Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Flexwebhosting en SSL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• apekoek
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 28-03 14:27
Mijn vraag

Ik heb een website bij Flexwebhosting staan waar hoog nodig een SSL certificaat bij moet komen. Echter vraagt Flexwebhosting minstens 42 euro per jaar (3,50 per maand) hiervoor, dat klinkt wel erg duur in de oren?

Mijn vraag is dan ook, is dat het om bepaalde redenen ook waard? Zo niet, wat is het beste (en ook technisch het makkelijkste) alternatief op een budget?

Beste antwoord (via apekoek op 06-07-2020 19:49)

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:39

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Let's Encrypt is JUIST ingericht om geautomatiseerd een SSL-certificaat aan te maken, en deze te vernieuwen na 60 dagen. Bij de introductie kwamen er al kant en klaar pakketten waarmee iedereen op een server dit al draaide kon krijgen in een vingerknip.

Dus de enige oplossing is om CloudFlare te gebruiken. Ik hoop wel dat ze hun servers gepatched hebben zodat je geen ip-adressen van CF in de access-logs tegenkomt :P

Waar ga je heen?

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:48

ImNotnoa

Meisje!

Via https://letsencrypt.org/ kun je een gratis certificaat krijgen, maar of jouw hoster dat ondersteunt weet ik niet.

Let wel op dat deze "slechts" 90 dagen geldig is, er zijn wel talloze manieren om ze automatisch te verlengen gelukkig

[Voor 34% gewijzigd door ImNotnoa op 01-07-2020 11:31]

In my defence: I wás left unsupervised.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Via directadmin letsencrypt cert erin hangen: https://help.directadmin.com/item.php?id=648
ImNotnoa schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:30:
Via https://letsencrypt.org/ kun je een gratis certificaat krijgen, maar of jouw hoster dat ondersteunt weet ik niet.
Wij zitten daar ook en dan heb je directadmin en daar kan je het installeren.
De Nelis schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:33:
Een letsencrypt certificaat is over het algemeen meer dan genoeg voor de meeste websites.

De info die Flexwebhosting hierover zelf geeft:
https://kennisbank.flexwe...ilig-website-letsencrypt/
Nog beter!

[Voor 94% gewijzigd door Jivebunny op 01-07-2020 11:35]

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +5Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:23

De Nelis

en anders maar niet...

Een letsencrypt certificaat is over het algemeen meer dan genoeg voor de meeste websites.

Hostingproviders 'verstoppen' dit certificaat een beetje omdat ze natuurlijk liever geld verdienen dan iets gratis aanbieden.

[Voor 20% gewijzigd door De Nelis op 01-07-2020 11:48]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Hoe dan ook is 42 euro per jaar inderdaad erg veel, gezien dat ook voor 10 euro kan. Een beetje administratiekosten, ok, maar een beetje webhoster heeft dat wel geautomatiseerd. Overigens is het niet heel lang geleden dat certificaten veeeel duurder waren, hoor. Tijden zijn wel veranderd.

Maar je zou altijd naar een andere provider over kunnen stappen.
Oh joh! Ze ondersteunen gewoon Let's Encrypt, zie ik hierboven. Dat is toch prima?

[Voor 45% gewijzigd door u34186 op 01-07-2020 11:48]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

De Nelis schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:33:

Hostingproviders 'verstoppen' dit certificaat een beetje omdat ze natuurlijk liever geld verdienen dan iets gratis aanbieden.
Maar dat gaat over VPS-systemen, en ik heb het idee dat de TS @apekoek het over een normale shared webhostingpakket heeft bij Flexwebhosting heeft. Ik weet niet of die ook standaard DirectAdmin draaien, maar dan kan je halverwege vanaf Stap 3 gewoon kijken of die mogelijkheid erin zit.

Waar ga je heen?

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

AW_Bos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Maar dat gaat over VPS-systemen, en ik heb het idee dat de TS @apekoek het over een normale shared webhostingpakket heeft bij Flexwebhosting heeft. Ik weet niet of die ook standaard DirectAdmin draaien, maar dan kan je halverwege vanaf Stap 3 gewoon kijken of die mogelijkheid erin zit.
Ze draaien standaard directadmin op hun shared hosting en de optie zit er in om een Let's Encrypt certificaat te installeren.

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

De Nelis schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Ze draaien standaard directadmin op hun shared hosting en de optie zit er in om een Let's Encrypt certificaat te installeren.
Hm, apart.
Flexwebhosting vindt van niet uit een chatgesprek. of de supportmedewerker is niet op de hoogte, of ze laten het de klanten maar ontdekken.

[Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 01-07-2020 12:25]

Waar ga je heen?

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

AW_Bos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Hm, apart.
Flexwebhosting vindt van niet uit een chatgesprek.
Hun website vind van wel

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Ja, maar dat hoeft dus niet te betekenen dat Let's Encrypt aan staat :P

Hun reden:
Het is een gratis SSL certificaat waarover alleen informatie ingewonnen kan worden via forums en dan is het te hopen dat je een goed correct antwoord krijgt.
Raar. Als een provider het goed voorelkaar heeft, valt er weinig support te vragen. Zo gestroomlijnd gaat het.
En anders hebben ze DirectAdmin support om uit te wijken, omdat die een speciaal script hebben voor de Let's Encrypt afhandelingen.

[Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 01-07-2020 12:30]

Waar ga je heen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

AW_Bos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Ja, maar dat hoeft dus niet te betekenen dat Let's Encrypt aan staat :P

Hun reden:

[...]

Raar :?
Je hebt helemaal gelijk, blijkbaar teveel werk voor ze om de plugin te installeren.
https://kennisbank.flexwe...ie/waaromgeenletsencrypt/

Dan zou ik toch snel naar een ander gaan, Versio bied het zelfs aan via directadmin.

[Voor 13% gewijzigd door De Nelis op 01-07-2020 12:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

De Nelis schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, lijkbaar teveel werk voor ze om de plugin te installeren.

Dan zou ik toch snel naar een ander gaan, versio ook 'budget' hosting bied het zelfs aan via directadmin.
Leuke is dat het niet eens een plugin is, maar een standaard setting die op 0 gezet is.
Die tekst op de KB is overigens niet echt professioneel. :X

[Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 01-07-2020 12:34]

Waar ga je heen?

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

AW_Bos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Leuke is dat het niet eens een plugin is, maar een standaard setting die op 0 gezet is.
Die tekst op de KB is overigens niet echt professioneel. :X
Ja echt zo'n 'we zijn jullie gezeur zat dus knal even een rant neer' tekst.

Jammer.

• apekoek
Reactie van flexweb ziet er niet professioneel uit, hoewel ik wel content ben over hun verdere service verlening. Overstappen wil ik nu liever niet, alleen ssl lijkt wel een enorme cashcow van hun te zijn. Treurig.

Ik ben niet zo technisch, heeft een ssl beveiliging inderdaad onderhoud nodig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

apekoek schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:38:
Reactie van flexweb ziet er niet professioneel uit, hoewel ik wel content ben over hun verdere service verlening. Overstappen wil ik nu liever niet, alleen ssl lijkt wel een enorme cashcow van hun te zijn. Treurig.

Met Let's Encrypt niet. Ik gebruik nu al 4 jaar Let's Encrypt op een eigen server, maar het werkt perfect.
Een keer problemen gehad, maar of je dat echt onder problemen moet rekenen als je je site achter SSL bij CloudFlare zet?

*Pling* 💡
Hej, dat is ook een optie natuurlijk als Flexwebhosting het toestaat om de nameservers om te zetten. Zet daar gewoon SSL aan en je bent er ook.

Waar ga je heen?

• u34186
  • Niet online
apekoek schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:38:
[...]

Een normaal certificaat moet elk jaar vervangen worden, dus daar zit wel wat tijd in, afhankelijk van hoever ze dat geautomatiseerd hebben. Maar het bedrijf komt een beetje als ZZP'er over... Beetje ouderwets om, voor consumenten, geen Let's Encrypt te ondersteunen.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

De Nelis schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, lijkbaar teveel werk voor ze om de plugin te installeren.

Dan zou ik toch snel naar een ander gaan, Versio bied het zelfs aan via directadmin.
Wat een amateuristische graaiers. Ik zou overstappen naar een andere hostingprovider.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Let's Encrypt is JUIST ingericht om geautomatiseerd een SSL-certificaat aan te maken, en deze te vernieuwen na 60 dagen. Bij de introductie kwamen er al kant en klaar pakketten waarmee iedereen op een server dit al draaide kon krijgen in een vingerknip.

Dus de enige oplossing is om CloudFlare te gebruiken. Ik hoop wel dat ze hun servers gepatched hebben zodat je geen ip-adressen van CF in de access-logs tegenkomt :P

Waar ga je heen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apekoek
Evanescent schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Een normaal certificaat moet elk jaar vervangen worden, dus daar zit wel wat tijd in, afhankelijk van hoever ze dat geautomatiseerd hebben. Maar het bedrijf komt een beetje als ZZP'er over... Beetje ouderwets om, voor consumenten, geen Let's Encrypt te ondersteunen.
Niet klantvriendelijk nee, maar verwacht voor 42 euro per jaar echt niets meer aan te hoeven doen.

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Cloudflare is inderdaad nog wel een oplossing.

Maaruh, ook al is het shared en geen 'plugin', kan je niet gewoon binnen DirectAdmin aan de slag zoals in mijn eerste link aangegeven? Of hebben ze dat dichtgetimmerd voor vps?

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Jivebunny schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:00:
Cloudflare is inderdaad nog wel een oplossing.

Maaruh, ook al is het shared en geen 'plugin', kan je niet gewoon binnen DirectAdmin aan de slag zoals in mijn eerste link aangegeven? Of hebben ze dat dichtgetimmerd voor vps?
Als
code:
1
letsencrypt=0
in hun server-hoofdconfiguratie van DirectAdmin ingevuld is (en dus uitstaat), dan werkt Let's Encrypt niet mee. Gezien hun redenen zal dit dan ook wel zo zijn.

Met een eigen VPS-server kan je het wel aanzetten. Maar dan ben je wel zelf verantwoordelijk voor de hele server.
Niet iets voor beginners, tenzij je iemand kent die er ervaring met Linix heeft. Zo moet je ook zelf dan voor updates zorgen. Wel eenvoudig met DirectAdmin, maar er kan altijd wat misgaan.

[Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 01-07-2020 13:12]

Waar ga je heen?

• apekoek
Ik begrijp net dat ze geen ssl plugin aan bieden, omdat ze dan geen eigen support kunnen bieden...

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

apekoek schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:56:
Ik begrijp net dat ze geen ssl plugin aan bieden, omdat ze dan geen eigen support kunnen bieden...
Lariekoek. Als ze op een probleem stuiten wat ze niet uitkomen, dan kunnen ze gebruik maken van de support van DirectAdmin.

Waar ga je heen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

apekoek schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:56:
Ze ondersteunen de Lets Encrypt-plugin van DirectAdmin niet omdat ze dan geen geld kunnen verdienen aan het verkopen van hun achterhaalde betaalde certificaten. Dat is alles.

Ik zou echt een andere partij zoeken, dit slaat nergens op.

• apekoek
Heb het gevoel met mijn rug tegen de muur te staan.

- Momenteel net weer een jaar hosting afgenomen en geen zin om te verhuizen

- Flexwebhosting geeft het gevoel totaal geen support te bieden als het met een eigen letsencrypt situatie in de soep loopt

- Flexwebhosting vraagt de hoofdprijs voor een enkele ssl certificaat

Ik ben niet al te technisch dus wil er niet elk jaar zorgen hebben om een ssl certificaat, maar tegelijkertijd voelt het als een overbetaalde “service”. Bij veel hosters ben je er wel met een 10 euro per jaar (ipv 42 euro exclusief btw)

[Voor 7% gewijzigd door apekoek op 02-07-2020 08:09]

• apekoek
AW_Bos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:59:

Hoe heb ik de garantie dat de oplossing van Cloudflare gaat werken? Nameservers kunnen er wel gewoon aangepast worden, of zegt dat verder niets? https://kennisbank.flexwe...ebruik-eigen-nameservers/

En verder een alternatief idee, zou een ssl van Versio kunnen werken met mijn Flexwebhosting website? Zie: https://kennisbank.flexwe...nstalleerSSLanderepartij/

[Voor 12% gewijzigd door apekoek op 02-07-2020 08:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

€42 per jaar voor een SSL certificaat is echter niet “de hoofdprijs”. Je wilt echt wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als ik het zo hoor. Trek je portemonnee gewoon en gun die mensen ook wat.

En ja, hun antwoord is opmerkelijk, en ja, Lets Encrypt is de gouden standaard; maar wat kun je verwachten voor deze bodemprijzen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Grote garantie dat CloudFlare werkt. Account aanmaken, website registeren, nameserver instellen, koffie drinken, nog even wachten, en voila, je internetverkeer naar je site wordt omgeleid naar CloudFlare, die infeite een firewall is. Daar kan je SSL aanzetten.

Verder is Versio geen autoriteiteit die SSL-certificaten uitgeeft, maar wel verkoopt voor hun hosting platform. Geen idee of je die kan verhuizen. Ik zou het zelf niet doen, en liever naar CF kijken. Anders moet je zelf elke jaar dit weer vervangen, bij LE is dit niet nodig, en CF doet het ook automatisch.

@kamerplant Ik heb ook veel lagere prijzen gezien voor SSL-certificaten van andere partijen.

[Voor 129% gewijzigd door AW_Bos op 02-07-2020 09:01]

Waar ga je heen?

• apekoek
kamerplant schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:51:
€42 per jaar voor een SSL certificaat is echter niet “de hoofdprijs”. Je wilt echt wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als ik het zo hoor. Trek je portemonnee gewoon en gun die mensen ook wat.

En ja, hun antwoord is opmerkelijk, en ja, Lets Encrypt is de gouden standaard; maar wat kun je verwachten voor deze bodemprijzen.
Ben bereid om te betalen, maar factor 4 qua prijs tov andere partijen voor een basis ssl is nogal een verschil.

• u34186
  • Niet online
apekoek schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:17:
[...]
Ben bereid om te betalen, maar factor 4 qua prijs tov andere partijen voor een basis ssl is nogal een verschil.
Pas op dat je voor die 10 euro enkel en alleen het certificaat hebt. Dat moet je dan zelf nog wel aanvragen (CSR genereren) en installeren. Dat wordt nu door je hoster geregeld dus dat doen ze eigenlijk voor 30 euro.

[Voor 11% gewijzigd door u34186 op 02-07-2020 09:48]

• apekoek
Evanescent schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Pas op dat je voor die 10 euro enkel en alleen het certificaat hebt. Dat moet je dan zelf nog wel aanvragen (CSR genereren) en installeren. Dat wordt nu door je hoster geregeld dus dat doen ze eigenlijk voor 30 euro.
Eenmalig ok snap ik, maar waarom elk jaar dat betalen? Maar goed, ik zal het wel moeten overwegen om het mijzelf makkelijker te maken kennelijk.

[Voor 10% gewijzigd door apekoek op 02-07-2020 10:01]

• u34186
  • Niet online
apekoek schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:00:
[...]

Eenmalig ok snap ik, maar waarom elk jaar dat betalen?
Omdat je elk jaar een nieuw certificaat krijgt.

• apekoek
Evanescent schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:01:
[...]

Omdat je elk jaar een nieuw certificaat krijgt.
En dat is bij Transip voor 15 euro per jaar niet zo bijvoorbeeld? Of zie ik iets over het hoofd?

[Voor 6% gewijzigd door apekoek op 02-07-2020 10:08]

• u34186
  • Niet online
apekoek schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:08:
[...]

En dat is bij Transip voor 15 euro per jaar niet zo bijvoorbeeld?
Daar hebben ze het proces waarschijnlijk beter geautomatiseerd, dan wel door de grotere schaal is het goedkoper te leveren.

• apekoek
Evanescent schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Daar hebben ze het proces waarschijnlijk beter geautomatiseerd, dan wel door de grotere schaal is het goedkoper te leveren.
Plausibel, maar niet echt een voordeel voor de klant. Anderzijds, de algehele service die Flexwebhosting verleend vind ik uitmuntend.

[Voor 11% gewijzigd door apekoek op 02-07-2020 10:47]

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

apekoek schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Plausibel, maar niet echt een voordeel voor de klant. Anderzijds, de algehele service die Flexwebhosting verleend vind ik uitmuntend.
Dan zou ik het ze in dit geval gunnen en die 42 p/j aftikken voor het certificaat.

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Leuke is dat je bij CF een gratis SSl certificaat hebt.

Waar ga je heen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
apekoek schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Het aantal mensen dat momenteel aan deze discussie mee doet is je 3,50EUR p/m inmiddels al meer dan waard. :+

Vind altijd wel jammer om te zien dat we steeds minder willen betalen voor dienstverlening. Aparte ontwikkeling.

• Ozzie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:50
ReneDx schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:02:
[...]

Het aantal mensen dat momenteel aan deze discussie mee doet is je 3,50EUR p/m inmiddels al meer dan waard. :+

Vind altijd wel jammer om te zien dat we steeds minder willen betalen voor dienstverlening. Aparte ontwikkeling.
Zo'n aparte ontwikkeling is dat niet in dit geval. Veel webhosters bieden gratis of heel goedkoop LetsEncrypt certificaten aan. Volgens mij is het bij transip zelfs inbegrepen bij een webhosting pakket.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

ReneDx schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:02:
[...]

Het 'probleem' is dat je fors moet bijbetalen voor een dienst die in de branche inmiddels standaard is. En als je dan leest dat Flexwebhosting onderdeel is van TWS (een speeltje van de familie Strikwerda om hun familiekapitaal van ruim 100 miljoen euro te laten groeien, bekend van de prijsverhogingen van 400%), dan verbaast dat me helemaal niets.
Ik zou zelf verhuizen, maar ik ben dan ook wat principiëler dan TS. Vimexx kan voor €5,40/jaar hosting met een ssl-certificaat aanbieden, dat volautomatisch elke 3 maanden wordt vernieuwd. Heb je geen omkijken naar.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zit al eeuwen bij yourname en daar hadden ze let's encrypt gewoon aangezet op mijn sites toen het uitgebracht werd, moest alleen zelf in Joomla zorgen dat http redirecte naar https. Dat noem ik nog eens service.

Ik zou dus gewoon overstappen naar andere provider. Geen bedenk termijn?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
GlowMouse schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:01:
[...]

Het 'probleem' is dat je fors moet bijbetalen voor een dienst die in de branche inmiddels standaard is. En als je dan leest dat Flexwebhosting onderdeel is van TWS (een speeltje van de familie Strikwerda om hun familiekapitaal van ruim 100 miljoen euro te laten groeien, bekend van de prijsverhogingen van 400%), dan verbaast dat me helemaal niets.
Ik zou zelf verhuizen, maar ik ben dan ook wat principiëler dan TS. Vimexx kan voor €5,40/jaar hosting met een ssl-certificaat aanbieden, dat volautomatisch elke 3 maanden wordt vernieuwd. Heb je geen omkijken naar.
I see, ik waardeer je onderzoek. In dit geval gaat mijn punt dan mogelijk inderdaad niet op. Mjn fout.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apekoek
GlowMouse schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:01:
[...]

Een andere discussie, maar is verhuizen van een website niet een “lastig” proces met mogelijk veel obstakels? Niet eerder gedaan namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
apekoek schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:21:
[...]
Een andere discussie, maar is verhuizen van een website niet een “lastig” proces met mogelijk veel obstakels? Niet eerder gedaan namelijk.
Hangt helemaal van de site af en of je een uurtje downtime acceptabel vindt.

Ik zou het als volgt aanpakken:
- Richt de (kopie van de) site in op de nieuwe omgeving
- Zet de oude website in offline modus (bezoekers krijgen de melding dat de site niet beschikbaar is).
- Kopieer laatste versie van de database en de userdata naar de nieuwe omgeving (zodat die nu 1:1 gelijk is).
- Zet de nieuwe site in online-modus.
- Pas je lokale hosts file aan naar de nieuwe omgeving en test de nieuwe site grondig.
- Als alles werkt, zet je de DNS om naar de nieuwe omgeving. Bezoekers komen dan weer langzaamaan binnen op de nieuwe omgeving.
- Zeg de oude omgeving op.

Op zich maar een paar stapjes. >:) De uitdaging kan zitten in het daadwerkelijk verhuizen van de site. Dat kun je oefenen door lokaal een servertje te draaien of een XAMPP-installatie en daarop de site draaiend zien te krijgen.

[Voor 11% gewijzigd door u34186 op 03-07-2020 10:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

En als de sites beiden op eenzelfde soort controlpanel draaien (zoals DirectAdmin) dan kan je daar ook backup and restore doen.

Een database overzetten voor een beginner vaak nog iets lastiger. En phpMyAdmin is ook niet echt supergeweldig naar mijn mening. Ikzelf werk vaak op de commandline... ;)

[Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 03-07-2020 10:38]

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apekoek
Letsencrypt is niet mogelijk bij shared hosting zie ik net en bij nader inzien zie ik een verhuizing nu ook niet direct zitten (wil geen extra gedoe en had al net verlengd). Ga toch maar over op aftikken denk ik zo.

[Voor 11% gewijzigd door apekoek op 03-07-2020 12:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
apekoek schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:31:
Letsencrypt is niet mogelijk bij shared hosting zie ik net [...]
Waar haal je die (foutieve) informatie vandaan? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apekoek
Evanescent schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:39:
[...]

Waar haal je die (foutieve) informatie vandaan? :?
Omdat precies deze optie ontbreekt in mijn directadmin overzicht. En er staat ergens dat flexweb geen letsencrypt ondersteund, tenzij je dus een eigen server met een complete directadmin hebt.

https://cdn.flexwebhostin...IWgilvJn1pn9og1pWZQn.jpeg

Free and automatic lets encrypt certificate is dus niet aanwezig...

[Voor 7% gewijzigd door apekoek op 03-07-2020 13:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

apekoek schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:59:
[...]

Omdat precies deze optie ontbreekt in mijn directadmin overzicht. En er staat ergens dat flexweb geen letsencrypt ondersteund, tenzij je dus een eigen server met een complete directadmin hebt.

Lees je wel de reacties? Dit is al reeds gezegd door @AW_Bos
AW_Bos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Als
code:
1
letsencrypt=0
in hun server-hoofdconfiguratie van DirectAdmin ingevuld is (en dus uitstaat), dan werkt Let's Encrypt niet mee. Gezien hun redenen zal dit dan ook wel zo zijn.

Met een eigen VPS-server kan je het wel aanzetten. Maar dan ben je wel zelf verantwoordelijk voor de hele server.
Niet iets voor beginners, tenzij je iemand kent die er ervaring met Linix heeft. Zo moet je ook zelf dan voor updates zorgen. Wel eenvoudig met DirectAdmin, maar er kan altijd wat misgaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apekoek
KRGT schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Lees je wel de reacties? Dit is al reeds gezegd door @AW_Bos

[...]
Omdat ik twee verschillende reacties lees in dit topic, voor mij is het sowieso iets meer abracadabra, vandaar.

Goed, nu is het dus wel duidelijk voor mij. Dank

AW_Bos had het trouwens over ‘als’, naja dat blijkt dus kennelijk uit mijn onderzoek nu.

[Voor 11% gewijzigd door apekoek op 03-07-2020 13:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
apekoek schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:59:
[...]

Ja, oké, het wordt niet ondersteund door Flexwebhosting. Hier stel jij dat Let's Encrypt in het algemeen niet op shared hosting supported zou zijn, maar dat is dus foutieve informatie.

Laten we wel wezen: Het is pure onwil van Flexwebhosting dat zij die functie niet bieden. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apekoek
Evanescent schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Ja, oké, het wordt niet ondersteund door Flexwebhosting. Hier stel jij dat Let's Encrypt in het algemeen niet op shared hosting supported zou zijn, maar dat is dus foutieve informatie.

Laten we wel wezen: Het is pure onwil van Flexwebhosting dat zij die functie niet bieden. ;)
Ik doelde uiteraard op mijn eigen sharedhosting pakket, dus flexweb. Helaas, hier zal ik het mee moeten doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Het feit dat ze ook niets zeggen dat je met 'Cloudflare SSL kan gebruiken', spreekt al voorzich dat het meer een verkoopsstrategie is, dan dat ze te lui zijn. Maar het kan wel met CloudFlare.

[Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 03-07-2020 16:36]

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:35:
Het feit dat ze ook niets zeggen dat je met 'Cloudflare SSL kan gebruiken', spreekt al voorzich dat het meer een verkoopsstrategie is, dan dat ze te lui zijn. Maar het kan wel met CloudFlare. En dan heb je meteen een Comodo-certificaat.
Ware het niet dat Cloudflare een 3e-partij is. En het is een extra layer tussen jouw site en de bezoeker, wat ook caching-problemen kan veroorzaken als je het niet goed configureert... Waarom zouden ze dat in vredesnaam adviseren (én dus moeten supporten, want gebruikers)? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Dat Comodo mag je wel uit mijn quote halen, dat is niet zo. CF heeft zijn eigen certificaten zie ik.

Maar sommige gebruikers hebben behoefte aan extra beveiliging, en ik heb vaker Knowledgebase artikelen gezien van andere hosting over hoe ze CloudFlare kunnen instellen. Maar er staat vaak wel bij dat de hosting niet verantwoordelijk is, en gebruik op eigen risico is.

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

apekoek schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:21:
[...]
Dat ligt er net aan wat er allemaal draait. Als het alleen Wordpress of een webwinkel is, is een verhuizing niet zoveel werk. Met de oplossing van Evanescent heb je geen downtime, maar als een avondje downtime niet erg is, kan het ook met minder stapjes.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

apekoek schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:11:
[...]

En verder een alternatief idee, zou een ssl van Versio kunnen werken met mijn Flexwebhosting website? Zie: https://kennisbank.flexwe...nstalleerSSLanderepartij/
Ehh, als ik die pagina even kort lees, hebben ze het over een "andere partij". Nergens staat dat dit niet Let's Encrypt kan zijn. Als jij het okee vindt om dit jaar (tot je over kan naar een andere hosting-partij) elke 10 weken (dus zo'n 5 keer) ofzo handmatig een Let's Encrypt certificaat te vernieuwen kan je die gewoon handmatig uploaden. Het mooie van Let's Encrypt is dat je dit nu gratis kan proberen. Werkt het niet, is er niks gebeurd (en dan hebben ze waarschijnlijk een vieze check ingebouwd die Let's Encrypt weigert). Werkt het wel, mooi!

LE-certificaten zijn niet anders dan "normale" certificaten, afgezien van de prijs en geldigheidsduur.

[Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 03-07-2020 16:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
DirectAdmin is echt een draak qua updaten/configureren/etc.
Ik moet altijd in de DirectAdmin forums grasduinen om iets werkend te krijgen.
En zo ook is Let's Encrypt totaal ruk in DirectAdmin (cPanel doet het beter, maar toch nog problemen).
Ik begrijp waarom Flexwebhosting het dus niet ondersteund (wil iemand weten waarom, dan post ik het hier offtopic), je kan niet voor €60 per jaar een personeelslid aannemen om al die DA servers te onderhouden.

Dat is één van de vele redenen waarom ik geen cPanel/DirectAdmin/Plesk meer aanbied.
DataGhost schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:47:
handmatig een Let's Encrypt certificaat te vernieuwen kan je die gewoon handmatig uploaden.
Het is iets meer werk op je locale Linux machine
code:
1
2
3
wget https://dl.eff.org/certbot-auto
chmod 0755 certbot-auto
certbot-auto --text --email email@domeinnaam.nl --domains domeinnaam.nl --agree-tos --renew-by-default --manual certonly --config-dir ~/letsencrypt --work-dir ~/letsencrypt --logs-dir ~/letsencrypt

En het laatste commando vertelt je precies wat je moet doen.
Met --email krijg je zelfs elke twee maanden een e-mail reminder dat je het certificaat moet vernieuwen :)

[Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 03-07-2020 17:20]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• apekoek
AW_Bos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:59:

Uiteindelijk ben ik hiervoor gegaan, Cloudflare lijkt aardig te werken. Al is de beveiliging gelimiteerd, wel blij mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

DJMaze schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:18:
En zo ook is Let's Encrypt totaal ruk in DirectAdmin (cPanel doet het beter, maar toch nog problemen).
Ik begrijp waarom Flexwebhosting het dus niet ondersteund (wil iemand weten waarom, dan post ik het hier offtopic), je kan niet voor €60 per jaar een personeelslid aannemen om al die DA servers te onderhouden.

Dat is één van de vele redenen waarom ik geen cPanel/DirectAdmin/Plesk meer aanbied.

[...]

Het is iets meer werk op je locale Linux machine
code:
1
2
3
wget https://dl.eff.org/certbot-auto
chmod 0755 certbot-auto
certbot-auto --text --email email@domeinnaam.nl --domains domeinnaam.nl --agree-tos --renew-by-default --manual certonly --config-dir ~/letsencrypt --work-dir ~/letsencrypt --logs-dir ~/letsencrypt

En het laatste commando vertelt je precies wat je moet doen.
Met --email krijg je zelfs elke twee maanden een e-mail reminder dat je het certificaat moet vernieuwen :)
Dat laatste kan ook met een maandelijke cronjob. :P
Geen omkijken meer naar.

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

DJMaze schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:18:
Ik geen toe dat DirectAdmin een draak is qua updaten, maar het gebruikt wel een eigen packagemanager die alles meteen goed instelt. Als de Custombuild via de commandline shell complex is, dan kan je altijd op admin-niveau de Custombuild-plugin installeren. :)

Maar Let's Encrypt ruk in DirectAdmin?
Nee, daar ga ik niet in mee. Het werkt prima, tenzij je misschien een vreemde f*cked-up configuratie hebt.
Na installatie werkt het direct.

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:54:
Maar Let's Encrypt ruk in DirectAdmin?
Nee, daar ga ik niet in mee. Het werkt prima, tenzij je misschien een vreemde f*cked-up configuratie hebt.
Na installatie werkt het direct.
Zet eens een htpasswd configuratie in je htaccess of een rewrite op .* voor alles zonder -f check, en doe dan een certificaat generatie test ;)

En daarom gebruik ik een custom setup met een alias op de acme map. Geen gezeur meer met .well-known mappen in de virtualhost docroot.

Dat hadden de panels zelf ook wel kunnen doen, hebben ze niet gedaan (cPanel past je .htaccess aan om het probleem te omzeilen, en dat wordt ook een zooitje).

[Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 06-07-2020 20:56]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True