Vraag

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 13:12
Mijn vraag
m'n moeder werd gebeld door een bekend nummer van m'n nichtje. Maar toen ze opnam was het ineens Engels en of ze wilde blijven hangen. Een soort collect call. Maar m'n nichtje stond op de tennisbaan dus die belde niet. Iemand een idee hoe dit kan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
een oude telefoon met Android 6. Moet echt vervangen worden maar das verandering en vind mijn moeder lastig. Kan dat het zijn?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google geeft geen antwoord..of ik zoek verkeers

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Een gespoofed nummer, iets van phishing of een andere scam denk ik. Wikipedia: Caller ID spoofing

Ze kan het toestel even resetten naar factory maar ik denk niet dat er malware op haar toestel staat

Try SCE to Aux

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Was het geen soortgelijk nummer?

Het is algemeen bekend dat het eenvoudig is om een telefoonnummers te faken. Daar valt weinig aan te doen.
Misschien een soort prank-call van iemand?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-11 15:59

voz

De echte kenner

Spoofen kan inderdaad... misschien proberen ze door een bekend nummer te spoofen het voor elkaar te krijgen dat je terugbelt naar een duurbetaald nummer. De vraag zou dan wel zijn hoe ze weten dat dat voor jouw moeder een bekend nummer is...

Systeemspecs
PV Installatie

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 13:12
Zou zeker spoofing kunnen zijn. Zou de oude android er iets mee te.maken kunnen hebben? Dat er daar achter een nummer is gekomen?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

jaydenjarno schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:43:
Zou zeker spoofing kunnen zijn. Zou de oude android er iets mee te.maken kunnen hebben? Dat er daar achter een nummer is gekomen?
Nee, ook op de vaste lijn krijg ik gespoofde nummers.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1