Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 14:38
Mijn vraag
Heeft iemand hier ervaring met het combineren van een Bosch wasdroger en een Siemens wasmachine en de 'home connect' functies? De Bosch kan ik voor een goede prijs overnemen. Naast een voordeel als een diagnose tool bij foutmeldingen, blijkt de Bosch ook te beschikken over de functie 'SmartDry'. Hierbij kunnen wasmachines met 'Home Connect' informatie doorgeven aan de droger. Een leuke gimmick.

Mijn vraag is eigenlijk of dit alleen werkt als zowel de wasdroger en wasmachine van hetzelfde merk zijn? Of kan de combinatie tussen Bosch en Siemens worden gemaakt? Bosch en Siemens worden, zoals bekend, gemaakt door dezelfde fabrikant. De handleidingen zijn dan ook vrijwel identiek en die reppen alleen over 'een wasmachine met home connect functionaliteit' bij vereisten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Siemens WM14T6H6NL wasmachine
Bosch HomeProfessional wasdroger

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De klantenservice van Bosch wist het niet direct en heeft de vraag teruggelegd bij een tweedelijns. Wellicht weet iemand hier sneller het antwoord.

EDIT:
Bosch tweedelijns was sneller dan verwacht met een reactie. Siemens en Bosch machines werken met elkaar. Dus dit is eigenlijk ter informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn-HK op 01-07-2020 11:54 . Reden: Bosch heeft gereageerd. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:18
Heb de duurste versie van siemens was en driogmachine maar nog nooit deze optie gezien of gehoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 14:38
basjuhh schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:21:
Heb de duurste versie van siemens was en driogmachine maar nog nooit deze optie gezien of gehoort?
Volgens mij is dit een betrekkelijk nieuwe functie. Een droger met Home Connect is niet genoeg. Bij Bosch gaat het om machines uit de HomeProfessional serie (WTXH8E70NL of E90NL) en heet de functie Smart Dry . Bij Siemens (snel gekeken) zie ik er slechts 1 uit de iQ800 serie (WT8HXE70NL of E90NL) en heet de functie intelligentDry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:18
aah ok, heb ook homeprofessional iq800 maar dan de Siemens WT47X940EU, daar zit het blijkbaar niet op. Wellicht met een update. sta je toch raar te kijken als je wasmachine en droger om een update vragen ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:04
Kan de wasmachine ipv informatie ook de was doorgeven aan de droger? Dan is het misschien interessant om over te stappen op dit systeem.

https://wren.co/join/Devian