Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 11:32
Ik was al jaren tevreden klant van Euronet. Sinds de overdracht van Euronet aan Capitar ervaar ik echter met regelmaat problemen m.b.t. mijn ‘e-mail’ verkeer. Berichten kwamen niet meer binnen (in 02.2019) en het bleek aan de bestaande anti-spam-regels te liggen (ik benut Outlook als ‘mail’ client). Naar ik toen begreep heeft Capitar van de ene op de andere dag haar server bescherming gemaximaliseerd zonder de Euronet-klanten daarvan op de hoogte te stellen. Nu moet ik om de ‘mails’ te kunnen ontvangen geen anti-spam-regels benutten. Waar het probleem daar ligt of bij mijn regels of bij hen is niet duidelijk geworden/gemaakt.

De problemen welke ik nog steeds dagelijks ervoer en ervaar zijn SPF-record fouten. Vanuit Euronet/Capitar heeft men al mijn instellingen nagelopen en nieuwe poorten ingesteld. Toen ik in die periode contact zocht met het management was het antwoord standaard: “Zijn buiten de deur”. Ik kwam niet voorbij de telefoniste.
In juni 2019 bleek de verbinding met de server onderbroken te zijn en na een klacht daarover kwam 10 minuten later opeens alles weer binnen, incl. de SPF-fails. Tot maandag jl. werkte ik maar op deze wijze door.

Maandag 29.06.2020 vanaf 15:20 uur geen ‘mails’ meer inkomend. Uitgaande ‘mails’ lukken evenmin. Klanten attenderen mij erop dat mails aan mij gericht terugkomen met de mededeling dat mijn account binnen Euronet niet terug te vinden is. Toen geprobeerd via Zimbra mijn ‘mails’ te benaderen. Lukt ook niet, eerst met foutmeldingen dat server niet te vinden was daarna omdat mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet zouden kloppen.

Natuurlijk Capitar benaderd, maar telefonisch enkel bereikbaar met een antwoordapparaat dat naar hun website verwijst. Dat is natuurlijk geen oplossing. Vervolgens maar de “mijn.capitar” contactoptie benut en gisteren een bericht achtergelaten met mijn telefoonnummer. Gezien het belang van mijn verbindingen (zakelijk en juist in deze coronatijd gezien het belang om vanuit huis te kunnen werken) gevraagd om directe reactie. Resultaat tot op heden nul komma nul. Vandaag dan maar nog eens een bericht achtergelaten, maar nu kon ik mijn telefoonnummer niet meer achterlaten.

Mijn vraag: zijn er anderen die vergelijkbare problemen ervaren? Zo ja, hoe zijn jullie eruit gekomen? Andere vraag: is er iemand die toevallig weet of ik mij zorgen moet maken over deze ISP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Kun je het domein waar je mailadres op eindigt invullen op https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx, in de oranje dropdown-box 'SPF Record Lookup' kiezen, en daarna de inhoud van het groene vak in de resultaten hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
1e JPEG: resultaat van invoegen domein:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pk2qMsH3YXhKTbW8HOE0wyaZd4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGEwQsxUIkFxPnuGZaMnMaDp.jpg?f=fotoalbum_large

2e JPEG"resultaat van aanklikken groen vlak in resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0j3F5LMLBLW7-NZJMl3Q_DdNNFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lsyjlG38PiHTJbmc5Di06tc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Zou je 'SPF Record Lookup' kunnen kiezen met het pijltje op de oranje knop? Nu zie ik alleen het MX record, niet SPF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
Zoals verzocht, zie onderstaand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rPccwFwqFNMeoAukKeUVqF_Xzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xvg12wuXPfvD8gVQ5g5gWGR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
En voor de zekerheid ook nog maar even het resultaat nadat ik de knop 'Find Problems' heb aangeklikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1YGw0S8vEo82o0gmeukCTaXl4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOqGVWwsXhW7uzXHYhCzcf7M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
Zo te zien, eenzelfde resultaat als de 2e JPEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Daar komen 26 IP-adressen uit, dus het record bestaat en Capitar heeft een groot serverpark waar inkomende en uitgaande mail waarschijnlijk op aparte servers behandeld worden. Als ik het goed begrijp heb je een probleem met inkomende mail, niet met uitgaande?

Je krijgt SPF-fouten, maar waar zie je die fouten? Geeft je mailclient die, krijg je 'mail delivery failed' berichten terug? Verder begrijp ik niet wat voor 'anti-spam-regels' je bedoelt. Je moet even iets meer uitleggen over je setup, zoals, welke mailclient gebruik je en wat voor spaminstellingen probeerde je daarin toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
Mijn toelichting:

1. zowel mijn inkomende als uitgaande 'e-mails' zijn geblokkeerd. Dat is mijn primair probleem sedert maandag jl. Mijn klanten infromeren mij dat zij terugmelding lezen dat mijn gebruikersnaam niet terug te vinden is op de Euronet-servers.

2. Wat de SPF-fouten aangaat. In 2020 heb ik tot dusverre circa 300 berichten als odnerstaand ontvangen:

[quote]

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

....@euronet.nl
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<.....@euronet.nl>:
host mx.capitar.com [188.40.16.121]: 550 5.7.1 <.....@euronet.nl>:
Recipient address rejected: Message rejected due to:
SPF fail - not authorized. Please see http://www.openspf.net/Wh....xx.xxx;r=....@euronet.nl [quote]

[/quote]

Mijn persoonlijke gegevens, hier niet relevant, heb ik in de tekst vervangen door "....".

In 2019 heb ik waarschijnlijk nog wel meer van dit soort berichten ontvangen.

3. Ik werk met de 'e-mail client' van Outlook. Als ik ongewenste 'e-mail' wens te blokkeren dan kan ik in het hoofdmenu <START> kiezen voor het submenu <Regels> (zie groep "Verplaatsen") en dan vervolgens kiezen voor <Regel maken>. Toen ik dat in 2019 structuurmatig deed blokkeerde dat de ontvangst van 'e-mails'. Toen ik de regels uitschakelde kwamen de 'e-mails' door. De oorzaak is niet toegelicht of verklaard, ik weet enkel dat nadat Euronet (lees Capitar) de serverbeveiliging maximaal had opgeschroefd (zonder mededeling), ik geen 'e-mails' meer ontving.

Qua regels blokkeerde is specifieke afzenders en vaste tekstregels in het onderwerp of de 'bodytext', waarbij ik zeer nauwkeurig opgelet heb dat ik geen woorden of zinsnedes uitsloot welke ook normaal gebruikt konden worden. Denk hierbij aan het aanprijzen van bv. "zonnepanelen, allerlei 'geneesmiddelen' en wat dies meer ongevraagd over het internet komt. Ik ben redelijk precies in dit soort zaken en durf het wel aan te stellen dat daar geen onbedoelde fouten in zitten. Dat ik al meer dan 1 jaar handmatig elke 'mail' moet verwijderen is storend (knullig voor MS en Euronet), maar voor lief genomen.

Ik neem aan dat dit in eerste instantie hier voldoende is. Zo niet dan hoor ik graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
Nog een kleine aanvulling; 1 van mijn klanten deelde mij mee dat zijn Office365 de foutcode 5.1.1 meegaf en later 5.1.20 Ikzelf had in het begin nog dat verzenden ging, maar dat bij ontvangen mijn foutcode aangaf: 0x800CCC0F en als tekst: "verbinding server verbroken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59

Qwerty-273

Meukposter

Heb je wellicht een webmail bij Euronet, zodat je kan uitsluiten dat het probleem tussen Euronet en jouw computer zit. Zie je in de webmail wel de mails en kan je daar zonder problemen verzenden? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij jouw computer/netwerk.

Heb je op de webmail dezelfde problemen, dan ligt het probleem bij Euronet.
Maar als externe zenders een fout melding (een DSN - Delivery Status Notification) terugkrijgen met een fout code (waar niet alleen het nummer maar ook de tekst van belang is) dan ligt het probleem hoogst waarschijnlijk bij Euronet.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
1. voor inkomende mail: is een Euronet-probleem. Kun jij niets aan doen.

2. Is dit een inkomend of een uitgaand bericht?

3. lijkt mij een Outlook-probleem in plaats van een serverprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
Ook via Webmail is Euronet onbereikbaar. In dit geval is er een Zimbra account en ook daar krijg ik geen toegang meer toe. Voor mij lijkt het duidelijk dat Euronet (Capitar) een probleem heeft. M.n. ook doordat ik eerder al berichten kreeg dat de verbinding met de Euronet server verbroken was.

Nog erger dat Capitar niet reageert op mijn verzoeken tot contactopname, enkel een antwoordapparaat heeft gekoppeld aan haar telefoonnummer (met verwijzing naar website) en dus feitelijk onbereikbaar is. Dat baart mij zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
Albert, even terugkomend op het bericht van 18:52 uur:

ad 1. eens.
ad 2. betreft uitgaande berichten waar geen handelen van mij aan te grondslag ligt; ik denk dus aan spoofing.
ad 3. zou ik ook zeggen, ware het niet dat het probleem pas opdook toen de serverbescherming gemaximaliseerd werd. Voordien functioneerde alles zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:44
Als je binnen 24 uur geen antwoord terug krijgt van een bedrijf welke je e-mail verzorgd kan ik je maar één ding zeggen; geen moeite meer insteken en direct de boel verhuizen naar een bedrijf die z'n handel wel serieus neemt.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
MainframeX ..,

op zich ben ik het met je eens. Echter de domeinnaam "Euronet" is wel een goede.
Daarnaast als ik al mijn klanten en inlognamen (her en der) moet gaan aanpassen dan gaat mij dat veel tijd en geld kosten. Zou aan de tijd zijn dat er een ISP-beoordelingsinstantie tot stand gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iching-TAO
Eindelijk contact met Euronet gekregen.
Wellicht hebben zij mijn account in quarantaine geplaatst omdat zij deze met die van een ander verward hebben. Ik zal zien.

Ik wacht af en houdt jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iching-TAO
Het blijkt dat mijn domein opgezegd zou zijn per 01.01.2019
Ik weet daarvan niets.

Men heeft nu mijn account gereactiveerd.
Probleem is dus opgelost en had geen technische oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iching-TAO
Dank aan diegene die hebben gereageerd en mij getracht hebben te helpen.
Sluit bij deze deze forumvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 22:05

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ik krijg sinds vanavond de melding als ik naar de webmail van euronet ga met Chromium 87.0.4280.88 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Orxy9CCHrI29iyZER-3R7tb30UU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r32Gfj1Bsr4MguxP3Tc0A4UH.jpg?f=user_large

De gegevens die je wilt sturen, zijn niet beveiligd.
Omdat de site een verbinding gebruikt die niet volledig is beveiligd, zijn je gegevens zichtbaar voor anderen.

Dit stelt mij niet gerust m.b.t. de veiligheid tot mijn mail daar gehost.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Vreemde is dat ik het met Firefox 83.0 niet heb.

English: The information that you’re about to submit is not secure

Wachtwoorden maar uit voorzorg allemaal gewijzigd via Capitar Dashboard.
Ben benieuwd, wat hier gaande is.

edit:

Het schijnt toch aan Chrome 87.0.4280.88 te liggen.

Voor de geïntresseerde zie:
https://bugs.chromium.org.../issues/detail?id=1158169

Er zijn meerdere websites welke er last van blijken te hebben.

Maar vreemd is waarom dan niet alle HTTPS sites? Klaarblijkelijk is er dan toch "iets" wat niet lekker is geprogrammeerd aan de server side? Waardoor wordt het anders getriggerd? :o

Wordt tijd dat ook Capitar IT Group met z'n tijd mee gaat en 2FA in gaat stellen op de webmail. :Y

[ Voor 77% gewijzigd door lSltAlKeR op 13-12-2020 13:29 ]

Speedtouch freak

• iching-TAO
Ik meen te weten dat deze foutmelding kan komen door het gebruik van specifieke browsers. Sommige browsers zijn makkelijk en sturen 'mails' toch door ook al zijn de geadresseerden niet geheel beveiligd. Anderen zijn strenger in de leer en melden het euvel en laten de beslissing aan jou over.

Natuurlijk zouden wij met zijn allen ook meer gebruik kunnen gaan maken van encryptie, maar velen onder ons vinden dat alleen maar lastig en nemen de inbreuken op de koop toe. Als over jaren (op lange termijn hoop ik) privacy helemaal verboden wordt (big data eisen, datamarktontwikkeling en bevolkingscontrole) dan wel vrijwillig is, maar je net als in China nergens meer terecht kunt zonder overheidsakkoord / -controle; dan zullen wij weten wat wij nu opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 22:05

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Nog meer mensen hier vandaag een spook factuur gekregen van Capitar over het euronet.nl/users Personal web space wat bij de overgang naar euronet is opgezegd?

Speedtouch freak

Pagina: 1