Hebben meer mensen continu boetes op de A2 bij Breukelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.493 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_Str
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07-2021
Mijn vraag
Ik heb de laatste maand meerdere bekeuringen gekregen met exact dezelfde snelheid op alleen de trajectcontrole bij breukelen.
Het vreemde is dat ik op cruisecontrol rijdt vanaf amsterdam naar maarsen en terug en alleen bij breukelen vind de trajectcontrole elke keer dat ik 6km te hard rijdt. Dat er een keer een boete komt omdat je een paar km te hard rijdt, ok. Can happen, maar 5x alleen daar met exact dezelfde snelheid en op de andere 2 trajectcontroles op dat traject niets?! En dan ook meteen 6km. Dat is toch wat gek wmb. Vandaar eens een poll of er meer mensen die dat geluk hebben op dat stuk van de A2 de laatste tijd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een kia ceed😉

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb er weinig over gevonden via google, vandaar hier eens de vraag.

Beste antwoord (via Marcel_Str op 01-07-2020 13:08)

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-06 23:13
Ok, je feiten staan wat door elkaar. Ik probeer het even samen te vatten:

- Je rijdt vaak op de A2 tussen AMS en UTR (beide richtingen)
- Je doet dit altijd op de CC ingesteld op 112 km/h
- Je hebt (sinds kort?) een andere auto (Ceed ipv Skoda)
- Sinds je de Ceed hebt krijg je boetes op de terugweg van UTR naar AMS. (specifiek alleen Breukelen)
- Als je de Ceed al langer hebt, toevallig rond die periode van winterbanden naar zomerbanden gewisseld?

Vervolgens wat feitjes die al elders zijn benoemd:
- Als je op het hele traject UTR - AMS te hard rijd krijg je voor slechts 1 ervan een boete. Dus het is wss niet specifiek het stuk UTR - Breukelen maar gewoon het hele traject)
- Iedere auto heeft een andere tellerafwijking waarbij de aangegeven snelheid afwijkt van de echte snelheid.
- Deze tellerafwijking is ook anders bij andere banden! Dus op je zomerset kun je een andere afwijking hebben dan je winterset bijvoorbeeld. Deze tellerafwijking is ook exact de reden dat er een correctie wordt toegepast bij de boete.
- Aanname van mijn kant (let op: ik weet niet of dit klopt, dit heb ik een keer gehoord) je krijgt niet direct altijd een boete bij een te lage overschreiding: dus NA CORRECTIE nog 1 km/h te hard versturen ze niet. (dit klopt niet altijd, I know)

Mogelijke hypothese:
- Heenweg 112 CC is ~ 109,4 echte kilometers, minus 4 correctie is 105,4 = binnen een zekere marge = geen boete
- Terugweg 112 CC is ~ 110,0 echte kilometers, minus 4 correctie is 106,0 = boven de marge = een boete.

Waar die (mini-)afwijking dan door komt is koffiedik kijken.. Kan wind zijn, kan zijn dat je Ceed iets teveel gas bijgeeft op de helling van het viaduct bij Breukelen en dus 1 km te hard gaat.

Feit is dat 112 op de CC echt wel fors is. Ik rijd daar altijd 103 op de CC, wat in de praktijk 101 op de GPS is. Als ik 112 zou gaan rijden is dat heel slecht voor de portemonnee.

Protip: zet je CC een paar tikkies lager. Als je dan door omstandigheden even een keer gas bij moet geven dan heb je niet direct een boete.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:43
Zachter rijden op dat stuk als je weet dat je daar elke keer een boete krijgt? Ik zou gewoon lekker een paar km/u onder de limiet rijden tijdens een trajectcontrole dan weet je zeker dat je geen boete krijgt. laat iemand naast je op de gps ook eens kijken hoe hard je gaat op die snelheid op de CC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hoe bepaal je je eigen snelheid? tellerkilometers? GPS? Hoe dicht zit je tegen de limiet? 100? 103?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:35
Inderdaad, wat is je snelheid op de GPS?

Kun je eens precies de afstand tussen de meetpunten meten op je kmteller en/of op Google maps. Dan kun je eens gaan rekenen. Zou natuurlijk verkeerd ingesteld kunnen staan in het systeem van de politie/rijkswaterstaat.

[ Voor 10% gewijzigd door storeman op 01-07-2020 11:20 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 16:29
Ik reed daar elke dag 110 op de cruisecontrol in mijn auto en dat is echt op de limiet. Dus iets harder en je krijgt een bekeuring. Inmiddels werk ik al ~4 maanden vanaf thuis dus kan niet zeggen of er de afgelopen tijd iets is veranderd.

Edit:
Het trouwen zo dat je maar voor een traject een boete krijgt als je meerdere trajecten op dezelfde weg achter elkaar te hard rijd. https://www.om.nl/onderwe...ect-sectie-in-het-systeem

[ Voor 38% gewijzigd door Ozzie op 01-07-2020 11:23 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het roepen van getallen heeft inderdaad niet veel zin als we niet weten welk meetinstrument gebruikt wordt (ook @Ozzie). De teller op je dashboard is vaak geen echte snelheid. Je GPS is preciezer maar kan natuurlijk ook wat fluctueren door meetfouten.

Dus waarmee wordt er gemeten? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:32
Marcel_Str schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:15:
Mijn vraag
Ik heb de laatste maand meerdere bekeuringen gekregen met exact dezelfde snelheid op alleen de trajectcontrole bij breukelen.
Het vreemde is dat ik op cruisecontrol rijdt vanaf amsterdam naar maarsen en terug en alleen bij breukelen vind de trajectcontrole elke keer dat ik 6km te hard rijdt. Dat er een keer een boete komt omdat je een paar km te hard rijdt, ok. Can happen, maar 5x alleen daar met exact dezelfde snelheid en op de andere 2 trajectcontroles op dat traject niets?! En dan ook meteen 6km. Dat is toch wat gek wmb. Vandaar eens een poll of er meer mensen die dat geluk hebben op dat stuk van de A2 de laatste tijd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een kia ceed😉

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb er weinig over gevonden via google, vandaar hier eens de vraag.
De A2 heeft sinds eind vorig jaar, meer stukjes trajectcontrole (kleinere stukjes) allemaal losse systemen. Maar voor hele traject krijg je 1 boete.

Dus ze gaan voor de a2, niet 3 boetes uitdelen als je van utrecht - amsterdam rijdt, krijg je in totaal maar 1 boete per heen weg.

Ik weet dat die in het begin op 108 km/u afgesteld stond, dus dat betekende boete dat je 5 km te hard gaat.
Als je 6 km te hard rijdt betekent het dus dat je 109 km per uur rijdt (op de gps).

Dat is gewoon te hard voor een 100 weg, ga gewoon met 100 km/u van a-z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 11:22

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Er lopen wat bochten in de weg natuurlijk op de A2, waardoor metingen anders kunnen uitpakken.
Hoe deze tijden worden berekend weet ik zelf niet. maar als je die dagen de binnenbocht pakt ipv de buiten bocht kan dat net te snel gaan op je CC terwijl je er dus niet elke dag last van hebt.

Je hebt als het goed is de afstand en de afgelegde tijd, als je die kan delen kunnen we berekenen hoeveel seconde je te snel was tot je een boete zou krijgen.

ik heb eens op de A2 een boete gehad voor 135km/u toen ik terug rekende zag ik dat als ik 0,2 seconde langer over dat traject heb gedaan dat ik dan geen boete zou hebben gehad,

Dat jij boetes voor 106 krijgt wilt waarschijnlijk zeggen dat je altijd 105 rijdt, maar nu af en toe volgens het systeem de 106 aantikt.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:24:
[...]

Dat jij boetes voor 106 krijgt wilt waarschijnlijk zeggen dat je altijd 105 rijdt, maar nu af en toe volgens het systeem de 106 aantikt.
Na correctie, wel te verstaan. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:34

-tom-562

Oliesjeik

Download Flitsnav (imo beter dan Flitsmeister) en rij het traject eens. Die werkt goed met trajectcontroles, die houdt ook realtime een gemiddelde snelheid bij tussen de controlepunten. Zo zie je meteen of je wat rustiger aan moet doen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Room42 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Na correctie, wel te verstaan. ;)
Ik weet niet of de TS praat over voor of na de correctie. ;). er mist nog te veel informatie.
Ik verwacht 106 na de correctie.
Aangezien 106 nog een veilige snelheid is.

3% correctie + drempel van 4 = 4+4, boetes vanaf 108km/u als ik het nog goed heb na al die jaren. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben :).

[ Voor 31% gewijzigd door Smuggler op 01-07-2020 11:28 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:37
of, wild idee.. je houdt je aan de snelheid bij traject controles? Of denk ik nu heel gek?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Ik weet niet of de TS praat over voor of na de correctie. ;). er mist nog te veel informatie.
Hij gaat geen boete krijgen over een snelheid voor correctie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Room42 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:23:
Het roepen van getallen heeft inderdaad niet veel zin als we niet weten welk meetinstrument gebruikt wordt (ook @Ozzie). De teller op je dashboard is vaak geen echte snelheid. Je GPS is preciezer maar kan natuurlijk ook wat fluctueren door meetfouten.

Dus waarmee wordt er gemeten? :)
Dat zegt iedereen altijd wel, maar ik heb in de loop de jaren dat traject dagelijks gereden met 4 verschillende auto's en altijd de cruisecontrol op 110 gezet en nooit een boete gehad. Dus je kan 110 op de teller van je auto wel over meerdere auto's vergelijken. Op de GPS was dat trouwens altijd 106/107.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:29
-tom-562 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:25:
Download Flitsnav (imo beter dan Flitsmeister) en rij het traject eens. Die werkt goed met trajectcontroles, die houdt ook realtime een gemiddelde snelheid bij tussen de controlepunten. Zo zie je meteen of je wat rustiger aan moet doen.
Die gemiddelde snelheid houdt Flitsmeister ook aan. Dat is inderdaad super makkelijk. Dus ik weet dat ik 106 op mijn CC kan rijden om gemiddeld op 103 op GPS uit te komen.

Maar als je 106 na correctie rijdt, dan rij je toch stevig te hard. Of er zit een hele grote afwijking in de km-teller.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Room42 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Hij gaat geen boete krijgen over een snelheid voor correctie. :P
maar die snelheid staat wel op je overtreding.
Die correctie is er ook alleen maar op eventuele kleine meetfouten uit te sluiten ;). je rijdt inprinciepe de snelheid voor de correctie. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
Ozzie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Dat zegt iedereen altijd wel, maar ik heb in de loop de jaren dat traject dagelijks gereden met 4 verschillende auto's en altijd de cruisecontrol op 110 gezet en nooit een boete gehad. Dus je kan 110 op de teller van je auto wel over meerdere auto's vergelijken. Op de GPS was dat trouwens altijd 106/107.
Dat slaat echt helemaal nergens op. Er is geen standaardafwijking die fabrikanten hanteren hoor. Dan heb je gewoon mazzel gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Ozzie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:20:
Ik reed daar elke dag 110 op de cruisecontrol in mijn auto en dat is echt op de limiet. Dus iets harder en je krijgt een bekeuring. Inmiddels werk ik al ~4 maanden vanaf thuis dus kan niet zeggen of er de afgelopen tijd iets is veranderd.

Edit:
Het trouwen zo dat je maar voor een traject een boete krijgt als je meerdere trajecten op dezelfde weg achter elkaar te hard rijd. https://www.om.nl/onderwe...ect-sectie-in-het-systeem
CC op 110 is natuurlijk vragen om ellende. Daar zijn echt behoorlijk wat redenen voor waarom op het ene traject wel een bon en het andere niet.

* Die systemen hebben een meetmarge, dat heeft een minimale en een maximale waarde.
* Jouw cruise control heeft een marge van 109 - 111 voor de gekozen snelheid
* De bandenspanning varieert per dag en gedurende je rit, je tellerafwijking dus ook

Waarom moet je in vredesnaam zo erg op de limiet rijden 8)7 als je voor een correctie een keer gas bij moet geven heb je dus meteen een bon te pakken, bovendien weet je dat je dus altijd 10% te hard rijdt. Zet de CC lekker op 106 of lager, zit je altijd goed. Geen bekeuringen en geen risico binnen de marges.
[...]

Dat is gewoon stom toeval. Ik kan je over de 10-tallen auto's die ik gereden heb zeggen dat dit gewoonweg niet opgaat.

[ Voor 16% gewijzigd door OmeJoyo op 01-07-2020 11:31 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
Is de correctie voor trajectcontrole hetzelfde als voor flitsen? Ik kan me voorstellen dat je bij trajectcontrole veel mee meetpunten hebt en zodoende misschien de error-margin kan verminderen....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

[...]

Nee dat kan niet. Mijn auto heeft 0 tot 1 km/u afwijking. Mijn vorige had 14km/u afwijking terwijl ik 100 rijdt.
Dit is per Merk en per model anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:29:
[...]

maar die snelheid staat wel op je overtreding.
Die correctie is er ook alleen maar op eventuele kleine meetfouten uit te sluiten ;). je rijdt inprinciepe de snelheid voor de correctie. ;)
Voor 106 VOOR correctie krijg je geen boete op de A2, dus die 106 die genoemd is zal na correctie zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iets met een ezel en een steen dit... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
OmeJoyo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:30:
[...]

CC op 110 is natuurlijk vragen om ellende. Daar zijn echt behoorlijk wat redenen voor waarom op het ene traject wel een bon en het andere niet.

* Die systemen hebben een meetmarge, dat heeft een minimale en een maximale waarde.
* De bandenspanning varieert per dag en gedurende je rit, je tellerafwijking dus ook

Waarom moet je in vredesnaam zo erg op de limiet rijden 8)7 als je voor een correctie een keer gas bij moet geven heb je dus meteen een bon te pakken, bovendien weet je dat je dus altijd 10% te hard rijdt. Zet de CC lekker op 106 of lager, zit je altijd goed. Geen bekeuringen en geen risico binnen de marges.
Zoals ik al zei, ik reed daar dagelijks de afgelopen 3 jaar op die snelheid en ik heb nooit een boete gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Ja maar dat bedoel ik dus: Als je zegt 110 op de teller is dat wat anders dan 110 op GPS. ;)
MikeyMan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:31:
Iets met een ezel en een steen dit... 8)7
Behalve dat er natuurlijk een behoorlijke vertraging zit tussen de overtreding en het ontvangen van de bekeuring. Hij kan prima 5x dezelfde overtreding gemaakt hebben voordat de eerste bekeuring ontvangen is. Dus dat slaat nergens op. :/

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 01-07-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

armageddon_2k1 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:30:
Is de correctie voor trajectcontrole hetzelfde als voor flitsen? Ik kan me voorstellen dat je bij trajectcontrole veel mee meetpunten hebt en zodoende misschien de error-margin kan verminderen....
Die correctie is altijd hetzelfde, is bij wet vastgelegd en verandert niet mee met de nauwkeurigheid van de metingen. Zelfs metingen uit een rijdende auto heeft dezelfde correctie standaard. (waar je dus een minimale afstand wordt gevolgt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gedoe over correcties...

Er is niemand (oke, bijna niemand) die op elk moment van de rit weet of de analoge & digitale systemen van de auto goed werken. De enige manier om dus te "ervaren" wat je aan het doen bent, is zeeeeeer goed de omgeving in de gaten houden.

Als je dus op dat stuk continu mensen inhaalt en dan komt posten dat je boetes krijgt, dan is het redelijk duidelijk dat je gewoon te hard rijdt ongeacht wat de auto aan geeft?

@Marcel_Str neem aan dat de Kia al meerdere keren ook bij de garage geweest is om de klacht van boete vs. snelheidsmeter op te lossen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebasti
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 16:00
Ozzie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Zoals ik al zei, ik reed daar dagelijks de afgelopen 3 jaar op die snelheid en ik heb nooit een boete gehad.
Sinds december 2019 wordt er ook gecontroleerd op de tussen stukjes bij de afslagen. Dus ipv drie trajectcontroles zijn het er nu vijf. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:10

Agent47

I always close my contracts.

Je kunt ook gewoon 95 gaan rijden op de cc, problem solved dan toch?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Agent47 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:50:
Je kunt ook gewoon 95 gaan rijden op de cc, problem solved dan toch?
Daarmee is het probleem niet opgelost, alleen de symptomen.

This too shall pass

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
Sharky schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:53:
[...]

Het 'probleem' is gewoon dat hij te hard heeft gereden. Als je op de A2 tussen amsterdam - utrecht merkt dat je alles en iedereen inhaalt, dan weet je gewoon dat je een boete krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:13
Ozzie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:31:
Bandenwissel?
Zomer- of winterbanden maakt bij mij nogal wat uit...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
hoevenpe schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Bandenwissel?
Zomer- of winterbanden maakt bij mij nogal wat uit...
Ik ben niet de TS he, ik heb daar dus (nog) nooit een boete gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel_Str
De regel van 1 boete over 3 trajecten te hard wist ik niet. Gaande weg leert men.
Ik heb geen GPS-snelheid. Die zal ik eens meten.

De boete is voor 6km te hard, dus na correctie. Ik heb dit traject met een skoda octavia 3 jaar lang op 112km cruise gereden (teller) zonder boete, niet 1. De kia zal anders afwijken dan de skoda, maar niet zoveel naar mijn verwachting (maar meten is weten idd). Vooral ook omdat ik op 80-km wegen met een vaste flitspaal ook met de kia geen probleem met 88km op de teller. Tuurlijk, de een vind dit te hard, de ander vind het prettig om dan wat makkelijker in te halen. Die discussie wil ik niet aangaan. Dat is een persoonlijke keuze (en als daar een keer een boete uit voort komt, moet je die ook accepteren). Ik vind het simpelweg opvallend dat het élke keer alleen op de A2 is en ook alleen bij Breukelen met 6km (niet 1 of 2 km). Dat vind ik erg opvallend. Als anderen dat nu ook ervaren op de A2 sinds maart / april, dan zou dat wellicht iets zeggen over de meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 09:56

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Tot 2019 werkte ik in Utrecht, reed dus elke ochtend van AMS->UTR en op mijn cruise control was het 112 en op flitsmeister 105.. nooit boete gehad.. maar dit was nog voordat ze ook de stukken ertussen gingen meten. daar reden we altijd iets harder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_Str
Sebasti schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:48:
[...]

Sinds december 2019 wordt er ook gecontroleerd op de tussen stukjes bij de afslagen. Dus ipv drie trajectcontroles zijn het er nu vijf. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Ok, ook dat wist ik niet, maar ook daar rijdt ik op dezelfde cruise snelheid, geen gas erbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PB-powell
  • Nu online

PB-powell

Mr. Laziness

Met 112 op de teller is het ook vragen om problemen, dat is echt letterlijk de grens opzoeken en er in dit geval overheen gaan. Ik heb daar ook veel gereden en zet de cc op 108. Je haalt best wat mensen in, maar je zit ruim binnen de marges van een boete.
En ja per auto kan de teller vs gps snelheid afwijken. Hier is geen standaard in, alleen dat de teller nooit minder mag aangeven dan de gps.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:03
Tuurlijk, de een vind dit te hard,
Nee. Dat IS te hard. Je moet op je teller rijden wat er op de borden staat. Dus op de A2 bij breukelen moet je op de teller 100 rijden, en geen 110.

Dat we dat niet (altijd) doen, resulteert soms in een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_Str
PB-powell schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:01:
Met 112 op de teller is het ook vragen om problemen, dat is echt letterlijk de grens opzoeken en er in dit geval overheen gaan. Ik heb daar ook veel gereden en zet de cc op 108. Je haalt best wat mensen in, maar je zit ruim binnen de marges van een boete.
En ja per auto kan de teller vs gps snelheid afwijken. Hier is geen standaard in, alleen dat de teller nooit minder mag aangeven dan de gps.
Helemaal waar en als je hem dan krijgt moet je ook niet zeuren idd. Die ben ik volledig met je eens!

Maar de verschillen in mijn post zijn ook onderdeel van de vraag en daar gaat het mij juist om. Hoe kan je op alle andere trajecten boetevrij rijden op een cruise snelheid terwijl je op een ander continu boetes krijgt met dezelfde cruise snelheid? (En dan ook meteen 6km en niet 1 of 2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Marcel_Str schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:59:
De regel van 1 boete over 3 trajecten te hard wist ik niet. Gaande weg leert men.

De boete is voor 6km te hard, dus na correctie. Ik heb dit traject met een skoda octavia 3 jaar lang op 112km cruise gereden (teller) zonder boete, niet 1. De kia zal anders afwijken dan de skoda, maar niet zoveel naar mijn verwachting (maar meten is weten idd). Vooral ook omdat ik op 80-km wegen met een vaste flitspaal ook met de kia geen probleem met 88km op de teller. Tuurlijk, de een vind dit te hard, de ander vind het prettig om dan wat makkelijker in te halen. Die discussie wil ik niet aangaan. Dat is een persoonlijke keuze (en als daar een keer een boete uit voort komt, moet je die ook accepteren). Ik vind het simpelweg opvallend dat het élke keer alleen op de A2 is en ook alleen bij Breukelen met 6km (niet 1 of 2 km). Dat vind ik erg opvallend. Als anderen dat nu ook ervaren op de A2 sinds maart / april, dan zou dat wellicht iets zeggen over de meting.
Ik herhaal:

Dus er hoeft helemaal niets veranderd te zijn aan hun kant, als je al die tijd net binnen de marge hebt gereden en je hebt nu een andere bandenspanning, andere banden, dat kan precies hem over het randje duwen.

De drukte gaat ook invloed hebben omdat een baanwissel ook de snelheid over de afstand verlaagt. Waarom alleen daar? Systeem is mooier/netter op de marge ingesteld, de weg loopt er af, het is meer of minder open. Er zijn als je alles doorloopt dus 10+ variabelen omdat je al op het randje zit, maar de marges zijn ervoor om mensen te beschermen tegen dergelijke boetes. Conclusie wederom CC 1,2 kilometer naar beneden en probleem is opgelost.

Anders zul je ALLE variabelen uit moeten zoeken tot in detail en met geijkte apparatuur gaan meten.
Marcel_Str schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:04:
[...]

met dezelfde cruise snelheid? (En dan ook meteen 6km en niet 1 of 2)
Die is eenvoudig, vanwege de marge krijg je geen bekeuring voor minder dan 6 te hard.(in dit voorbeeld) Wettelijk vastgelegd. Dus je kunt ook nooit de bekeuring krijgen die berucht is op verjaardagen. Hij is altijd flink te hard en op de teller dus vaak 10 - 20 procent boven de aldaar toegestane snelheid.

[ Voor 10% gewijzigd door OmeJoyo op 01-07-2020 12:08 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:33

Compizfox

Bait for wenchmarks

Prullenbak84 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:03:
[...]
Nee. Dat IS te hard. Je moet op je teller rijden wat er op de borden staat.
Nee, je mag werkelijk (dus niet op de teller) rijden wat er op de borden staat. Als het je doel is om zo dicht mogelijk tegen de snelheidslimiet aan te rijden moet je dus gewoon je snelheid via GPS meten want je teller is daar niet nauwkeurig genoeg voor.

Als je op de teller rijdt wat er op de borden staat, rijd je (afhankelijk van de calibratie van je tachometer, je bandenmaat en -spanning, etc) zo'n 1% tot 10% onder de werkelijke snelheidslimiet.

De grootte van die afwijking verschilt dus enorm tussen auto's en situaties, en je kunt er dus niet zomaar zonder dit daadwerkelijk te meten vanuit gaan dat die 10% of wat dan ook is.

[ Voor 31% gewijzigd door Compizfox op 01-07-2020 12:20 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:03
Prullenbak84 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Nee. Dat IS te hard. Je moet op je teller rijden wat er op de borden staat. Dus op de A2 bij breukelen moet je op de teller 100 rijden, en geen 110.

Dat we dat niet (altijd) doen, resulteert soms in een boete.
Nee hoor, je mag rijden wat er aangegeven staat. Als jij weet dat bij 100 km/hr je teller 110 aangeeft mag je dus 110 op de teller rijden. Maar wat TS hierbij wel vergeten is, is te controleren wat de afwijking van zijn huidige auto is. Dat je met een vorige auto 88 kunt rijden op een 80 weg wil niet zeggen dat dat met deze ook kan. Als ik mijn auto b.v. pak dan rijd ik daadwerkelijk 88 als ik mijn teller op 88 zet (geen afwijking dus)
[...]

Helemaal waar en als je hem dan krijgt moet je ook niet zeuren idd. Die ben ik volledig met je eens!

Maar de verschillen in mijn post zijn ook onderdeel van de vraag en daar gaat het mij juist om. Hoe kan je op alle andere trajecten boetevrij rijden op een cruise snelheid terwijl je op een ander continu boetes krijgt met dezelfde cruise snelheid? (En dan ook meteen 6km en niet 1 of 2)
De meetcorrectie is bedoeld voor eventuele meetfouten op te vangen. Ga jij precies op de grens rijden en heeft dat ene systeem daar een meetfout van 1 km/hr, krijg je dus een terechte boete. Ondanks dat je die op andere trajecten niet krijgt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Nu online

PB-powell

Mr. Laziness

Omdat niet overal hetzelfde systeem hangt. Sterker nog, toen de controle werd opgeleverd (geen idee of het nu nog zo is) hing op de weg A'dam -> Utrecht een systeem van fabrikant A en op de weg Utrecht -> A'dam een systeem van fabrikant B.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 20:02
Gewoon Flitsmeister gebruiken voortaan, zeker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 10:53
[...]

Nee dat kun je niet. De afwijking op de teller is afhankelijk van de auto fabrikant. Zo is die op mijn auto slechts 1 of 2 Km/h. 110 op de CC is bij mijn wagen dan ook direct een boete. Als ik 103 rijd heeft flitsmeister al geknepen billetjes op de A12 en daarna mag ie op de A2 nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_Str
Als je op het randje rijdt, kun je er zeker een keer overheen schieten. Maar 6km werkelijke overschrijding is dan wel een flinke duw extra. Dat is niet alleen maar een bandje of een bocht. Nogmaals, de discussie of ik te hard rij en op de blaren moet zitten vind ik niet zo relevant. Ik vind dat je de boete dan moet accepteren, maar de verschillen in gemeten overschrijding zijn erg groot en ook alleen op dat punt. Dat is toch opvallend?!

En met zowel de kia als met de ovtavia kan ik me 88kmh op de cruise control zonder boete een flitser voor 80kmh voorbij rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

[...]

Omdat de boets van 1,2,3km/u te hard niet worden uitgedeeld.

Dan blijft de vraag inderdaad staan, waarom krijg je geen boetes van 4 of 5km/u te hard?
Dat kan nogsteeds komen door het traject zelf, binnenbocht of buitenbocht ;).
Op de terugweg krijg je geen boetes terwijl je dezelfde snelheid aanhoud.

Dit is inderdaad reden genoeg om naar een oorzaak bij de meting te zoeken.

Neem eens je route op met een GPS ;), die snelheid is veel nauwkeuriger dan van je auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
redwing schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Als ik mijn auto b.v. pak dan rijd ik daadwerkelijk 88 als ik mijn teller op 88 zet (geen afwijking dus)
Wat voor auto rijd jij dan? alle fabrikanten hebben een te positieve weergave om slijtage van banden en bandenscpanning te kunnen opvangen. Ze hebben liever dat de auto een te hoge snelheid aangeeft dan te laag. Een auto die dus exact aangeeft wat de snelheid is lijkt mij dan ook een aparte wagen. Die van mij heeft weinig afwijking, maar zelfs dan heeft ie het nog wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_Str
pennywiser schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:08:
Gewoon Flitsmeister gebruiken voortaan, zeker daar.
Ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 20:02
Eigenlijk in hele randstad onmisbaar. Sterker nog, hier in Gelderland krijgen of hebben enkele 80km wegen inmiddels ook trajectcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Marcel_Str Wanneer je te hard rijdt krijg je een boete. Je tempomaat zou niet overeenkomen met werkelijke snelheid, dus moet je die anders instellen( lagere snelheid).

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Marcel_Str alsnog een extra tip; (ook) zonder stikstof-maatregelen, gelden er andere "meet-marges" per wegvak en tijdstip van de dag. Allicht, maar puur ter info, die nog eens opzoeken en desnoods uitprinten? Dat voorkomt dat je een keertje op het verkeerde wegvak terecht komt en een boete ontvangt die 2x zo hoog is, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Marcel_Str schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:11:
Als je op het randje rijdt, kun je er zeker een keer overheen schieten. Maar 6km werkelijke overschrijding is dan wel een flinke duw extra. Dat is niet alleen maar een bandje of een bocht. Nogmaals, de discussie of ik te hard rij en op de blaren moet zitten vind ik niet zo relevant. Ik vind dat je de boete dan moet accepteren, maar de verschillen in gemeten overschrijding zijn erg groot en ook alleen op dat punt. Dat is toch opvallend?!

En met zowel de kia als met de ovtavia kan ik me 88kmh op de cruise control zonder boete een flitser voor 80kmh voorbij rijden.
Afwijking wordt groter naar mate je harder rijdt, dus die 80km/h vergelijking zegt niks.

Maar serieus, je hebt nu ZES boetes liggen? na de eerste dacht je niet al, laat ik mijn cruise control even omlaag gooien of m'n GPS snelheid checken op 100km/h? 8)7 Hoedan..

Je krijgt de boete op hetzelfde stuk vanwege de eerder uitgelegde 1 boete per hele traject. Toevallig zetten ze 'm dus op Breukelen, maar je hebt een van de 5 zones overtreden.

Ik rijd vaak zat op die A2. Heb er nog nooit een boete gehad. Maarja, ik ken de tellerafwijking van mijn auto en motor en rij veilig onder de marge van m'n GPS snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 01-07-2020 12:19 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
corset schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:27:
of, wild idee.. je houdt je aan de snelheid bij traject controles? Of denk ik nu heel gek?
Nog gekker idee: Wat nou als je je altijd aan de snelheid houdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Compizfox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Nee, je mag werkelijk (dus niet op de teller) rijden wat er op de borden staat. Als het je doel is om zo dicht mogelijk tegen de snelheidslimiet aan te rijden moet je dus gewoon je snelheid via GPS meten want je teller is daar niet nauwkeurig genoeg voor.
Strikt genomen is dit waar, als je gaat proberen om exact 99 of 100 te rijden, maar je ziet wat er gebeurt: Het doel is ineens niet meer om "zo dicht mogelijk tegen de snelheidslimit te rijden", maar "zo dicht mogelijk tegen de snelheidslimiet + meetcorrectie".
Dus gaan mensen, zoals TS, 106 proberen te rijden op de GPS. En dat is gewoon, wettelijk gezien, te hard. Die correctie is er niet om jou extra marge te geven, maar voor de zekerheid, zodat ze jou geen boete geven als ze je per ongeluk op 104 geflitst hebben terwijl je netjes 100 reed.

(ik wil trouwens niet roomser dan de paus zijn: ook ik rijd natuurlijk vaak 125 op de teller als je ('s avonds) 120 mag. Ik weet dat ik dan eigenlijk 120 ofzo rijd, dus prima. Maar het gaat volgens mij fout als je 132 gaat rijden omdat je dan 126 rijdt en dat vind je dan nog prima binnen de correctie)

TS wilde graag weten of meer mensen ineens boetes hadden op de A2. Antwoord lijkt Nee.
TS wil nu graag weten hoe dit dan komt. Antwoord is: Omdat je te hard rijdt op de A2.
Simpeler wordt het niet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Prullenbak84 op 01-07-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SmurfLink schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:18:
[...]

Afwijking wordt groter naar mate je harder rijdt, dus die 80km/h vergelijking zegt niks.
Hoe dan?

Als mijn band verkeerd is en daardoor is de omtrek 2% anders, dan wordt mijn afwijking toch niet 5% als ik harder rij? De afwijking blijft 2% maar in absolute getallen is 2% van 60 natuurlijk iets anders dan 2% van 120.

Of heb ik e.e.a. gemist?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 31-05 23:34
Ik rij zelf al jaren met Google Maps / Waze en Flitsmeister aan.... Yup... 2 telefoons en 3 apps open...

Wat opvalt is dat tussen de apps, ondanks dat de snelheid via GPS gemeten is, er 2 verschillende snelheden gegeven worden.

Als Flitsmeister(android app) 100km/u op de GPS aangeeft, dan gaf Google maps(apple/android app) 98km/u op de GPS.
Trekt Google er dan standaard 2km/u van af?
Dit is nu weer gelijk getrokken met Flitsmeister trouwens, maar het heeft er een tijdje in gezeten.

Daarnaast rij ik altijd 100km/u | 130km/u op de GPS en op de teller is dat afhankelijk van slijtage banden/bandenspanning en ridiaal van het wiel ergens tussen de 4km/u - 8km/u hoger dan de GPS snelheid.

Mijn advies is om echt de maximal toegestane snelheid op je GPS te rijden en niet de marge erbij op te tellen.
Dat is echt vragen om problemen.

Bovenstaande heeft mij nooit boetes opgeleverd.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:03
supersnathan94 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:11:
[...]

Wat voor auto rijd jij dan? alle fabrikanten hebben een te positieve weergave om slijtage van banden en bandenscpanning te kunnen opvangen. Ze hebben liever dat de auto een te hoge snelheid aangeeft dan te laag. Een auto die dus exact aangeeft wat de snelheid is lijkt mij dan ook een aparte wagen. Die van mij heeft weinig afwijking, maar zelfs dan heeft ie het nog wel degelijk.
Ford Fusion (hier de Mondeo), maar die heb ik uit Amerika meegenomen. Mijn ervaring is dat ze daar beter op de werkelijke snelheid staan afgesteld. Maa rbelangrijkste punt voor de discussie hier is dat die afwijking makkelijk tussen de 0 en 10 km/hr kan zitten. Wat bij de ene auto dus binnen de marge valt kan bij een andere er ruim buiten zitten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_Str
Maar serieus, je hebt nu ZES boetes liggen? na de eerste dacht je niet al, laat ik mijn cruise control even omlaag gooien of m'n GPS snelheid checken op 100km/h? 8)7 Hoedan..
Sja, dat is iets met een overtreding maken en na 4 weken een keer een boete krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Afwijking is een percentage, dus als je het maximale uitwijkpercentage van +10% hebt, zoals bij mijn Corsa, dan rij je dus op 100km/h met 110 op de teller nog goed. Maar als je 80 rijdt is die 10% maar 8km/h, dus als ik dan 90 op de teller rij rij ik te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
redwing schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:25:
[...]

Ford Fusion (hier de Mondeo), maar die heb ik uit Amerika meegenomen. Mijn ervaring is dat ze daar beter op de werkelijke snelheid staan afgesteld. Maa rbelangrijkste punt voor de discussie hier is dat die afwijking makkelijk tussen de 0 en 10 km/hr kan zitten. Wat bij de ene auto dus binnen de marge valt kan bij een andere er ruim buiten zitten.
Ooh ja dat ben ik met je eens ja. Die afwijkingen zijn per fabrikant en soms per voertuig anders. maar wel grappig dat ze dat in amerika dan beter hebben afgesteld staan. Zou juist verwachten dat men daar liever te posistief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:37
gysman11 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Nog gekker idee: Wat nou als je je altijd aan de snelheid houdt?
Die discussie heb ik al eerder gehad.. en toen kwam het op "Ja maar mijn werkgever! En dan moet je maar rechts blijven rijden! Echte mensen gaan gewoon harder, je hebt niks voor te stellen want ik weet het beter" etc etc..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:52
[...]

Toevallig zetten ze 'm dus op Breukelen, maar je hebt een van de 5 zones overtreden.
De boete is over het hele traject gerekend. Theoretisch kan je prima het eerste stuk 180 rijden en daarna zo langzaam dat je toch gemiddeld over de afstand op 100 uitkomt. Dus niet zoals @stefanass verderop linkt.

Mijn cc staat, naast 52 en 83, op 104 km/h/gps ingesteld, woon haast in Breukelen, nooit problemen, nergens, ook niet in het buitenland.

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 01-07-2020 12:44 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
corset schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Die discussie heb ik al eerder gehad.. en toen kwam het op "Ja maar mijn werkgever! En dan moet je maar rechts blijven rijden! Echte mensen gaan gewoon harder, je hebt niks voor te stellen want ik weet het beter" etc etc..
maar wat is dan volgens jou "de snelheid". Snelheid is afstand over tijd. Dus afhankelijk van hoe nauwkeurig je beide meet kan de snelheid dus anders zijn. Daarom is een GPS meting vaak gunstiger dan de meting door de auto zelf. Die afstand is namelijk ongeijkt en niet per se representatief want hij wordt gemeten op een as. Als je daar een maatje grotere wielen onder zet klopt het al niet meer.

Ik vind het behoorlijk flauw dat ze nu dus 1 traject controle hebben gemaakt die in 5 zones is verdeeld. dat betekent dus dat je bij inhalen dus echt niet ff gas bij moet gaan geven. Want dan heb je te weinig tijd om het gemiddelde weer omlaag te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SmurfLink schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Afwijking is een percentage
+
[...]

Afwijking wordt groter naar mate je harder rijdt
Nee dus; het percentage blijft hetzelfde. Maar als je selectief quote / antwoordt, dan maak je er een topic niet duidelijker op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dat mensen hier serieus een discussie aangaan om te zeggen of je nou 105 of 110 kan rijden. Er staat 100, eroverheen is gewoon risico voor jezelf dan. Ik ga er nu verder niet meer op in. Laatste keer: TS ga maar 95 rijden en kijk dan eens of je boetes krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:47
Teijgetje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:30:
[...]

De boete is over het hele traject gerekend.
Nee.

Zie uitleg:

https://www.rijksoverheid...g-trajectcontrole-snelweg

Trajectcontroles met meerdere secties
Sommige trajectcontroles bestaan uit verschillende secties. Vaak omdat er 1 of meerdere op- en afritten in het traject liggen. Voor de controle maakt het dan niet uit of een voertuig het hele traject aflegt, of maar een stukje. Per sectie registreren de camera’s de gemiddelde snelheid. Als een voertuig in 1 van de secties te hard rijdt, volgt een boete. Ook als de auto in de volgende sectie minder dan de toegestane snelheid rijdt.

Een te hoge snelheid in het begin van het traject kan dus niet worden gecompenseerd door verderop langzamer te rijden.

[ Voor 44% gewijzigd door stefanass op 01-07-2020 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prullenbak84
supersnathan94 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:33:
[...]

Ik vind het behoorlijk flauw dat ze nu dus 1 traject controle hebben gemaakt die in 5 zones is verdeeld. dat betekent dus dat je bij inhalen dus echt niet ff gas bij moet gaan geven. Want dan heb je te weinig tijd om het gemiddelde weer omlaag te trekken.
Je krijgt dan ook geen boete voor je gemiddelde snelheid, maar voor je snelheid. Er staat nergens "je mag hier 130 als je straks maar ff 70 gaat rijden". Je mag er 100. punt. Al maken ze 500 trajecten van een paar meter, dan nog mag je in geen van die trajecten harder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Agent47 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:35:
Dat mensen hier serieus een discussie aangaan om te zeggen of je nou 105 of 110 kan rijden. Er staat 100, eroverheen is gewoon risico voor jezelf dan. Ik ga er nu verder niet meer op in. Laatste keer: TS ga maar 95 rijden en kijk dan eens of je boetes krijgt.
Welkom in Nederland, het onderste moet uit de kan. :) En ja, ook ik rij 105 a 110, maar ik neem ook mijn verantwoordelijkheid bij een boete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:44
Marcel_Str schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:59:

Weet je het zeker dat de Kia niet een heel stuk "preciezer" rijdt dan de skoda? Ik rijd sinds kort in een nieuwe VW Polo en die wijkt zo weinig af dat de teller zowat gelijk is met de GPS. Voorheen reed ik ook overal makkelijk 110/111 zonder problemen. Maar als ik nu 110 ga rijden ga ik denk ik ook boeten krijgen van 6km te hard ( als er 4km verschil af zou gaan bij de berekening )

Dus ja, precies elke keer 6km te hard vind ik niet heel gek, zeker niet met cruisecontrol :P

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

dehardstyler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Welkom in Nederland, het onderste moet uit de kan. :) En ja, ook ik rij 105 a 110, maar ik neem ook mijn verantwoordelijkheid bij een boete.
Ik rij 's ochtends vroeg ook 130 waar ik 100 mag. Eigen risico, ik let natuurlijk wel op, geen mobiel etc, maar 100 vind ik gewoon niet fijn rijden ( slecht excuus) Daarom alsnog risico voor mezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:34:
[...]

+

[...]

Nee dus; het percentage blijft hetzelfde. Maar als je selectief quote / antwoordt, dan maak je er een topic niet duidelijker op.
Afwijking in getal wordt groter, het percentage blijft hetzelfde .. Ik mag er toch wel vanuit gaan dat mensen die basis nog wel snappen? Het is geen hogere wiskunde..

Als hij met die Kia en die andere auto op 80km/h 8 erboven kan rijden.. kunnen ze nog allebei een net iets ander percentage hebben achter de komma. Wat dus op 100km/h zich uit in een kilometertje meer/minder, waardoor hij met die oude auto net onder de grens zat en nu er dus net boven en een boete krijgt.

[ Voor 40% gewijzigd door SmurfLink op 01-07-2020 12:45 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-06 23:13

- Sinds je de Ceed hebt krijg je boetes op de terugweg van UTR naar AMS. (specifiek alleen Breukelen)
- Als je de Ceed al langer hebt, toevallig rond die periode van winterbanden naar zomerbanden gewisseld?

- Als je op het hele traject UTR - AMS te hard rijd krijg je voor slechts 1 ervan een boete. Dus het is wss niet specifiek het stuk UTR - Breukelen maar gewoon het hele traject)
- Iedere auto heeft een andere tellerafwijking waarbij de aangegeven snelheid afwijkt van de echte snelheid.
- Deze tellerafwijking is ook anders bij andere banden! Dus op je zomerset kun je een andere afwijking hebben dan je winterset bijvoorbeeld. Deze tellerafwijking is ook exact de reden dat er een correctie wordt toegepast bij de boete.
- Aanname van mijn kant (let op: ik weet niet of dit klopt, dit heb ik een keer gehoord) je krijgt niet direct altijd een boete bij een te lage overschreiding: dus NA CORRECTIE nog 1 km/h te hard versturen ze niet. (dit klopt niet altijd, I know)

Mogelijke hypothese:
- Heenweg 112 CC is ~ 109,4 echte kilometers, minus 4 correctie is 105,4 = binnen een zekere marge = geen boete
- Terugweg 112 CC is ~ 110,0 echte kilometers, minus 4 correctie is 106,0 = boven de marge = een boete.

Waar die (mini-)afwijking dan door komt is koffiedik kijken.. Kan wind zijn, kan zijn dat je Ceed iets teveel gas bijgeeft op de helling van het viaduct bij Breukelen en dus 1 km te hard gaat.

Feit is dat 112 op de CC echt wel fors is. Ik rijd daar altijd 103 op de CC, wat in de praktijk 101 op de GPS is. Als ik 112 zou gaan rijden is dat heel slecht voor de portemonnee.

Protip: zet je CC een paar tikkies lager. Als je dan door omstandigheden even een keer gas bij moet geven dan heb je niet direct een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
matk89 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:45:

Als ik 104 GPS rij dan ga ik iedereen daar voorbij, een enkeling rijdt ook zo snel, waarom zou je dan nog gas bij moeten geven als je nog sneller gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SmurfLink schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:42:
[...]

Afwijking in getal wordt groter, het percentage blijft hetzelfde .. Ik mag er toch wel vanuit gaan dat mensen die basis nog wel snappen? Het is geen hogere wiskunde..
Zie SmurfLink in "Hebben meer mensen continu boetes op de A2 bij Breukelen?" waar jouw grammatica (want je bedoelt getal maar dat schrijf je niet) dus is waar ik wat over vroeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sharky schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:53:
[...]

Nouja, het probleem is dat-ie te hard rijdt, het symptoom is de boete.

Als hij z'n CC gewoon op de maximale snelheid (100) zet, dan weet ik redelijk zeker dat-ie geen boetes mee krijgt.

Ik vind dit topic verder maar vaag, van 105 of 110 op de teller.
Wat is er mis met gewoon de maximale snelheid? 8)7

Dat je vanwege de (zeer ruime) correctie misschien ook boete 105 op de teller zou kunnen rijden betekent niet dat je dat moet doen natuurlijk, de maximumsnelheid blijft gewoon 100.

Dat je elke dag milkshakes kan drinken en cheeseburgers kán eten betekent nog niet dat je het moet doen :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 01-07-2020 13:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:03
nieuwe auto is opnieuw checken wat je limiet is. Dat je oude op 112 precies aan de goede kant zit wil niet zeggen dat nieuwe dat ook is.
Dus tijdelijk een flits app gebruiken om opnieuw je limiet te bepalen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix
  • Laatst online: 10:38

E-Vix

Nu met sneeuw!

Die 6km/u is waarschijnlijk te verklaren met dat ze onder de 105 gecorrigeerd geen boetes uitdelen. Dus rij je gecorrigeerd 105 dan krijg je geen boete, maar rij je gecorrigeerd 106 dan krijg je die wel, én dan is de boete meteen voor 6Km/u te hard.
Verder, ondanks dat de trajectcontroles geijkt / gekalibreerd zijn kan er evengoed een onderlinge meetafwijking in zitten. Dit hoeft maar 0,1Km/u verschil te zijn om dus de ene kant op wél en de andere kant op géén boete te krijgen.

112 op de teller is zoals al eerder aangegeven is niet eens het randje opzoeken, maar er bewust over heen gaan. Ik mag aannemen dat iedereen wel weet dat 112Km/u op de teller boven de 100Km/u gecorrigeerd uit komt.
Op de afstand Utrecht - Amsterdam scheelt 5Km/u harder rijden je ongeveer 50 seconden. Is die 50 seconden je al die boetes nou echt waard?

Ik rijd zelf op dit moment een Renault Mégane. 104Km/u op de teller is 100Km/u op de GPS. Via Android Auto gebruik ik Waze en kan ik dus keurig op mijn navigatiescherm de GPS snelheid zien. Ik rij bewust overal keurig de GPS snelheid om zo geen boetes te krijgen. Het is een lease auto, en wat moet mijn werkgever wel niet denken als ik zoveel snelheidsboetes in een maand tijd zou krijgen! Grote kans dat ik dan even bij HR langs mag komen om over mijn rijgedrag te praten...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

De afwijking die elke auto (die van elkaar verschillen) heeft is ook voor diezelfde auto variabel. Dus de enige oplossing is permanent GPS erbij te hebben. Mijn auto heeft een CC die alleen in stapjes van 2km/u op en neer gaat, dus ik moet óf 108 óf 110 rijden. In dat laatste geval zit ik op 106.5 gemiddeld. Nét randje van wel/geen boete (correctie is 3% boven de 100km/u en dit ronden ze af op de eerste hele kilometer) dus ik hou meestal 108 op de CC aan. Ondanks dat blijf ik de GPS erbij gebruiken voor continue controle. Op die manier heb ik nog nooit een boete gereden op welke trajectcontrole dan ook.

Op de motor kun je natuurlijk gewoon op de strepen rijden tussen de camera's door :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:37
Die correctiemarge is er natuurlijk niet om te beschouwen als extra snelheid die je kunt meepikken. Jij moet gewoon 100 rijden en niet 112 :) Dan krijg je ook geen boetes meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:11:
[...]

Omdat de boets van 1,2,3km/u te hard niet worden uitgedeeld.
Met uitzondering van 130km/u stukken

zie ook
2. Ondergrens voor bekeuren

Op de meeste wegen geldt een ondergrens van 4 km/u voordat wordt bekeurd. Alleen op autosnelwegen waar 130 is toegestaan, is geen ondergrens. Hier wordt vanaf 1 km/u te hard bekeurd.
Dus ja, het is niet "opeens" 6km/u te hard, je reed wellicht al te hard maar bent nu over de threshold gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:37
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:04:
De afwijking die elke auto (die van elkaar verschillen) heeft is ook voor diezelfde auto variabel. Dus de enige oplossing is permanent GPS erbij te hebben. Mijn auto heeft een CC die alleen in stapjes van 2km/u op en neer gaat, dus ik moet óf 108 óf 110 rijden. In dat laatste geval zit ik op 106.5 gemiddeld. Nét randje van wel/geen boete (correctie is 3% boven de 100km/u en dit ronden ze af op de eerste hele kilometer) dus ik hou meestal 108 op de CC aan. Ondanks dat blijf ik de GPS erbij gebruiken voor continue controle. Op die manier heb ik nog nooit een boete gereden op welke trajectcontrole dan ook.

Op de motor kun je natuurlijk gewoon op de strepen rijden tussen de camera's door :P.
Begrijp je wel dat je de regels aan het overtreden bent? Die 100km/u is er niet voor niets. Dat betekent niet 101,102,103, 104 of nog harder rijden. Gewoon 100. Het is echt heel simpel! Als je harder dan dat rijdt moet je ook niet klagen als je een boete krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
E-Vix schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:02:
Die 6km/u is waarschijnlijk te verklaren met dat ze onder de 105 gecorrigeerd geen boetes uitdelen.
Je krijgt een boete vanaf 104km/h na correctie, 108km/h voor correctie. Dat wil niet zeggen dat je gegarandeerd 'veilig' 107 op de GPS kunt rijden want de trajectcontrole-meting kan afwijken van de werkelijke snelheid. Precies daarvoor is de meetcorrectie van 3% zodat de kans statistisch nihil is dat je een te hoge boete op de mat krijgt, het is dus geen 'kadootje' zoals sommige politici en opiniemakers lijken te denken.

Mijn persoonlijke ervaring is dat je met 105/106 op de GPS altijd wel goed zit, maar ben al weer een tijd niet op de A2 geweest.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Teijgetje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Als ik 104 GPS rij dan ga ik iedereen daar voorbij, een enkeling rijdt ook zo snel, waarom zou je dan nog gas bij moeten geven als je nog sneller gaat?
Om daar nog ff op in Te haken ik doe dat soms nog wel eens om iemand naast me ruimte te geven als er bijvoorbeeld een vrachtwagen voor hem rijd en hij anders moet afremmen. Dan kom je er anders nooit meer tussen met dat gebumperkleef op de A2.

Echter rijd je dan kortstondig ff 120 ofzo. Een agent in een auto maakt daar echter geen enkel probleem van. Een traject controle wel als je dus al in de marge zit.

Nou is het wel zo dat als ik al in de marge reed ik die auto al voorbij zou zijn omdat ik in het gehele stuk al wat harder reed. Dus was het in eerste instantie al niet nodig geweest voor die situatie, maar dan zijn er nog zat situaties die je dan verderop hebt die het wel nodig zouden kunnen hebben.

Tl dr; soms is het sociaal ff gas bij te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:34

Kheos

FP ProMod
supersnathan94 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Om daar nog ff op in Te haken ik doe dat soms nog wel eens om iemand naast me ruimte te geven als er bijvoorbeeld een vrachtwagen voor hem rijd en hij anders moet afremmen. Dan kom je er anders nooit meer tussen met dat gebumperkleef op de A2.

Echter rijd je dan kortstondig ff 120 ofzo.
euh, nee dan rij je dus ff 90 ofzo zodat hij er tussen kan. 8)7
en als dat niet kan omdat je een achterligger hebt, dan laat je hem er niet tussen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
soms is het sociaal ff gas bij te geven.
Ah, mijn fout, ik dacht dat het sociaal was even af te remmen als je al te hard rijdt tijdens een traject-controle omdat je vindt dat een ander achter een vrachtwagen op jouw baan mag/wil. ;)

Pro-tip : gewoon goed anticiperen en niet bumperkleven en er toch voor moeten gaan, even gewoon je cc er af zodat de auto voor je in kan voegen als deze richting aangeeft. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 01-07-2020 13:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Begrijp je wel dat je de regels aan het overtreden bent? Die 100km/u is er niet voor niets. Dat betekent niet 101,102,103, 104 of nog harder rijden. Gewoon 100. Het is echt heel simpel! Als je harder dan dat rijdt moet je ook niet klagen als je een boete krijgt.
:o dat meen je niet! Ik zal mijn gedrag gelijk aanpassen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prullenbak84
[...]

Tl dr; soms is het sociaal ff gas bij te geven.
En ik maar denken dat het sociaal is om jezelf gewoon aan de snelheid te houden. Weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Echte kilometers ja. Als jij bij je rijexamen 100 op de teller gaat rijden waar je 100 mag zak je gegarandeerd. Je léért tijdens je rijlessen dat er een afwijking is en je net iets harder moet rijden voor een vlotte rijstijl. Als je 100 op de teller gaat rijden zak je op "angstig" of "slecht weggedrag voor doorstroming" of iets vergelijkbaars.

Sterker nog, bij je motorrijbewijs gaan ze nog een stapje verder (daar wordt daadwerkelijk verwacht dat je 110 op de teller rijdt, omdat je met een motor niet dezelfde snelheid wil hebben als het omliggende verkeer, dit omdat je dan op een gegeven moment niet meer gezien wordt (blind spot))

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 01-07-2020 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
pagani schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Echte kilometers ja. Als jij bij je rijexamen 100 op de teller gaat rijden waar je 100 mag zak je gegarandeerd. Je léért tijdens je rijlessen dat er een afwijking is en je net iets harder moet rijden voor een vlotte rijstijl. Als je 100 op de teller gaat rijden zak je op "angstig" of "slecht weggedrag voor doorstroming" of iets vergelijkbaars.
Wauw... Waar heb jij leren rijden? 7(8)7
Ik denk echt niet dat jouw instructeur kon rijden. Geen idee waarom die mensen leert rijden.

Als ik 100 op de teller rij kijkt de instructeur met argusogen en bijna een vergrootglas naar mijn teller. Gaat die kortstondig naar 101 rij ik te snel en zak ik gegarandeerd. Compleet terecht, want te snel dus onaangepast rijgedrag.
Rij ik 85 zal ik ook zakken wegens onaangepast rijgedrag, maar da's iets helemaal anders natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:37

Theo

moederbord

Op stukken met trajectcontrole is het voor mij heel simpel; Rustig rijden en echt aan de snelheid houden. Dus Vmax op de teller aanhouden. Op de A2 dus 100 op de teller rijden, en niet daarboven (eerder een klein stukje eronder zodat je niet continu je teller in de gaten hoeft te houden). Zolang op de linkere banen de leasbakken je langzaam blijven passeren zit je qua snelheid goed. ;)

Dit kost je misschien 30 seconde aan reistijd op een traject van de A2, maar je rijdt met minder stress en meer rust.

Als die 30 seconde zó belangrijk is dat je echt de grenzen wil opzoeken; waarom bespaar je dan niet 30 seconde op je lunch, je slaap of desnoods op het kakken op de wc? Als je per sé 30 seconde wil besparen op een dag, waarom dan per sé in het verkeer?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Teijgetje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Ah, mijn fout, ik dacht dat het sociaal was even af te remmen als je al te hard rijdt tijdens een traject-controle omdat je vindt dat een ander achter een vrachtwagen op jouw baan mag/wil. ;)

Pro-tip : gewoon goed anticiperen en niet bumperkleven en er toch voor moeten gaan, even gewoon je cc er af zodat de auto voor je in kan voegen als deze richting aangeeft. ;)
Ja als je al te hard rijd is het dus een ander verhaal. Maar dat zeg ik dus ook niet. Als ik gewoon normaal 100 op de teller heb dan kan ik dus best nog ff een tikkie bijgeven om er ff langs te kunnen.

Ik rijd elektrisch dus gas bij gaat veel sneller dan ff remmen (en daarmee autopilot uit en weet ik het allemaal niet wat voor meer nadelen).

Afremmen om iemand ertussen te laten zorgt alleen maar voor files. Dus dat kan je beter niet doen. Op de A2 heb je gewoon veel bumperklevers. Ben er zelf niet meer 1 van omdat AP dus meer dan zat ruimte laat. Als ik ruimte voor mij heb en ik rijd naast een andere auto dan ga ik echt niet afremmen om hem er nog voor te laten.

Ik ga niet de doorstroming belemmeren om iemand er voor te laten die zelf niet anticipeert en te laat richting aangeeft (of überhaupt geen richting aangeeft).

We hebben het hier over het stukje net niet er voorbij zijn. Niet over het stuk goh er is nog 50 meter voor me waar ie wel in past. Ff tikkie gas terug.

Als ik iemand veilig kan laten invoegen door ff tikkie gas te geven of hij gaat alsnog en zit op mijn bumper met alle mogelijke gevolgen van dien dan geef ik ff gas bij. En dat kan, want ik zit nog onder de marge.

De snelheidsverschillen op de A2 zijn nou eenmaal veel kleiner dan op andere wegen omdat iedereen op die 100kmh zit. Het kan dus best voorkomen dat je al een kilometer naast iemand rijd terwijl je m toch aan het inhalen bent. Daar kun je niet tegenaan anticiperen. Ik geef dan ff gas bij. En ja dan rijd ik te hard. Nou en? Is mijn risico. Heb ik ingecalculeerd en dankzij die 20 meter die ik ineens verderop rijd heb jij ruimte om wel veilig in te voegen.

Mensen op die manier ruimte geven is ook gewoon sociaal weggedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kheos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:40:
[...]

Ik denk echt niet dat jouw instructeur kon rijden. Geen idee waarom die mensen leert rijden.

Als ik 100 op de teller rij kijkt de instructeur met argusogen en bijna een vergrootglas naar mijn teller. Gaat die kortstondig naar 101 rij ik te snel en zak ik gegarandeerd. Compleet terecht, want te snel dus onaangepast rijgedrag.
Rij ik 85 zal ik ook zakken wegens onaangepast rijgedrag, maar da's iets helemaal anders natuurlijk.
Voor de auto reeds 18 jaar geleden bij de ANWB en het CBR in Arnhem en inmiddels ruim een miljoen schadevrije kilometers, voor de motor vier jaar terug bij de instructeur met het hoogste slagingspercentage in de omgeving en het CBR in Utrecht. Die laatste was het examen na een kwartier rijden al rond "rij maar terug", ze hadden door dat ik het kon en durfde en het overzicht had.

En dat jouw instructeur zo'n piet precies is is bijzonder, daar kweek je nou niet echt vertrouwen mee, of heeft hij geen vertrouwen in jou? (dat kan, zowel mijn motor- als autoinstructeur hadden leerlingen waar ze het bijna dun in de broek hadden om er naast te zitten/achter te rijden)

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 01-07-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Kheos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:40:
[...]

Nee hoor. Dat wordt echt al jaren zo aangeleerd op die manier bij heel veel rijscholen.

Sws wordt er bij dergelijke snelheden al gehamerd op cruise control omdat dit onderdeel is van het “ecologisch rijden”. Net als laag in de toeren rijden en uitrij versnellingen (als je in een zesbak lest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Voor de auto reeds 18 jaar geleden bij de ANWB en het CBR in Arnhem en inmiddels ruim een miljoen schadevrije kilometers, voor de motor vier jaar terug bij de instructeur met het hoogste slagingspercentage in de omgeving en het CBR in Utrecht. Die laatste was het examen na een kwartier rijden al rond "rij maar terug", ze hadden door dat ik het kon en durfde en het overzicht had.

En dat jouw instructeur zo'n piet precies is is bijzonder, daar kweek je nou niet echt vertrouwen mee, of heeft hij geen vertrouwen in jou? (dat kan, zowel mijn motor- als autoinstructeur hadden leerlingen waar ze het bijna dun in de broek hadden om er naast te zitten/achter te rijden)
Haha, zijn instructeur een piet precies noemen terwijl jouw instructeur/examinator je laten falen als je netjes 100km/u op je teller rijdt in een 100km/u zone?

Ik geloof overigens geen drol van dat verhaal. Ja misschien dat je instructeur weleens heeft gezegd dat je gewoon het verkeer mag volgen als je daarvoor 103km/u moet rijden op de teller, maar niet dat je gegarandeerd faalt als je netjes de juiste snelheid op je teller rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
pagani schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:45:
[...]
En dat jouw instructeur zo'n piet precies is is bijzonder,
Piet precies?
Hoezo?
max 100 is max 100. Da's toch geen hogere wiskunde? Da's toch ook niet voor interpretatie vatbaar?
100 is de max, 101 is teveel. Ik snap echt niet wat daar zo buitenaards aan is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kerel, het staat zelfs in de theorieboeken. Maar ik ga geen discussie voeren over zekerheden, dan zoek ik wel een 5G-topic. Je teller wijkt áltijd af naar onder, je mag de daadwerkelijke snelheid rijden, dus 104 op de teller bij 4% afwijking is geoorloofd (en het CBR verwacht ook dat je dat rijdt)

[ Voor 41% gewijzigd door pagani op 01-07-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:41

skoozie

SCSI

Marcel_Str schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:11:

op 130km/u wegen na kan je geen boete krijgen voor 1km/u gecorrigeerd te hard. Boetes beginnen pas bij 4km/u gecorrigeerd te hard, zo ongeveer.
De correctie bij 80km/u is iets van 3 km/u.
Heeft je Kia een afwijking van 2KM/u dan kan je inderdaad wegkomen met 88km/u op de teller.
als je 112 rijdt op de teller en dan 2 km/uur afwijking rijd je 110km/u in het echt, daar gaat 4km/uur correctie af en rijd je 106km gecorrigeerd, goed voor 37 euro en 9 euro administratie volgens: de anwb

tot september heb ik 6 jaar lang dat traject afgelegd met 105 echte km/uur en versnellen bij de afslagen. Met kerst en in februari heb ik geleerd dat bij de afslagen ook gemeten wordt tegegenwoordig :S

maar goed dat dat niet is ingesteld toen ik er nog dagelijks reed _/-\o_

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

matk89 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:45:

Mogelijke hypothese:

toon volledige bericht
Ik sluit mij hier bij aan, TS blijkbaar ook :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.