hoop in ieder geval dat het de komende dagen goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 14:49
hmm, ik denk dat je even wat specifieker moet zijn, met wat je bedoelt met "geen internet". Als het probleem inderdaad DNS gerelateerd is, had je dus wel degelijk een wifi verbinding, en ook een internetverbinding, en was het allen DNS dat niet werkte. Dat maakt nogal een verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonderbe
Wel, het gebeurt nog steeds af en toe...

Er lijkt geen link te zijn met de kwaliteit van het wifisignaal. Maar steeds probeert het toestel (zonder succes) een IP adres te bekomen. Het gebeurt op al onze apparaten, dwz tablet (android), laptops (windows en linux) en mobiele telefoons (android).

Het lijkt iets dus iets te maken te hebben met de DHCP dienst van de FritzBox, maar gek genoeg zijn er geen problemen als je via de ethernetkabel verbonden bent; enkel wanneer je gebruik maakt van wifi.

Ik ga nu proberen om de toestellen te configureren met een vast IP adres, en hopelijk kan ik zo om het probleem heen. Maar liever zou ik natuurlijk de oorzaak kunnen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-07 14:01
Als je de wifi niet vertrouwt , zou je ook een andere fritzbox kunnen regelen. (mits je dat financieel kan missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Nu ben ik erg tevreden met de producten van AVM maar als er 1 product was wat qua wifi echt waardeloos was dan was het voor mij wel de 7360.
Kijk of je een 7490 op de kop kan tikken. Werkt fantastisch.
Pagina: 1