Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

equalizer voor een specifieke bleutooth speaker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ernie9
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:57
Ik heb een vrij goedkope bleutooth speaker (de musicfly II van Poweradd) en ik ben hier zeer blij mee. Het enige probleem is dat er bij hogere volumes en veel bass altijd problemen zijn. De passive radiator op de achterkant die tegen het metaal van de achterkant klettert, en gewoon echt slechte kwalitiet van de bass. De speaker had al van het begin veel meer bass dan eigenlijk zou moeten dus ik vraag mij af of het mogenlijk is om deze bass minder hard te zetten met een equalizer maar dit mag alleen met deze speaker zijn ( bijvoorbeeld dat ik de speaker gebruik en dat de equalizer de bass wat zachter zet maar als ik mijn koptelefoon dan verbind dat de equalizer hier geen effect op heeft).
Ik heb al opgezocht of er een app voor deze speaker is maar deze is er niet en ik heb op google ook nog niets gevonden over een equalizer die alleen bij deze specifieke speaker in werking treedt.
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Ernie9 op 06-07-2020 21:43)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag 1 is natuurlijk of je een android of iphone toestel hebt :)

Ik gebruik zelf (android) Jetaudio om MP3 af te spelen en ook de free versie heeft een vrij uitgebreide equalizer.

Verder denk ik dat het een geval is van het volume wat je uitstuurt versus het volume waar de speaker op staat. Uitstuurvolume naar een BT speaker kun je op je telefoon natuurlijk aanpassen. Dat zou al moeten helpen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• danoontjeh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 02-06 12:12
Er zijn in ieder geval voor android telefoons wel equalizer applicaties die je gewoon aan en uit kunt zetten. Net iets meer moeite dan iets wat automatisch zou gaan, maar lost in ieder geval wel (tijdelijk) je probleem op. op iOS zou ik het niet weten, geen ervaring mee.
Ik heb zelf een tijdje voor in m'n vorige auto de 'Equalizer - basversterker en volume-booster' van KUCAPP gebruikt (linkje). Bassboost functie niet eens gebruikt, maar prima functionaliteit om een preset te maken waardoor zodra je de app opstart het geluid goed is. Als je de app weer afsluit is je geluid weer zoals normaal.
Een app die dit automatisch doet bij alleen jouw speaker lijkt me lastig te vinden inderdaad, en een equalizer in de speaker inbouwen is ook vrij lastig vermoed ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag 1 is natuurlijk of je een android of iphone toestel hebt :)

Ik gebruik zelf (android) Jetaudio om MP3 af te spelen en ook de free versie heeft een vrij uitgebreide equalizer.

Verder denk ik dat het een geval is van het volume wat je uitstuurt versus het volume waar de speaker op staat. Uitstuurvolume naar een BT speaker kun je op je telefoon natuurlijk aanpassen. Dat zou al moeten helpen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernie9
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:57
Het was inderdaad het probleem met het volume, stom dat ik hier zelf niet aan gedacht heb. Nog eens bedankt!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True