Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Plankton
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-06-2021
Hallo,

Ik heb een Nokia 1 smartphone (Android). Ik heb het probleem dat ik na enkele uren geen geen geluid meer hoor als ik een bericht krijg. Als ik de telefoon heropstart geeft hij weer voor enkele een signaal, maar valt dan erna weer weg. Weet er iemand waar dit aan kan liggen? Heb dit al op google gezocht maar heb niet echt een (passende) oplossing gevonden.

Mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke firmware?
Al een factory reset gedaan?
Gebeurt het bij "alle" berichten? Of van 1 of 2 specifieke apps?
Staan die apps eventueel verkeerd in Battery Optimization?
Wat heb je op Google gezocht / gevonden / geprobeerd?
Zit er nog garantie op de telefoon? Wat zei de verkoper erover?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Plankton
Op de telefoon staat android 9 geïnstalleerd. Het herstel naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan nee, maar dit zou ik liever ook niet doen...

Het probleem heb ik bij message-apps, zijnde berichten, messenger en whats-app. Als ik op google zoek vind ik vooral oplossingen betreffende batterijbeheer of instellingen van geluiden. Echter bij een herstart werkt het geluid voor enkele uren, daarna verdwijnen alle 3 de apps in complete stilte. Als ik dan een bericht ontvang trilt enkel de telefoon.

Ik denk dat de telefoon net uit garantie zal zijn, en de verkoper... tja, ik heb deze gekocht in de hubo bij een actie 2 jaar geleden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Als ik op google zoek vind ik vooral oplossingen betreffende batterijbeheer of instellingen van geluiden.
Dat klopt en als ik Google, heb ik hetzelfde probleem met mijn OP7 Pro.

Heb je al geprobeerd om dus Whatsapp "buiten" de battery optimization te zetten? Ik ken de exacte firmware van Nokia niet maar volgens mij kan je in Android best eenvoudig aangeven dat je een bepaalde app niet / nooit wil laten slapen / optimaliseren. Allicht een test; het kost je mogelijk een paar % extra accu maar dan weet je misschien wel dat het daar aan ligt?
Het herstel naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan nee, maar dit zou ik liever ook niet doen...
Hier zou ik dan nog eens over inlezen; snap dat men huiverig is maar als je Nokia morgen kapot gaat (plons, 20m in de Noordzee), dan heb je toch ook al je data nog wel als je een nieuwe telefoon gaat kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Plankton
Ik heb bij wijze van test mijn telefoon op " energie verslind modus " gezet. Ik zal even afwachten wat dat oplevert, maar vermoed weinig goeds daar besparende maatregelen pas ingesteld stonden op batterij niveau lager dan 15%.

Ik zal als dat niet werkt eens de fabrieksherstel doen, nadat ik dan wel al mijn foto's heb veilig gesteld .

Waar ik veel over terugvind zijn meldingen die compleet stil blijven, het rare is dat dit bij mij pas gebeurd na enkele uren als de telefoon werd ingeschakeld/herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

John Plankton schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:38:
Ik heb bij wijze van test mijn telefoon op " energie verslind modus " gezet. Ik zal even afwachten wat dat oplevert, maar vermoed weinig goeds daar besparende maatregelen pas ingesteld stonden op batterij niveau lager dan 15%.
Dan zou ik nog maar eens goed gaan lezen (of het is veranderd recentelijk); op mijn OnePlus staat ook die 15% als "besparend" maar over de hele dag van 100% tot 15%, zijn apps CONTINU aan het besparen, optimaliseren, etc. Sommige apps kunnen daar niet tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1P-hqAd3Mae6sWu97SUwtNZFb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0O2lF8jXiGVY3FFqABwlZFN.jpg?f=fotoalbum_large
^ screenshotje van mijn OP7; daar heb ik expres Whatsapp, DSS en BlueMail niet laten optimizen. Puur en alleen omdat deze 3 apps voor mij best belangrijk zijn en ik liever niet heb dat ze "even staan te suffen" en ik iets mis (of niet makkelijk mijn tweede sim kaart kan gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Plankton
Hmm, net hetzelfde gedaan als jou, eerst dacht ik dat het probleem was opgelost maar helaas, alweer geen geluid meer |:( |:( |:(

Deze week ga ik al mijn foto's er eens afhalen en dan maar een complete reset doen 8)7
Pagina: 1