Goedemorgen Heren,
Ik wil graag investeren in een nieuwe gaming PC, en ik zou graag jullie input willen weten.
Ik heb het volgende: (de main components natuurlijk, de rest vind ik niet zo belangrijk om te vermelden)
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz
Video Card: GeForce GTX 760
Memory: 16GB (DDR3 troep)
Mensen om mij heen die in de hardware zitten zeggen mij dat ik gewoon dit systeem moet verkopen voor -+ 300 euro, en investeren in een nieuwe PC. Hierbij dus mijn voorstel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben fanatiek CS:GO speler. Voor de mensen die het spel kennen, is als je hogerop wilt komen een hoge FPS essentieel. Momenteel zit ik met mijn PC net op 150 fps, wat langerna niet voldoet. Ik wil graag minimaal 260 steady kunnen lopen op 1280x960 resolutie. Hiernaast wil ik graag dit ook gaan streamen op deze PC
Ook zou ik bijvoorbeeld RDR2 een keertje willen proberen, dit moet wel minstens 65FPS halen op high-quality 1920x1080.>
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de 1000 en 1100 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur is allemaal al aanwezig. Ik heb een monitor 27 inch en 24 inch (beide 144hz). Ook is toetsenbord/muis/headset aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alle benodigheden volgens mij al toegevoegd in het wenslijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de topics allemaal doorgenomen en ik zit dichtbij de BBG van juli.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik dat hij redelijk rustig is. Hij staat op mijn studentenkamertje, dus een beetje geluid is niet erg en stoor ik niemand mee. Ik was eigenlijk op zoek naar een RGB kast, gewoon omdat het kan. Alleen weet ik niet echt welke ik moet kiezen aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb hier geen ervaring mee. Ook weet ik niet wat de impact op je CPU is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag de meeste bang-for-buck. Hierbij het liefste een RGB kast. Ik zag dat corsair wel een aantal had met ingebouwde fans, hebben jullie hier ervaring mee? Ook ga ik over van een Nvidea kaart naar een AMD systeem. Dit schijnt op de forums een goede stap te zijn.
Dit is het systeem die ik bij elkaar heb gesprokkeld:
Ik zie graag jullie input! Zijn de vereisten aligned met de hardware die ik gekozen heb?
Verder ben ik niet ervaren in het bouwen van PC's. Ik had bij mijn eerste pc de hele processor onder de koelpasta gesmeerd met het idee dat dit de bedoeling was. Anyways, het plan is om rustig met een kameraadje die er wel verstand van heeft, deze PC in elkaar te zetten. Mochten er nog bijzonderheden zijn, dan hoor ik het graag!
Alvast dank voor de hulp!
^Wouter
Ik wil graag investeren in een nieuwe gaming PC, en ik zou graag jullie input willen weten.
Ik heb het volgende: (de main components natuurlijk, de rest vind ik niet zo belangrijk om te vermelden)
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz
Video Card: GeForce GTX 760
Memory: 16GB (DDR3 troep)
Mensen om mij heen die in de hardware zitten zeggen mij dat ik gewoon dit systeem moet verkopen voor -+ 300 euro, en investeren in een nieuwe PC. Hierbij dus mijn voorstel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben fanatiek CS:GO speler. Voor de mensen die het spel kennen, is als je hogerop wilt komen een hoge FPS essentieel. Momenteel zit ik met mijn PC net op 150 fps, wat langerna niet voldoet. Ik wil graag minimaal 260 steady kunnen lopen op 1280x960 resolutie. Hiernaast wil ik graag dit ook gaan streamen op deze PC
Ook zou ik bijvoorbeeld RDR2 een keertje willen proberen, dit moet wel minstens 65FPS halen op high-quality 1920x1080.>
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de 1000 en 1100 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur is allemaal al aanwezig. Ik heb een monitor 27 inch en 24 inch (beide 144hz). Ook is toetsenbord/muis/headset aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alle benodigheden volgens mij al toegevoegd in het wenslijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de topics allemaal doorgenomen en ik zit dichtbij de BBG van juli.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik dat hij redelijk rustig is. Hij staat op mijn studentenkamertje, dus een beetje geluid is niet erg en stoor ik niemand mee. Ik was eigenlijk op zoek naar een RGB kast, gewoon omdat het kan. Alleen weet ik niet echt welke ik moet kiezen aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb hier geen ervaring mee. Ook weet ik niet wat de impact op je CPU is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag de meeste bang-for-buck. Hierbij het liefste een RGB kast. Ik zag dat corsair wel een aantal had met ingebouwde fans, hebben jullie hier ervaring mee? Ook ga ik over van een Nvidea kaart naar een AMD systeem. Dit schijnt op de forums een goede stap te zijn.
Dit is het systeem die ik bij elkaar heb gesprokkeld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT | € 430,68 | € 430,68 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Ventilatoren | Cooler Master Silencio FP 120MM - PWM | € 12,95 | € 12,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX | € 85,90 | € 85,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-550 | € 84,25 | € 84,25 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 QVO 1TB | € 96,90 | € 96,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.044,48 | ||
Ik zie graag jullie input! Zijn de vereisten aligned met de hardware die ik gekozen heb?
Verder ben ik niet ervaren in het bouwen van PC's. Ik had bij mijn eerste pc de hele processor onder de koelpasta gesmeerd met het idee dat dit de bedoeling was. Anyways, het plan is om rustig met een kameraadje die er wel verstand van heeft, deze PC in elkaar te zetten. Mochten er nog bijzonderheden zijn, dan hoor ik het graag!
Alvast dank voor de hulp!
^Wouter
[ Voor 1% gewijzigd door wojoto op 01-07-2020 11:43 . Reden: Kleine toevoeging ]

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RaOqSmSOEXVE8ZAZHs8lEKWg.jpg?f=user_large)