Ik zoek een CPU/MB/MEM upgrade voor mijn huidige systeem, de overige zaken kom ik wel uit.
Huidig systeem is een i7-970 X58 die nog verrassend lang is meegegaan. Ik heb de Intel 9900K overwogen (en KS) omdat het single-core nog steeds de snelste is, maar vind de energierekening ook belangrijk. Dus daarom Ryzen 3900x.
Mijn vraag gaat dus niet over een compleet systeem, en niet over 1 component, maar de CPU/MB/MEM set.
Mijn belangrijkste vraag is: welk geheugen en waarom?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Krachtig development tevens buildsysteem, moet hoog performen op zowel single-core en multi-core build applicaties, 64GB is net te weinig voor single-core app, dus 128GB.
Wat mag het systeem gaan kosten?
EUR 1000 +/- 50%. Niet heel belangrijk, wel belangrijk vind ik goede perfomance/prijs verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen actief gekoeld moederbord. Ik overweeg B550. 1 GBit Ethernet is voldoende, geluid mag bagger zijn. Geen Wifi/BT onboard nodig.
Ga je overklokken?
Nee, mits makkelijk en stabiel
Wat verwacht je van ons?
Welke speed grade DDR4 moet ik nemen? Ik zoek goede performance/prijs verhouding. Maar als ik deze benchmarks bekijk, wint 3200 of 3600 afhankelijk van de applicatie:
https://www.techpowerup.c...-scaling-benchmark/2.html
Input voor een stille koeler ook welkom. Ik houd van een stil systeem.
Huidig systeem is een i7-970 X58 die nog verrassend lang is meegegaan. Ik heb de Intel 9900K overwogen (en KS) omdat het single-core nog steeds de snelste is, maar vind de energierekening ook belangrijk. Dus daarom Ryzen 3900x.
Mijn vraag gaat dus niet over een compleet systeem, en niet over 1 component, maar de CPU/MB/MEM set.
Mijn belangrijkste vraag is: welk geheugen en waarom?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Krachtig development tevens buildsysteem, moet hoog performen op zowel single-core en multi-core build applicaties, 64GB is net te weinig voor single-core app, dus 128GB.
Wat mag het systeem gaan kosten?
EUR 1000 +/- 50%. Niet heel belangrijk, wel belangrijk vind ik goede perfomance/prijs verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen actief gekoeld moederbord. Ik overweeg B550. 1 GBit Ethernet is voldoende, geluid mag bagger zijn. Geen Wifi/BT onboard nodig.
Ga je overklokken?
Nee, mits makkelijk en stabiel
Wat verwacht je van ons?
Welke speed grade DDR4 moet ik nemen? Ik zoek goede performance/prijs verhouding. Maar als ik deze benchmarks bekijk, wint 3200 of 3600 afhankelijk van de applicatie:
https://www.techpowerup.c...-scaling-benchmark/2.html
Input voor een stille koeler ook welkom. Ik houd van een stil systeem.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 443,95 | € 443,95 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X | € 134,90 | € 134,90 |
2 | Geheugen intern | Patriot Memory Viper Steel PVS464G360C8K | € 259,99 | € 519,98 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.098,83 |