Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gebeld door bekend nummer maar die was het niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:46
Mijn vraag
m'n moeder werd gebeld door een bekend nummer van m'n nichtje. Maar toen ze opnam was het ineens Engels en of ze wilde blijven hangen. Een soort collect call. Maar m'n nichtje stond op de tennisbaan dus die belde niet. Iemand een idee hoe dit kan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
een oude telefoon met Android 6. Moet echt vervangen worden maar das verandering en vind mijn moeder lastig. Kan dat het zijn?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google geeft geen antwoord..of ik zoek verkeers

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:43

ImNotnoa

Meisje!

Een gespoofed nummer, iets van phishing of een andere scam denk ik. Wikipedia: Caller ID spoofing

Ze kan het toestel even resetten naar factory maar ik denk niet dat er malware op haar toestel staat

In my defence: I wás left unsupervised.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Was het geen soortgelijk nummer?

Het is algemeen bekend dat het eenvoudig is om een telefoonnummers te faken. Daar valt weinig aan te doen.
Misschien een soort prank-call van iemand?

Waar ga je heen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10-06 09:30

voz

De echte kenner

Spoofen kan inderdaad... misschien proberen ze door een bekend nummer te spoofen het voor elkaar te krijgen dat je terugbelt naar een duurbetaald nummer. De vraag zou dan wel zijn hoe ze weten dat dat voor jouw moeder een bekend nummer is...

Systeemspecs
PV Installatie

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:46
Zou zeker spoofing kunnen zijn. Zou de oude android er iets mee te.maken kunnen hebben? Dat er daar achter een nummer is gekomen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

jaydenjarno schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:43:
Zou zeker spoofing kunnen zijn. Zou de oude android er iets mee te.maken kunnen hebben? Dat er daar achter een nummer is gekomen?
Nee, ook op de vaste lijn krijg ik gespoofde nummers.

Waar ga je heen?

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True