Dag mede-Tweakers,
Ik ben op zoek naar een nieuw desktop (workstation) PC. Dit is mijn huidige systeem:
Operating System: Windows 10 Pro 64-bit
CPU: Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz
RAM: 8,00GB Single-Channel DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)
Motherboard: ASRock Z87 Extreme4 (CPUSocket)
Graphics: 2047MB NVIDIA GeForce GT 720 (ASUStek Computer Inc)
Storage: 111GB Samsung SSD 840 Series (SATA (SSD)) / 74GB Western Digital WDC WD800JD-08MSA1 (SATA )
Ik merk toch wel bij de simpelste handelingen (object inspector
) vervelende issues en traagheid, bovendien is het simpelweg een oudje. Ik kijk dan ook uit naar een nieuw systeem, die ik waarschijnlijk in 3-voud ga aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mailen, internetten, development (object inspector!), RAR processen, grafische tools (Adobe) e.d. (Gamen is niet belangrijk, een eventuele pre, maar grafische zaken als websites / object inspector e.d. moeten vlekkeloos kunnen draaien). Ik denk dat voornamelijk de rekenkracht in de processor moet zitten die (development) processen goed aan kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs niet heel belangrijk, echter denk ik dat het moet kunnen voor 8 a 900 euro per stuk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord heb ik en heb 3 schermen staan die middels HDMI kunnen worden aangesloten, dit op 1 videokaart met 3 HDMI poorten.Max res schermen is 1080p (x3).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het liefst een laag geluidsniveau hebben en laag energieverbruik. Ik denk dat de processor het belangrijkste onderdeel is en ook veelal de rekenkracht op zich zal nemen (bijv. RAR/development processen etc.).
Ga je overklokken?
Nee, ben het niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het liefst advies willen hebben over de componenten bij elkaar. Zijn bepaalde combinaties misschien 'too much' of kan het net iets beter/lager om zodoende toch het meeste uit het budget te halen. Ik wil het liefste zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen.
Daarnaast;
Is de gekozen SSD (1GB is prima) een juiste keuze of zouden jullie eerder voor Samsung gaan oid?
En...hebben jullie wellicht ervaring bij het bestellen van een systeem in 3 voud en eventuele voordelen/kortingen die daarbij komen kijken bij bepaalde winkels?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben op zoek naar een nieuw desktop (workstation) PC. Dit is mijn huidige systeem:
Operating System: Windows 10 Pro 64-bit
CPU: Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz
RAM: 8,00GB Single-Channel DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)
Motherboard: ASRock Z87 Extreme4 (CPUSocket)
Graphics: 2047MB NVIDIA GeForce GT 720 (ASUStek Computer Inc)
Storage: 111GB Samsung SSD 840 Series (SATA (SSD)) / 74GB Western Digital WDC WD800JD-08MSA1 (SATA )
Ik merk toch wel bij de simpelste handelingen (object inspector
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mailen, internetten, development (object inspector!), RAR processen, grafische tools (Adobe) e.d. (Gamen is niet belangrijk, een eventuele pre, maar grafische zaken als websites / object inspector e.d. moeten vlekkeloos kunnen draaien). Ik denk dat voornamelijk de rekenkracht in de processor moet zitten die (development) processen goed aan kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs niet heel belangrijk, echter denk ik dat het moet kunnen voor 8 a 900 euro per stuk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord heb ik en heb 3 schermen staan die middels HDMI kunnen worden aangesloten, dit op 1 videokaart met 3 HDMI poorten.Max res schermen is 1080p (x3).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het liefst een laag geluidsniveau hebben en laag energieverbruik. Ik denk dat de processor het belangrijkste onderdeel is en ook veelal de rekenkracht op zich zal nemen (bijv. RAR/development processen etc.).
Ga je overklokken?
Nee, ben het niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het liefst advies willen hebben over de componenten bij elkaar. Zijn bepaalde combinaties misschien 'too much' of kan het net iets beter/lager om zodoende toch het meeste uit het budget te halen. Ik wil het liefste zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen.
Daarnaast;
Is de gekozen SSD (1GB is prima) een juiste keuze of zouden jullie eerder voor Samsung gaan oid?
En...hebben jullie wellicht ervaring bij het bestellen van een systeem in 3 voud en eventuele voordelen/kortingen die daarbij komen kijken bij bepaalde winkels?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | ASRock B450 Steel Legend | € 106,- | € 106,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Gaming OC 4G (rev. 2.0) | € 175,45 | € 175,45 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 65,85 | € 65,85 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 128,90 | € 128,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 76,- | € 76,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 112,- | € 112,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 829,20 |
Alvast bedankt voor het meedenken.
[ Voor 3% gewijzigd door bouvrie op 01-07-2020 12:44 ]
01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001